Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Docshot

Afzuiginstallatie Veranderen Zolder.

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ben recentelijk wat meer verdiept in het klimaat in mijn tentjes. Ik dacht dat ik het goed had maar bleek uiteindelijk waardeloos te zijn. Ik moet er ook aan toevoegen dat ik er te weinig aan heb gedaan om het te veranderen. Dit resulteerde natuurlijk in slechte kwaliteit en opbrengsten. Ik heb me toen voorgenomen om me helemaal te gaan verdiepen in deze hobby (dat is het nu wel geworden) en dat heeft veel betere resultaten opgeleverd.

 

Maar nu verder.....door de zoektocht naar informatie om het beter te krijgen kwam ik ook uit bij mijn afzuig-installatie.

 

Situatie: 2 x DR150....4 x 600w (twee per tent) en een 1500m afzuiger. Het hele spul staat op zolder met een open trappenhuis. De uitblaas gaat helaas via 2 x 127mm buis via het dak naar buiten. Tevens heb ik 2 x 250m actieve inblaas per tent voor frisse lucht welke van buiten komt. De afzuiging loopt via flexibele buizen die van de shop komen. De temp is nu rond de 28 / 29 graden.....in de zomer veel hoger....33 ongeveer.

 

Nu ben ik voornemens om van die spiro buizen te gaan gebruiken om het rendement van afzuiging te verhogen maar ik loop tegen een probleem aan. Het vergroten van de uitblaasbuizen in het dak zou het allemaal oplossen als ik die zou vergroten maarja...valt wel ff op als je op je dak de buizen vergroot of niet dan. Ik dacht bv ook aan uitblazen op de zolder zelf maar omdat het trapgat al open is en alle warmte van het huis al naar boven gaat kan het wel eens te warm worden.

 

 

Is er iemand die mij met een goed idee op weg kan helpen hiermee?

 

Alvast bedankt

 

Doc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een open trapgat, alleen had de vorige bewoner hier al een houten plaat overheen gemaakt met scharnieren.

Werkt perfect, en kan hem nog gemakkelijk bijna helemaal lucht/licht dicht maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat er een raam op zolder is,

 

Zet dat raam op een kier en dan mooi aftimmeren met een kist eventueel met isolatie erin tegen het geluid.

Je kan dan op de kist mooi twee grotere aansluitingen maken om af te blazen.

 

Passief inblazen kan gewoon vanaf je zolder mits het niet warmer is als een graad of 20.

 

Als de lucht op zolder te warm is kan je altijd je dakaansluiting die je in de huidige situatie als afblaas gebruikt gaan gebruiken om aan te zuigen.

 

Gr, GK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...