Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

gysmo

Wat Is Jullie Favoriete Zaadbank?

Recommended Posts

heb juist een kweek achter de rug met betreurende resultaten :thumbsdown: mooie planten wel, maar magere toppen 2 planten maakten zelfs geen THC aan niks trichonen :(

 

 

nu wil ik mijn volgende ronde iets anders proberen maar dan met potent zaad zodat ik toch nog wat meer te roken krijg in het nieuwe jaar

 

iemand een voorkeur voor zaadbank waar je meerdere ervaringen mee hebt?

 

vooral de white widow aangezien ik deze wil gaan zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sannies, spliff seeds, tga heb ik goede ervaringen mee.

 

Greenhouse, royal queen, heb ik wat minder ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Growers choice (alle soortjes zijn 20eu voor 5 zaden) en wietzaadje.nl heb ik wel mooie planten van gehad

 

Laatst bubble gum van spliff seeds gehaald daar is niks van boven gekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spliff seeds

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

fool on the hill

wat een monster scrog :dribble: :dribble:

 

echt ongelooflijk :icecream: mooi

klik op goede ervaringen :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Devils Harvest, Sweet Seeds, Sannie's... er zijn er zoveel. Best zoek je eens een grow report als je iets specifiek wilt kopen, zo zie je meteen of die soort hermagevoelig is en ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BUZZ> green house heb ik net zelf ook mogen ondervinden, potentie van de zaden was ver te zoeken.

royal queen ook slechte ervaring mee gehad.

 

er is idd heel veel aanbod, heb al rondgekeken in topics maar telkens staat de afkomst van het zaad niet vermeld :wacko:

 

kan iemand me goed W Widow zaad aanbevelen?

Edited by gysmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een vraag als.....

Wat is de beste auto / voetbalclub / lamp / afzuiger / etc / etc...

 

Zoveel menen zoveel wensen,

Waar de ene goede resultaten haalt met X vervoekt de andere en zweert bij Y..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik persoonlijk heb goede ervaringen gehad met

 

Sensi seeds = duur, maar wel goede genetica nooit geen problemen mee gehad( Skunk#1,Big bud, Northerlight#5xHaze )

 

Sannie = redelijke prijs en goede genetica unieke wiet vind ik zelf ( Suger punch,Sannie's jack )

 

Mr nice = stabiel zaad, mooie soortjes, wel alleen regulier zaad maar zeker 1 van de betere zaadbanken ( Critical mass, black widow )

 

Greenhouse = goedkoop, veel keuze mooie soortjes, wel keer probleem gehad met een herma, maar moet ik wel bij zeggen dat ik ze niet de beste start heb gegeven dus ook geen eerlijke kans, ruimte was niet in orde dus hebben te maken gehad met stress. ( church, trainwreck, kalashnikova )

 

dit zijn de zaadbanken waar ik ervaring mee heb, echter zijn er genoeg andere zaadbanken die top genetica aanbieden,

succes met je zoektocht! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BUZZ> green house heb ik net zelf ook mogen ondervinden, potentie van de zaden was ver te zoeken.

royal queen ook slechte ervaring mee gehad.

 

er is idd heel veel aanbod, heb al rondgekeken in topics maar telkens staat de afkomst van het zaad niet vermeld :wacko:

 

kan iemand me goed W Widow zaad aanbevelen?

 

Vision seeds heeft een prachtige ww

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BUZZ> green house heb ik net zelf ook mogen ondervinden, potentie van de zaden was ver te zoeken.

royal queen ook slechte ervaring mee gehad.

 

er is idd heel veel aanbod, heb al rondgekeken in topics maar telkens staat de afkomst van het zaad niet vermeld :wacko:

 

kan iemand me goed W Widow zaad aanbevelen?

 

Ja als je goede White widow wilt zou je is bij Mr nice moeten kijken ( Black widow ) ze zeggen het is de originele white widow,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf nou weer zaad besteld bij No Mercy.

Reguliere Santa Maria.

 

Maar dat is omdat ik het soortje graag wil en niet vanwege de zaadbank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej gysmo!...

 

Zaadbanken, pffff, ze lijken als paddestoelen uit de grond te schieten.

 

Er zit veel rommel tussen tegenwoordig, maar laten we het zo zeggen, je moet ook gewoon een beetje mazzel hebben, iedere zaadbank heeft wel zijn mooie potente soortjes, maar door de vele keuzes, ook veel troep, en veel verschil in fheno, of weinig potentie.

 

Cheese van the Greenhouse, vond ik geen topper dit keer, 2 jaar geleden veel betere rondes gehad met hun zaden.

 

Sannie, heeft prachtige strains in de collectie, maar ook weer soortjes die hermagevoelig zijn, zeker met wat stress.

 

Vision Seeds zaden, daar draaien we nu een ronde Silver Haze mee, erg tevreden, mooie potente zaden, niet teveel stress geven, dan geven ze je een mooie opbengst, i.i.g. de Silver Haze.

 

Maar ben je echt een control freak, koop er minimaal 10 meer dan je er neer wilt zetten, Selecteer na 10 dagen voorgroei de mooiste en de potenste en ga daar mee je ronde in!

 

 

Het belangrijkste is dat we het zelf ook wel op orde moeten hebben natuurlijk (klimaat, water geven, juiste voeding in diverse fases, voldoende verse lucht, enz enz)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar ben je echt een control freak, koop er minimaal 10 meer dan je er neer wilt zetten, Selecteer na 10 dagen voorgroei de mooiste en de potenste en ga daar mee je ronde in!

 

Die is lekker..

Ik wil 4 plantjes houden, dan moet ik er 14 neerzetten volgens jou?

 

Dat was nou niet helemaal de bedoeling.

Ik zet er 7 om 4 over te houden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude rocker, beetje zelfinzicht natuurlijk, ik neem even mezelf als voorbeeld.

 

16 dames, we bestellen 25 zaden, dan gaan we er wel vanuit dat we 16 mooie gelijke potente kleine struikjes hebben na een dag of 10 voorgroei.

 

We hebben altijd te weinig zaden voor laten groeien, met als resultaat, dat je er altijd wel 4 of 5 mindere tussen hebt zitten, dat voorkom je op deze manier, al doende leert men.

 

Bij 4 stuks zou ik er ook wel 8 of 9 voor laten groeien.

 

Maar ieder op zijn eigen manier natuurlijk!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begreep je intentie wel hoor. Oro.

 

Ik selecteer eigenlijk alleen maar of M/V en ja als er dan nog overblijft, gaan uiteraard de mindere V ook in de kliko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook te werk zoals oude rocker. Ik zoek eerst het soortje, daarna bekijk ik of de zaadbank wel goed genoeg is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, wanneer is een zaadbank goed genoeg Unpredictable?

 

Je besteld zaden, je draait er een ronde mee, prachtige glinsterende volle toppen, en mooie opbrengst.

 

Jaar later, je besteld dezelfde zaden bij dezelfde zaadbank, je draait er een ronde mee, en nu? Geen mooie volle toppen, en tegenvallende oogst!

 

Ligt het aan de zaadbank, de pappa's en de mamma's waar ze vandaan komen, je eigen dingen niet helemaal op orde?

 

 

Als je zaden besteld, en er zitten lichte niet goed afgerijpte kleine zaden tussen, dan zou je inderdaad kunnen zeggen dat ze niet netjes geselecteerd hebben, en je daar ontevreden over zou kunnen/moeten zijn.

 

 

Het is allemaal wat in wietland!

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor mij zijn zaadbanken perfect als de planten mooi homogeen zijn. Dat gebeurd echt niet vaak, en hangt ook nog van soort per soort af.

Wanneer ik tevreden ben met een zaadbank is als de zaden een goed kiemingspercentage hebben zonder "mongooltjes".

 

Als ik geïnteresseert ben in een soort dan doe ik vaak even wat research naar de zaadbank en dan bepaal ik mijn oordeel.

Bijv Ace Seeds heeft hele mooi genetica maar als je de eigenaar van de zaadbank op IC MAG bekijkt dan zie je dat die simpelweg het beste vrouwtje met het beste mannetje kruist (weet niet of het bij elke strain van hen zo is) en dat vind ik wat simpel voor zo'n bekend zadenbedrijf.

 

Meestal heeft elke zaadbank wel goede zaden die mooi opkomen en een leuke oogst geven. Alleen als je actief bent op fora zie je na verloop van tijd welke zaadbanken de betere en welke de slechtere zijn. Van Sweet Seeds zie ik dus weinig goeds.

 

Royal Queens Seeds is ook een zaadbank waarbij de mensen óf erg tevreden zijn of juist niet. Soms is de prestatie van zaadbanken erg veranderlijk.

 

Je kunt het naief noemen maar ik geef veel breeders wel een kans.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is met die breeders, net als bij ons.

De ene ronde gaat gewoon beter dan de andere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk verhaal toch zo heren.

 

Hat is eigenlijk net als met een TV, stereo, smartfhone, keukentools, gereedschap, spullen om je hok in te richten.

 

Het mooie van internet is dat je precies uit kan zoeken of je iets goeds koopt bij een goede winkel.

 

Met zaden precies hetzelfde, hoewel dat natuurlijk een natuurprodukt blijft!

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan idd ook aan jezelf liggen, maar daar kom je dan zelf normaal wel achter.

vraag me soms wel eens af of de zaden uit de growshop 100% vers zijn

 

iemand ervaring met dutch passion? hun White Widow zou van goede kwaliteit zijn

Edited by gysmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...