Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
g-o

Drogen En De Invloed Op De Geur.

Recommended Posts

Beste medehobbyisten!

 

Onlangs heb ik een buitenplantje gedroogd (Durban Poison) in een washok (2 weken lang) waar de LV rond de 30% was. De wiet was wat fluffig en dus zo droog. De wiet was zelfs zo droog dat ze redelijk vergruisde wanneer je er te hard in kneep. Wat echter direct opviel is dat de wiet zooooo heerlijk rook dat ik er echt zwaar verbaasd over was. Echt een mix van perzik en super zoet. Echt uniek.

 

Nu kwam ik thuis aan bij mijn maten om ze mee te laten roken met dit heerlijke wietje en de extreme zoetigheid. Nu werd ik de volgende morgen wakker en lag de zak wiet nog op tafel. Nu bleek echter de (te) droge wiet weer ''vochtig'' te zijn geworden. Dit omdat de LV thuis rond de 65% is. Nou is dat opzicht niet zo heel erg aangezien de wiet te droog was (nu te nat)

 

Maar wat nu het rare is is dat de wiet weer gewoon naar gras ruikt bijna. We kennen het wel die net geoogste toppen die nog erg vers ruiken. Rara hoe kan dit?!?! Duidelijk is dat er weer meer vocht in zit maar hoe kan dit nou zo ernstig de geur beïnvloeden?!?

 

Iemand enige kennis hiervan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

geur verandert best vaak, als je het eenmaal ik een lucht dichte zak/container stopt moet je nog best vaak luchten anders gaat het een beetje zuur ruiken. Ik heb mijn wiet in weckpotten en de geur verandert best vaak van super lekker zoet naar bijna geurloos naar zuur... als ik vaker lucht blijft de geur het beste ondertussen al zon 5-6 weken in pot

 

maar dat wiet van kurkdroog naar vochtig gaat is wel wat vreemd.... dat LV in huis 65% is zegt niet zo veel want het zit allemaal in en zakje. ik zou dan zeggen dat de wiet toch niet helemaal droog was van binnen/takje enzo

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

dat licht aan het weer buiten ,dat heeft ook invloed op binnen drogen ,ik heb het meerdere keren gehad ,dat hij kei droog was ,en daags erna leek het weer dat hij nat was ,natuurlijk iets klam zeg maar .

We hebben het toen weer even op de zeef gedroogt een uurtje een kacheltje eronder ,en het was weer toppie ,in de shop zeiden ze dat dat normaal was ,al sde luchtvochtigheid hoog is dan hoeven we minder in het zakje te doen ,dat zei hij tegen mij ,dus dat weegt het ook wat meer ,natuurlijk minimaal maar toch .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de wiet nog niet goed droog is en je stopt m in een zak slaat hij een beetje terug.

Gewoon idd ff luchten en idd als je in een mistbank gaat staan heb je zeker kans dat een droge wiet zijknat wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja je hebt een beetje te snel willen snoepen.

Toen je naar je maten bent gegaan, zat het denk ik nog maar een half uurtje in het zakje.

En je bent er nog een tijdje geweest dat het weer in je broekzak zat, en de hele nacht thuis ook nog.

 

Kon je de takken wel goed breken dan?

Maar zo droogt het ook iets sneller, af en toe even in een dichte zak, en dan weer luchten/drogen maar ook weer niet te snel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heet terugslaan.

Dat is heel normaal.

 

Daarom ook wiet langzaam 14 dagen laten drogen en dan in glazenpotten curen.

Iedere dag even een kwartiertje open zetten en dan is je wiet na zo'n week of 8 heerlijk droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties!

 

Wat ik misschien niet duidelijk vermeld heb is dat het dus niet in een lucht dichte zak zat. Het lag gewoon open en bloot. Van terugslag kan geen spraken van. Het was echt poederdroog en takjes braken bijna al als je er naar keek. Was ook heel fluffig.

 

Wat gebeurd is is denk ik dat de LV van de woonkamer een stuk hoger is en dus de LV weer terug de wiet in is getrokken. En dat heeft de geur ook direct veel minder zoet gemaakt... Echt waar. Heel apart, ik rook al 15 jaar en nog niet mee gemaakt. Alleen in Jamaica deze zomer was de LV buiten zo hoog dat wiet simpelweg gewoon niet droog werd. Wat ik toen gedaan heb is mijn wiet voor de airconditioning hangen en toen was het zo droog binnen een middag. Nadat ik de wiet weer 2 uur in de tropen buiten had laten liggen was de wiet gewoon weer sponzig!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...