Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skutman

Vervormt Blad

Recommended Posts

hallo,

 

ik heb een klein probleem met mijn plantje. De bovenste blaadjes zijn vervormt en zien er droog uit. ze groeien ook krom naar beneden.

ik denk dat de luchtvochtigheid er wel wat mee te maken heeft. Ik heb haar de afgelopen dagen veel met water besproeit maar het wil niet baten.

 

Soortje: blue mistic

Week Groei :6

Zaailing of stekje: zaailing

Medium(aarde/mapito enz): aarden royalmix plagron

pH van het medium : 6

EC van het medium : 2.1

Temperatuur : 27

Luchtvochtigheid : 35t/m40

 

gallery_43138_17704_953398.jpg

 

gallery_43138_17704_1036454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeh die ziet er erg uit.. Die heeft zwaar last van warmte hoeveel watt had je en hoeveel cm heb je die van de plant af staan? En heb je de ventilator tussen lamp en gewas? Niet rechtstreeks op de planten dan krijg je ook dat wat jij hebt lv maakt niet zo heel veel uit met zaden maar zou het toch probere iets hoger te krijge dmv natte handoek of schaaltje met water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man. Ik heb een 400 w en had hem er 30 cm boven hangen. Heb hem er voor de Zekerheid 45 cm boven gehangen. Hoop dat alles nu goed gaat en de grote baderen nog recht trekken. Ik zal er wat natte handoeken bij hange en de ventilator een kwartslach draaien. Bedankt voor de tip!

Share this post


Link to post
Share on other sites

En hoe staat het ervoor??

 

Lees nu net je ec die mag ook wel wat lager in dit stadium ongeveer 1.4 opbouwe tot max 1,8-2,0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja gaat wel....kan beter. de oude blaadjes zijn niet helemaal recht getrokken en je ziet dat ze gebakken zijn geweest maar de nieuwe blaadjes zien er goed uit. ben er ook achter gekomen dat de lampe kap op ''diep stralen'' stond. dus heb dat ook even recht gezet.

 

wat betreft de ec. ik weet dat de ec nogal hoog ligt maar daar kan ik niets aan doen omdat ik royal mix gebruik dus de ec ligt ergens tussen de 1.9 en 2.1. de volgende kweek haal ik light mix.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top man! Als de nieuwe blaadjes goed zijn dan moet het goed zijn 400 watt inderdaad 40 cm afstand dan moet het wel goed komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...