Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
crazyleon

Combinatie Plagron Biobizz

Recommended Posts

Dit jaar was ik begonnen met een kleinschalig kweekje. Bij deze kweek gebruikte ik Plagron Royalty mix die voor +- 6 weken voeding in zich draagt. Na die 6 weken begonnen de bladeren te vergelen (1ste of 2de week bloei). Nu had ik van de verkoper van de grond gehoord dat de combinatie Plagron Royaltymix + Plagron alga bloom + Green sensation genoeg zou zijn voor de colledige cyclus. Een paar jaar geleden was ik heel blij met de werking van Biobizz. Nu is mijn vraag : Zou ik deze merken kunnen combineren en bij het vergelen van de bladeren ze wat biobizz bio grow kunnen meegeven voor extra kalcium en dergelijke? Alvast bedankt voor jullie hulp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kwestie van je planten lezen toch?

 

Bijvoeden wat ze nodig hebben, zelf heb ik jarenlang biobizz met verschillende grondjes gebruikt en nooit problemen gehad daarmee.

Wel dat biobizz voeding niet veel verbruikt dus erg zuinig zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is dat ik niet goed weet wat er juist scheelde... Het was een buitenkweek en naarmate de weken vorderde na week 6, hoe geler de bladeren werden. Volgens mij een tekort aan groei meststof. Tot voor deze kweek had ik ook nooit problemen (met biobizz dan), maar aangezien ik nog een vrij grote hoeveelheid Plagron heb liggen is het mijn vraag of ik de 2 zou kunnen combineren eens de bladeren geel beginnen te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah op die fiets....

 

Ik zou in ieder geval niet 2 produkten door elkaar gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ga je met alleen alga niet oplossen hoor.

 

Je hebt toch een schema hou dat gewoon aan is het niet die van plagron dan wel die van biobizz maar niet door elkaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's heb ik er niet van jammer genoeg, maar wat zouden de eventuele andere oorzaken dan kunnen zijn bij een buitenkweek? Een te natte periode? Ze stonden allemaal in potten, van 18 tot 36 liter... Het ging hier over de wildsuper07 X danish gold X AK-47. Geplant in hun definitieve potten in mei en beginnen met bloeien 3de week van juni...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej crazyleon,

 

Ik heb een paar kweekjes op batmix gekweekt en had het zelfde probleem. Ik heb gelezen dat het vaker voor komt en het zou komen door een N (stikstof) tekort. Hoe en wat weet ik niet precies maar wat ik wel weet is dat alga grow en bloom niet direct opneembare stoffen zijn en je optijd moet zijn met voeden want het duurt even voordat het zijn werk doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit heb ik hier op een topic gevonden

 

maak kuiltje met licht bemeste aarde vraag ik me af, Batmix is heavy shit en dat 'uit spoelen' waar batmix toch echt een bufferend medium is en bij meer water geven dus ook meer voeding vrij laat komen die je pas met 3x de hoeveelheid water als aarde in de pot 'weg' kan spoelen zou ik dit al nooit opvolgen, gewoon in de batmix die zaailingen en normaal doen, als ze het niet trekken zien we dan wel weer, beter een nieuwe zaailing dan weken later planten kapot want eenmaal op 12/12 is het heel moeilijk om N en aanverwant te gaan pompen.

 

als je bloedmeel koopt bij de boerenbond ofzo kun je proberen of dat werkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Skutman, thx voor je informatie :tu Heb jij het al eens getest met extra bloedmeel te strooien? Ik veronderstel dat je dat bloedmeel best rond week 5 begint te strooien, zodanig dat de planten de tijd hebben om het op te nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, het werkte voor mij bij een N tekort. Bloedmeel moet inderdaad even de tijd hebben om te werken omdat de grond het nog moet omzetten in bruikbare stoffen en de volgende keer zodra je ziet dat de plant lichter word meteen beginnen met alga bloom geven. Die 6 weken is een maar een indicatie. Ruik ook even aan de fles of het niet naar amoniak ruikt want dan is die bedorven, is mij ook een keer overkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...