Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

StoneTwisted

Bio Ph Probleem

Recommended Posts

Long Time No See ,

 

 

Ik kweek al tijden bio met een mix van light en bat-mix grond, 30 ltr potten, tensio's houdt ik tussen de 100 en 200

er zitten 5 tabs per pot in de grond en een flinke hand Gold label wormenmest en nog mycorrhizaschimmels.

 

De groei ging fantastisch net als de bloei,..althans tot vandaag omdat ik zag dat er bladproblemen op komst zijn

die lijken op tekort van phosfor, magnesium en een teveel aan stikstof,..weet wel lichte verkleuring terwijl de buiten en binnennerven donkerder zijn.

 

Ik hoef nooit bij te voeden ook omdat de bladpuntjes altijd net iets verbrandt zijn.

Toch kwam ik tot de ontdekking dat mijn ph waarde (verschillende spots) veels te laag is.

zeg rond de 4 met uitschieters van amper 5 maar ook minder dan 4.

 

Dit is dus ook waarschijnlijk de oorzaak.

Ik heb de grond nu behandeld met Mearl,...de grondstructuur is goed,..losjes

 

Nu komt het.

 

Hoe is het mogelijk dat zonder bijvoeden en enkel kraanwater met nota bene 8.4 ph

de ph toch elke keer na ongeveer 4 weken echte bloei zakt en dit x erg veel.

 

temperatuur en verdere basis is goed.

 

het enige wat ik heb gegeven is Regulator (kiezelzuur dacht ik) in de groei om de strek te temperen,

maar lijkt me erg sterk dat dit de oorzaak is.

 

Of komt het doordat de grond behoorlijk vol voeding zit, 5 tabs pp,

batmix en wormenmest (meer stikstof)

en daardoor de kalkbuffer sneller op is.....!!??? ja probeer ook maar wat

 

Wie heeft enig idee !!

 

 

 

Thx already !

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg je nou, dat je water geeft met een PH van 8.4???

 

En hoe heb je gemeten, dat het in de pot rond de 4 is??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij willen een foto! :D

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Long Time No See ,

 

 

Ik kweek al tijden bio met een mix van light en bat-mix grond, 30 ltr potten, tensio's houdt ik tussen de 100 en 200

er zitten 5 tabs per pot in de grond en een flinke hand Gold label wormenmest en nog mycorrhizaschimmels.

 

Of komt het doordat de grond behoorlijk vol voeding zit, 5 tabs pp,

batmix en wormenmest (meer stikstof)

en daardoor de kalkbuffer sneller op is.....!!??? ja probeer ook maar wat

 

Batmix is nix bio aan en zorgt denk ik in combi met de tabs wat later in de kweek voor je problemen, batmix = special zegmaar en met je redenatie zit je een heel eind in de goede richting, nu nog oplossen..

 

Staar je niet blind op gemeten ph waarden waar je zoveel mogelijk bio probeert te handhaven in de pot, als het echt onder de 5 was had je veel ergere dingen gezien en met je 8.4 is niks aan e hand, je vulde de kalkbuffer aan enne

 

ph rekensom: geef 8.4, meet 4 in de pot/2 = 6 netjes toch :jump: (dit is natuurlijk een geintje.. gaat alleen op voor drain metingen)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Gasten,

 

@oude rocker,...yep ph kraanwater hier,..staat wel dag of 2 voor ik het geef en dat is niet het probleem.

ph waarde aarde meet ik met electrode die op verschillende plaatsen de grond in gaat.

 

@aquar,..kan geregeld worden.

 

@Lostchild,....nou ja die batmix (plagron) gebruik ik al tijdje en er zit meer lightmix (biogreen) in dan batmix.

 

 

Weet dat je eigenlijk met tabs van bovenaf moet geven maar mijn voorkeur gaat uit naar onderaf,

en zo nu en dan langs boven (potrand)

ben dat eens even gaan omdraaien en het lijkt te werken.

 

gallery_15034_17711_1222455.jpg

 

gallery_15034_17711_1432316.jpg

 

gallery_15034_17711_2499216.jpg

 

 

Volgende ronde toch eens alleen via boven geven kijken of dat uitmaakt,...ja weet dom maar dacht zolang de aarde maar

vochtig is werken die tabs wel,...niet optimaal dus er moet echt water langs stromen vermoed ik.

.

Of zeg ik nu weer iets dat kant nog wal staat......komt wel vaker voor :whistle:

 

by the way,..thx for your reply's

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...