Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Starter 1.0

Stekken Slaan Slecht Aan Rfx

Recommended Posts

http://gallery.wietf...246_1575512.jpg

http://gallery.wietf...246_6170278.jpg

http://gallery.wietf...246_4808881.jpg

http://gallery.wietf...246_3389222.jpg

 

 

 

 

 

Sinds een hele tijd draai ik probleemloos op wat normale dingen na. Maar nu er een nieuwe locatie bijgekomen is heb ik al de 2e ronde problemen met het aanslaan van de stekken in rfx. Normaal groeide ik voor op netpotjes van 1 liter en zette ze erna met pot en al in de rfx.

 

Nu doordat ik hier net zit de stekken direct in de rfx gezet. De ronde hiervoor heb ik ze op dag 3 van de bloei eruit getrokken omdat het er niet uitzag. Dit keer heb ik een witsoort gezet en weer slaat de helft van de planten extreem slecht aan. De stammen worden paars, De bladeren van onderuit geel en t plantje doet vervolgens niks meer. Aan de stekken zal t niet liggen aangezien in een andere leverancier heb geprobeerd om dit uit te sluiten.

 

Mijn meters zijn geijkt en ik geef ph 5.5 en ec 1.4. Het klimaat is prima op orde met een temp van 28/23 en ppm 450. Het hok is gebouwd van osb platen met isolatie ertegen en heeft verder geen ramen. Ik zuig af voor onderdruk ong 400kub op 18m2.

 

Wat zou dit probleem steeds kunnen veroozaken? Ik had t idee dat ze vorige ronde te droog stonden bovenin de rfx dus heb ik ze deze keer nog 2 keer extra van boven water gegeven. Ze staan nu 7 dagen op 18/6 en t loopt weer voor geen meter. Voeding is canna flores a&b en peroxide geef ik ook max 1:1000.

 

 

 

Wat kan de oorzaak zijn?

 

Ik zet de pics er morgen goed in functie bleef net steeds hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kies altijd om eerst doortewortelen op startblokken , je zit dan wat dieper in de rfx .

Dan hoef ik niet vanboven met broeskop/slang te klooien, maar kan ik gelijk eb en vloeden.

Ook als je hok leeg staat , zou ik toch eerst op startblokken/netpotten voorgroeien.

 

Ik zorg ook altijd dat startblokken 1 a 2 puntjes hoger in ec zitten dan de rfx ( wortels slaan makkelijker aan dan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bladeren hangen, steeltjes staan strak. Lijkt wel of ze te nat staan en gestaan hebben. Alleen die kleintjes tonen dit.

X minder vloeden misschien of korter. In het begin op rfx ook niet te nat zetten de eerste week.

Beste is om er helemaal niet meer aan te komen voor een week. Koude bries die paarse steeltjes? Kan ook genetica zijn die kleuren..

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef eens ec 2,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@knakenpoetser ten eerste leuk dat je terug bent man! Ik ga vanaf nu ook inderdaad standaard voorgroeien elders. Dit ergert me teveel. Ga ze er nu ook niet meer uithalen. Dan maar langer voorgroeien,

 

@spintmaster dat is waar ik het meest bang voor ben. Gifdamp

 

@ rackert oke ga ik doen. Wat is je reden voor je antwoord? Heb de rfx wel goed ingewaterd met 1.4 5.5 ong 40 l per krat. Ook al 1 keer 1.7 gegeven met extra N. Wat denk je? De plantjes die ik al vervangen heb door reserves lieten bijna geen wortels zien en licht bruinig.

 

Ik heb gisteren ec 1.4 gevloed, zal ik vandaag dan toch weer 2 vloeden of wachten tot morgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan vochtige/natte rfx zoveel water geven als je wil, dat helpt NIET VEEL. Als je water over een zeiknatte spons giet, gaat er ook geen water in, het loopt erlangs.

 

Ik vermoed dat door een of andere reden er water met weinig voedingsstoffen in je medium zit, de 1,4 die je geeft compenseert niet omdat het niet in je rfx komt maar er langs/door loopt.

 

Door een vrij hoge ec te geven compenseer je de lage ec wel. Toen ik vroeger nog zo dom was om te spoelen met kraanwater, moest ik soms wel een ec van 3 geven om de boel groen te houden.

 

gif kan ook maar het is niet je eerste draa daar toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dat nou mos op de stek blok? zo ja hebben ze te nat gestaan als je wortels bruin waren in plaats van wit zal ik er nieuwe in knalle.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik uit het verhaal begrijp is dit een nieuwe locatie. Eerste ronde na 3 dagen bloei afgebroken en nu weer dezelfde problemen met andere stekken. Of lees ik het verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

staat nergens dat ze met kraanwater zijn doorspoeld toch? zo niet zal ec de oorzaak niet zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Supernoob, hij zecht toch dat dat bijhem de oorzaak was?

En beredeneerd heel duidelijk warom ,

spons die volzit neem geen water/voeding op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee endat neemt dan meteen weg dat er gespoeld is met "foutieve ec"?

Enof dat neemt weg dat er nu eventueel teveel water inde rfx zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb inderdaad nooit met water zonder voeding gespoeld. Wel met ec in de eerste ronde die ook niet heel denderend ging op t eind ec 0.8 gegeven laatste week. Dus het zou kunnen dat jij goed zit rakkert.

 

Moet ik straks dan spoelen met ec 2 of toch wachten tot er minder water in de rfx zit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee endat neemt dan meteen weg dat er gespoeld is met "foutieve ec"?

Enof dat neemt weg dat er nu eventueel teveel water inde rfx zit?

 

iets met een schoenmaker.

 

 

 

 

Starter zou kunnen dat je ec laag is, maar denk dat er nog iets speelt want vind ze er wel erg slecht uitzien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja. Die ronden ging 5 weken goed. Toen opeens werden ze ook geel enz...

 

Ik denk zelf ook dat er nog iets is.... Osb platen gifdamp? Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf toch echt aan gifdamp denken. Heb 2 ervaringen met gifdampen. Eentje met vinyl onder dde vijverfolie,hier werd alles na 4 weken geel,en eentje met een giftentje(imitatie homebox),hier werden de stekken na 3 dagen geel en de bladranden bruin. Eigenlijk net zoals jouw stekjes eruit zien. Ik denk dat de osb platen langzaam opgewarmd zijn en nu voluit staan te dampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint wel van onderaf. Dit doet denken aan een tekort van een mobiel element en niet zozeer aan gifdamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osb geeft normaal weinig problemen, mdf en spaanplaat dan weer wel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_38836_16246_4701839.jpg

 

Inderdaad deze is ook volledig van osb herrinner ik me. Mmmmm dan maar morgen ec 2 geven

Edited by Starter 1.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wortels niet wit blijven maar bruin worden, dan is het wortelrot. Enige oplossing is dan het hele hok incl voedingssysteem ontsmetten en rfx vervangen. Te nat medium veroorzaakt vaak wortelrot. Afgaand op de enorme algengroei denk ik dat je te nat kweekt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik blij om weer terug te zijn :shifty:

 

heb je andere materialen gebruikt? er is niks zo frustrerend als een hok wat niet lekker draait.

 

Ik heb jaren terug op 2 locatie gifprobleem gehad , bleek vijverfolie te zijn (gewoon via growshop) , volgens mij was het bij amnees na lang zoeken uiteindelijk ook het vijverfolie (was niet epdm folie maar goedkope)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmmm tja, als je nooit slechte ervaringen met osb heb gehad zal dat het niet zijn. Misschien dampen van andere materialen? Mij is altijd vertelt dat je geen spaanplaat of osb moet gebruiken in een hok. Heb jaren terug in een kast van mdf gekweekt(tenten waren er nog niet) en dit ging perfect. Kan je er niet een paar op aarde bij zetten? Als die wel goed gaan zit het probleem in de rfx en niet in je hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...