Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Bert463

Terugkoppeling Van Een Paar Proefjes

Recommended Posts

In de topic van Blueboomer (http://www.wietforum...__fromsearch__1)

hebben we het gehad over Ripen, waar ik op dat moment zelf ook mee bezig was (op 2 buitenplanten: 1x Master Kush en 1x AMS).Ik ben in de 4e week van de bloei begonnen met toedienen van Ripen. Na iets meer dan 6 weken bloei kwam er toprot in de Kush en deze heb ik direct omgehaald. Hoewel de bolletjes van de trichomen nog allemaal helder waren blijkt de Kush toch van een goede kwaliteit te zijn. Mijn zoons zijn er zeer tevreden over. De AMS heb ik anderhalve week later moeten kappen, omdat die ook toprot kreeg en deze is ook zeer goed van kwaliteit. De Kush heeft 7x en de AMS 10x Ripen gehad. Ik denk dat de Ripen heeft bijgedragen aan het feit dat de kwaliteit goed is ondanks de vrij korte bloei.

 

In de topic van Klaas canna (http://www.wietforum...__fromsearch__1) had ik gemeld dat ik een deel van mijn oogst zou laten drogen bij rijpende bananen en een deel niet, om te kijken of de door de bananen gevormde ethyleen zou bijdragen aan de kwaliteit. Resultaat: er blijkt geen verschil. Mogelijk kan de rijping versneld worden met ethyleen als de toppen nog aan de plant zitten, maar na oogsten heeft ethyleen (waarschijnlijk) geen invloed. Overigens lag dit ook wel in de lijn der verwachting.

 

Verder meldde Weetje in hetzelfde topic dat hij naar sinaasappel smakende wiet had gerookt in Spanje, wat opgeslagen was geweest bij sinaasappels. Dit bracht me op het idee om te proberen wiet te aromatiseren. Ik heb een deel van de Kush in een bakje (van de Chinees :D ) gedaan met aardbeiaroma en een deel in een bakje met citroenaroma. Op het watje had ik de aroma gedaan. De gebruikte aroma's zijn van zeer goede kwaliteit die ook in de voedingsmiddelenindustrie worden gebruikt. Maar helaas; hoewel de wiet heerlijk ruikt naar citroen respectievelijk aardbei, bij het roken is er niets van te merken :( . Dit waren mijn bevindingen; de wiet is geoogst en voor mij begint e.e.a. pas weer in maart. Met behulp van de oogst gaat Bertje lekker hiberneren.

 

gallery_42363_17410_706616.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha! Dat wou ik dus volgend jaar (tweede poging nieuwe kansen in de zomer) ook gaan proberen! Vooral dat geurtje lijk mij echt enig om te proberen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gedaan. Bedankt voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat je dat zo deelt. Bedankt. Misschien moet ik die fles Ripen dan toch ook maar eens proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal top de manier waarop je je info deelt! Interesant ook wat betreft de ripen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch een correctie. Ik zei dat het aromatiseren van de wiet niet te proeven is, maar dat klopt niet helemaal. Ik heb de gearomatiseerde wiet via mijn vaporizer (Vapir NO2) gebruikt en proefde niets. Gisteravond hebben mijn zoons en een paar vrienden de aardbeiwiet middels een joint opgerookt en ze zeggen het wel degelijk te proeven. Ze vonden het erg lekker zelfs en vroegen mij om er mee door te gaan :P ! Kortom: misschien zijn er mensen die het ook eens willen proberen.

 

De aroma die ik heb gebruikt is aroma die gebruikt wordt in de voedingsmiddelenindustrie. Het zijn aroma's op basis van propyleenglycol (dus niet op basis van water of alcohol, die verdampen te snel). Propyleenglycol is dus het oplosmiddel. Dit middel (de food grade kwaliteit dan) is toegestaan in levensmiddelen, maar er geldt wel een warenwettelijk maximum. Propyleenglycol wordt gemaakt uit aardolie en wordt ook in sigaretten gebruikt. Ik wil dat spul dus niet op mijn toppen, vandaar de opzet zoals op de foto hierboven. De vluchtige aromacomponenten verdampen langzaam en hechten zich aan de (droge) wiet terwijl de propyleenglycol bij kamertemperatuur niet verdampt. Goed droge wiet minimaal een week met een 10-tal aromadruppels op het watje lekker laten staan in een bakje!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het lezen van de topic van blowsterkte over wiettinctuur http://www.wietforum.nl/topic/102482-cannabis-tinctuur-en-andere-medicinale-tincturen/page__fromsearch__1

Heb ik dit ook eens geprobeerd met mijn 2 soortjes. Ik heb hiervoor de geknipte (droge) blaadjes van de toppen gebruikt in een verhouding 10 g blad + 250 ml wodka 35%. De blaadjes staan net onder de wodka. In het donker weggezet en dagelijks 1 of 2x goed omgeschud. De Kush staat nu (16/11) 11 dagen in de wodka. Gisteravond ongeveer 0,5 cc ingenomen en ik voelde wel enig effect. Een prettiger gevoel dan het roken van de Kush (via de vaporizer). Als ik maar een stuk of 4 à 5 pufjes neem gaat het prima, maar ik heb nu een 3-tal keren echt doorgerookt tot ik het goed voelde, maar ik krijg dan de volgende effecten: hartkloppingen, oorsuizen, een soort nevel in mijn hoofd, spierslapte en neiging tot kuitkramp (ik ben een duurloper en als ik ergens nooit last van heb dan is het wel kuitkramp). Omdat ik, ondanks dat ik gezond leef, veel sport en nog geen 70 kg weeg, last van hoge bloeddruk heb (slik daar dagelijks 3 medicijnen voor) en daarnaast lichtelijk doof ben aan 1 oor (ik draag daar een hoortoestel voor), zijn de hartkloppingen en het oorsuizen voor mij extra onprettig. Mijn ervaringen met de AMS (2x goed doorgerookt) zijn overigens beter, in die zin dat ik daar geen hartkloppingen van krijg en geen gevoel van kuitkramp en ik blijf wat helderder. Ik blijf wel wiet roken in zeer lichte mate en ook de tinctuur gebruiken, omdat ik hoop dat het helpt mijn bloeddruk wat naar beneden te brengen, zodat ik wat zou kunnen minderen met de bloeddrukverlagende medicijnen. Mocht iemand tips of opmerkingen hebben op bovenstaande dan hoor ik dat graag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...