Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

MillanO

Advies Nieuwe Kweektent

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik heb besloten om te gaan kweken op een aparte kamer in mijn appartement. Ik heb veel gelezen en gehoord dat de goedkopere kweektenten helemaal niets zijn.

 

Ik kan zelf ook geen ultradure spullen aanschaffen maar wilde maximaal rond de 800 euro uitgeven aan de tent, filter, afzuiging en lamp. Nu zag ik op greensell deze tent te staan:

 

http://www.greensell.nl/a-26144181/complete-kweektenten-pro-lijn/dark-room-120x120x200-met-gavita-pro-600/

 

Hier zit een volledig armatuur van Gavita bij en die wilde ik ook graag hebben. Alleen is deze tent 1.20 en heb liever 1.00.

Wel zit er een softbox bij van Torin met 500m3 afzuiging. De prijs is voor mij twijfelachtig want ik denk dat het ook goedkoper kan.

 

Wie kan er mij helpen om een echt goede tent voor zo min mogelijk geld samen te stellen?

Dus met bijbehorende luchtslangen klemmen etc, dus helemaal compleet.

Ik ben zelf allesbehalve technisch dus zou ook fijn zijn als het min of meer plug and play is.

 

* 600 watt ( Liefst Gavita EVSA)

* maximaal 1.20x1.20x2.00

* Alles zo stil mogelijk

* Alles zo veilig mogelijk

 

Mvg,

 

MillanO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je komt met een greensell link! Top zaak topmservice.

 

Dus gewoon even bellen en zeggen wat je budget is en je kan gerust een 1x1 tentje samenstellen met hem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb Zelf een mammoth maar volgens mij is dat de oude sj dus allebei goed!echt een top tent heb wel de pro. Lijkt me een goede keuze deze setup.

 

En btw goedkoop is in onze hobby meestal duurkoop en vind die evsa icm het relais kastje top! Ga de volgende ronde ook 2 van die gavita's halen, maar dan de digistar die zijn ook goedkoper.

Edited by kruipboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Kruipboy, ik wil ook als hobby kweken en lekker van mijn eigen wietje gaan roken. Ik wil niet teveel uitgeven maar ook niet te weinig want wat je zegt goedkoop is duurkoop. Ik wil er wel minimaal 200 gram vanaf halen voor de 1e keer. Misschien is dit gewaagd maar dan heb ik bijna voor een jaar voorraad en hoef ik de eerst komende tijd de tent niet meer op te zetten. Al heb ik er ook al over nagedacht om voor de zomer van volgend jaar 2 kweekjes te draaien.

Edited by MillanO

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 gram moet lukken met deze setup! Als je ipv de pro de digistar zou kunnen nemen zou het voor 800 moeten lukken denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Casto zegt,,

 

Top adres, waar ze je geen knollen voor citroenen zullen verkopen.

En ze zullen met liefde de 120 tent omruilen tegen een 100 tent.

 

En voor dat geld, zit je echt heel goedkoop hoor..

Is heel erg compleet zoal ik gauw even nakijk..

 

En die 200 gram, die haal je met deze setup nog als je alles ongeveer fout hebt gedaan. :)

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd dan moet je wel echt blauwe vingers hebben om dat niet halen.

zelfs met 5 van de 12 planten over had ik dat zelfs.

 

dus no problemo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt mensen, ik ga denk deze tent bestellen en daar heerlijke hazejes in zetten. Sowieso Amnesia Haze van SuperStrains en Super Lemon Haze van de Greenhouse. Ik wil met 5 of 6 planten beginnen maar ik weet niet of dit voldoende is in deze tent? Raden jullie me nog wat spulletjes aan die ik bij Greensell kan halen voor bij deze kweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou lekker alles halen op 1 adres..

Doet hij ook nog wel wat met de prijs. Goeie vent..

 

Aantal plantjes, bepaald (voor een deel) de duur van je voorgroei.

Ik ben zelf iemand die met 4 plantjes in zijn hokje kweekt..

Lekker toppen 1 of 2 x en scroggen..

Valt zat te lezen hier hoe je dat aanpakt..

 

Suc6

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij met 200 gram al blij bent kun je ook kiezen voor een kleinere tent en zeker een besparing van minimaal 300 euro plus stroomkosten maar

de link die ik zag was geen troep ! niet compleet!!

Heb zelf een secret jardin als ik bereken wat dat mij gekost heeft 103x103x200 : 99.00

climaat regelaar 55.00

goed geluiddempende luchtslangen x2 50.00

afzuiger 37.00 m295

active inlaat 19.99 195m3

filter 35.00

hygrometer 10.00

bakken action 34 liter 1.99x5

aarde lightmix x3 15.00

400watt vsa 50.00 evsa kost 120 ,-

voeding als je echt goeie neemt 130 euro ,-

tensio meter 45.00 kan zelfs goedkoper zijn... die moet ik nog kopen maar bereken ik erbij voor je (A)

kom ik uit op....

nog geen 550 euro dan heb je zo ongeveer alles grtzz

je mist in die tent toch het 1 en ander voor dat geld alhoewel die lamp van zeer duurzame kwaliteit is! kan het goedkoper als je maar 200 gram wil scoren !!

anders heb je na die 800 zoveel nog steeds kosten das niet chill lijkt me

Ik vergeet de PH en EC samen 50 euro !!

kom ik nog op 600

 

en oja veiligheid boven alles automatische brandblusser 30 euro ,-

Edited by smokesallday

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij zou echt eens lekker moeten gaan snuffelen op de micro afdeling.

 

Ik denk, dat je je ogen uitkijkt, hoe die jongens en meisjes het daar aan pakken..

Zeker en juist om wat Smoke al zegt..

 

Enkel door de kleinschaligheid geen opbrengsten van meer dan een kg..

Maar zeker heel professioneel..

Een goed voorbeeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meer dan 200 gram is alleen maar beter hoor. Het is gewoon een minimale indicatie wat ik van een 1e kweek af wil halen. Ik zie net dat de tent niet meer te verkrijgen is. Ik heb uitgerekend hoeveel de spullen me los gaan kosten en daar word ik niet blij van. Moet nu op zoek naar een andere tent. Jammer, deze zag er echt goed uit. Maar we houden vol want kweken zullen we.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMmm.

Moet je hem bellen.

Hij wil je vast nog wel zo'n setje leveren hoor..

 

Is gewoon een goeie vent,, doe nou maar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon bellen of probeer growcorner.nl heeft ook mooie setjes waar wel het een en ander aan veranderd kan worden ;)

En het is een toffe gast om zaken mee te doen en de service is al net zo top :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is growcorner niet van Greensell? Ik zag een advertentie staan en daar stond exact dezelfde tekst in als bij GS.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee zijn twee verschillende shops ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke, ben ik weer. Bijna klaar om van start te gaan. Nu twijfel ik of ik nog iets essentieels vergeet. Denk aub met me mee dus ook de kleine handige spulletjes die misschien niet op dit lijstje staan. Na goedkeuring zal ik gaan bestellen en zal mijn kweekverslag hier te zien zijn. Alvast bedankt!

 

SJ DR 120x120x200

Gavita Pro 600w

Gavita Light Hanger

Relais Schakelkast Davin

Softbox 500m3

Filter 600 m3

Climate Fan Control Standaard met thermostaat

Filter Hangers

Luchtslang zwart connect

Luchtslangklemmen

Clip on fan

PH EC Meter

Thermo/Hygro

5x Smartpot plus 1x extra reserve

Gold label start a+b zitten erbij maar ga ik niet gebruiken.

Sannies Organic kit

Scrognet

Tensiometer

Zaadjes 5x Amnesia Superstrains 5x SLH Greenhouse

 

Zit ik met de voeding goed of moet ik nog wat extra's nemen? Moet ik bestrijdingsmiddelen erbij nemen?

 

Kamer met klapraam alleen wel een balkon van 2 buren er onder.

 

Graag hoor ik wat ik nog goed kan gebruiken of zou moeten gebruiken want ik ben bang dat ik anders iets vergeet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je maar enigszins de ruimte hebt zou ik een iets grotere tent nemen, 150 m2 minimaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bedoeld dat 1.50 beter is qua klimaat? Misschien is dat wel zo maar mijn 1e insteek was 1.00 en ik vind 1.20 eigenlijk al teveel. Zoveel ruimte heb ik ook niet op die kamer en wil het niet al te commercieel er uit laten zien, De tent staat ook in een kamer die 2 meter van de voordeur is dus als bekenden de tent toevallig zien dan wil ik niet dat ze denken dat het een hele plantage is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.50m x 150m is inderdaad beter voor het klimaat en je kan iets grotere potten nemen. Wil je dat echt niet zou ik voor 1.20m x 1.20m gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten dat het een 1.20x1.20x200 tentje word, plus wat toevoegingen zoals 7x Smartpot, 2x poederblussers 1kg en 3x maatbekers en kom dan uit op rond de 1200 euro. Alleen weet ik niet zeker of ik het alleen met Sannies organic kit ga redden? Wat denken jullie? Extra voeding erbij of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij voeden is wel aan te bevelen. Succes met je nieuwe tent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof dat je bij moest voeden na 3de week bloei maar dat staat er bij

Anders

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, er zit ook BAC Bloei. Maar ik wilde graag weten of en wat ik dan nog meer kan gebruiken. Boosters, stimulatoren enz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...