Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jack white

Hydro Korrels Onder In Je Pot Wie Doet Het En Wat Zijn De Voor En Na Delen Ervan?

Recommended Posts

heeft het echt een meerwaarde als je een laag hydro korrels onder in je pot\bak legt ivm lucht enz enz? hoor graag meningen en adviezen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens Jorge Cervantes moet je die korrels nooit onder in je pot doen.

Vanaf 8:45, maar waarom niet, zegt hij er helaas niet bij. :rolleyes2:

 

http://youtu.be/bA64c3jxuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je ze bovenop je aarde legt dan zorgt het ervoor dat de bovenste laag van de aarde niet zo snel uitdroogd.

Dan kunnen de wortels hoger in de pot groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hydrokorrels legt men onderin de pot voor de drainage, ook zorgt het voor een beter waterhuishouding afhankelijk van de laag korrels.

 

En geeft zuurstof bij je wortels onderin.

 

Dus ja het heeft wel een soort van meerwaarde.

Edited by Cum Laude
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook een fervent gebruiker van een flinke laag kleikorrels onderin de pot.

 

Buiten de voordelen die Cum Laude al aangaf, denk ik dat er nog een groot voordeel aanzit en dat is

het 'bodemleven' wat je zelfs na hergebruik grotendeels in tact houdt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo growers

In mijn bio hok gebruik ik ook altijd korrels onderin de pot.de reden dat ik dat doe omdat ik werk met plagron bio super mix(minerale voeding),daar gaat letterlijk je grond van leven,groeit ook op /in/Door de korrels heen,(PS: Dit pas na meerdere malen te hebben gedaan waren de korrels 1 bom met leven ;)

einde van de ronde pak ik de kluit uit de pot schud zgm om zoveel mogelijk aarde te gebruiken,gooi de korrels weer onderop mix een beetje normale potgrond gemengd met bio super mix met de(gebruikte aarde)water het goed in en de dames kunnen er weer tegen aan geef ook alleen maar water en waar nodig een biologische booster.hoop dat dit je helpt

 

Ps:denk dat reden waa mr gorge ze niet hergebruikt omdat hij altijd afgezuurde voeding geeft en dan wil je denk ik niet hebbem dat al je top boosters en dergelijke in je korrels gaan zitten.maar dat denk IK!!!

Laterzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo growers

In mijn bio hok gebruik ik ook altijd korrels onderin de pot.de reden dat ik dat doe omdat ik werk met plagron bio super mix(minerale voeding),daar gaat letterlijk je grond van leven,groeit ook op /in/Door de korrels heen,(PS: Dit pas na meerdere malen te hebben gedaan waren de korrels 1 bom met leven ;)

einde van de ronde pak ik de kluit uit de pot schud zgm om zoveel mogelijk aarde te gebruiken,gooi de korrels weer onderop mix een beetje normale potgrond gemengd met bio super mix met de(gebruikte aarde)water het goed in en de dames kunnen er weer tegen aan geef ook alleen maar water en waar nodig een biologische booster.hoop dat dit je helpt

 

Ps:denk dat reden waa mr gorge ze niet hergebruikt omdat hij altijd afgezuurde voeding geeft en dan wil je denk ik niet hebbem dat al je top boosters en dergelijke in je korrels gaan zitten.maar dat denk IK!!!

Laterzzz

ik gebruik ook al een tijdje die plagron bio supermix om de aarde mee op te waarderen en ik moet zeggen dat ik zelfs beter draai dan met nieuwe aarde. echt top spul zeker een aanrader voor iedereen die hun aarde willen hergebruiken!! ik ga mijn volgende ronde ook hydro korrels onder in mijn specie kuip leggen, bedankt voor de uitleg mensen! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een echte noob vraag maar van uit de zak

Rechtstreeks in de pot of eerst voorbehandelen bijv nat maken?

 

 

Gr abi

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor gewoon droog,als je paar keer water heb gegeven zijn de korrels nat. bodem vullen met korrels en een handje door de aarde heen mengen..en als.je klaar ben zvm korrels eruit vissen daar zit je leven in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de uitleg

 

Gr ABI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...