Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Klaas canna

31X Amnesia Haze, 3X600 Watt, Aardebak

Recommended Posts

Hallo allemaal!

 

Tijd voor mijn eerste kweekverslag!

 

Ik heb onlangs een nieuw hokje gebouwd, bouwverslag vind je hier....

 

De hardware

  • 2.30m x 1.10m x 2.40m
  • 3x 600 watt, (eigen groep)
  • Philips T-son+
  • 1500 kuub softbox (eigen groep)
  • Presh filter
  • Dimmer met thermostaat
  • clipfans (worden vervangen door wand model)
  • Davin schakelkast
  • Olie radiator kacheltje
  • luchtbevochtiger

Voor de eerste keer kweek in een aardebak, ervaring in de volle grond buiten heb ik genoeg.. Jammer genoeg zal ik daar binnen weinig aan hebben. De bak is 40 cm diep en is voorzien van een drainage slang

 

Vulling, voeding en hulpstukken

  • 31x amnesia stekken (van redelijke kwaliteit)
  • 1050 liter Bio Bizz lightmix (bijna 33,8L per plant)
  • Woma 1-2-3 voeding
  • PH en EC meter
  • Tensio kort (heb een lange besteld vanweg de diepe bak)
  • Mini maxi meter draadloos
  • bodum temperatuur meter

 

Vandaag heb ik de stekken geplaatst en ingewaterd met een klein beetje wortelstimulator, voeding laat ik nog even achterwegen. Ik verwacht pas over een week weer water te hoeven geven omdat de aarde enigzins vochtig was. Uiteraard gaan de dames me dat zelf wel vertellen..

 

Met een nieuw hok is het altijd even vogelen om het juiste climaat te behalen. De eerste lamp staat sinds19:00 vandaag voor het eerst aan, morgen mag er een bij. Langzaam bouw ik de lichtintesiteit op en laat ik de lampen zakken naar een centimeter of 60. Hopelijk slaan ze snel aan.

 

Met de afzuiger op 30%, een lamp bovenin moet ik het kacheltje aan zetten om de temperatuur op 22 graden te krijgen. LV zit op 69% dankzij de bevochtiger. Wanneer alle drie de lampen aan zijn over een paar dagen verwacht ik niet te hoeven bij stoken..

 

Ook de Woma voeding gebruik ik voor het eerst, wat ik tot zo ver gehoord heb is het prima spul. Ik ben benieuwd......

 

Ok, nu wat foto's... Volgende keer met de lampen uit..)

 

gallery_42190_17504_628183.jpg

 

gallery_42190_17504_783292.jpg

De temperartuur meter heeft inmiddels een plekje uit het volle licht gekregen

 

gallery_42190_17504_142243.jpg

 

Ik zal proberen regelmatig een update te maken.

 

Groet,

Klaas canna

  • Like 9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hok en leuk zo'n aardebak.

Ziet er allemaal netjes uit.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top man, leuk om weer eens te zien, zo`n aardebak.

Rataplan style.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk een verslag met woma 123! Ik gebruik deze zelf ook en ben zeer tevreden erover en makkelijk in gebruik.

Blijf je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk die reacties! :punk:

 

@Krasi,

 

Is Rataplan nog actief op dit forum? Ben benieuwd of hij (of natuurlijk iemand anders) bruikbare tips voor me heeft omtrent de aardebak kweek... Ervaring in potten zat. Maar dit is toch net effe anders..

 

@Skutters

 

Ik ben benieuwd naar de Woma voeding. Ik moet zeggen dat jij een van de vele bent die ik hier positief over hoor praten.. We gaan het zien.. Welke soort heb jij staan?

 

Dan een korte update.

 

Het klimaat is aardig onder controle, blijft altijd even stoeien in het begin.. De afzuiger staat uit, 2 lampen staan aan en hangen zo hoog mogelijk. Morgen laat ik ze iets zakken als alles er fris bij staat. staps gewijs mogen ze dichter bij de planten en gaat het derde pitje aan.

 

Vanmorgen hingen er 3 van de 31 een beetje zielig bij, toen ik net op locatie was waren er 2 al aardig bijgetrokken.. Mischien overleeft die ene het niet, mocht dat zo zijn pik ik morgen direct een nieuwe op.. Die haalt die 2 dagen achterstand op de rest we in.

 

gallery_42190_17684_989227.jpg

Mooi klimaat voor de stekjes

 

Bedankt voor de recties en meekijken!

 

Natuurlijk zijn alle tips en tricks meer dan welkom!

 

Cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas is Rataplan al tijden niet meer actief, maar hij was de king of aardebakken :P we hebben een zoekfunctie waarmee je z`n verslagen kan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krasi, bedankt voor de tip. Staan een aantal moiie verslagen op.. Hopelijk draai ik zon ronde.

 

Update!

 

Plantjes gaan redelijk ondanks dat ze wat moeite hebben gehad met aanslaan.. Ik denk dat ik de aarde niet voldoende heb ingewaterd. Hij was ook aan de droge kant toen ik het heb kocht. De komende waterbeurten voeg ik wat Freeflow toe aan het voedingswater om de oppervlakte spanning er af te halen.

 

Temp blijft redelijk op pijl, met een uitschieter naar 30 graden. gemiddeld met lampen aan 28 graden. RV 45% nu de afzuiger wat meer zijn best moet doen..

 

Tot nu toe alleen wortelstimulator meegegeven. Ik denk dat ik maandag voor het eerst ga voeden met EC 1.0.

 

Hier wat foto's:

 

gallery_42190_17684_1625317.jpg

gallery_42190_17684_414816.jpg

gallery_42190_17684_456774.jpg

 

 

Wat denken jullie ervan??

 

Greetz,

Klaas

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staan er prima bij.

 

Paar dagen groei, keertje toppen en dan op 12/12 knallen.

 

Succes en we kijken mee Klaas.

 

:showoff:

 

Gr,

 

Worm

Edited by Worm
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, tijd voor een klein update'je

 

Ik blijf me verbazen over hoe weinig water ik de planten moet geven in deze grote bak.. Normaal in potten was echt al wel aan het gieten of vloeden geweest. In een bak ga je hier dus veel efficiënter mee om. Voorheen in iets grotere ruimtes vaak met druppelaars gewerkt wegens het gemak (en minder bezoeken). Nu ontdek ik dat een aardebak ook weinig onderhoud vraagt...

 

De stats:

 

temp lamp uit 21.5 graden (2000watt kachel volle gas)

 

Temp lamp aan 25/26 graden (1500kuub op 30%, raampje op kiertje)

 

Tensio staat nu op 97. zes dagen geleden 400ml per plant gegeven. Hopelijk willen ze morgen weer wat maar de planten zien eruit alsof ze het wel naar hun zin hebben. Woma wortelstimulator meegegeven.

 

3x600 op 55/60cm

 

Vorige zaterdag de klok omgezet na 7 dagen groei, en de kleintjes worden groter.. Wel heb ik wat varenrouw muggen gespot en hier direct op ingespeeld met plankaarten en Aptus soil attack. Dood aan die bastaards!

 

Ok, nu wat foto's. Wel van twee dagen terug.. Excuus voor de slechte kwaliteit foto's. Bagger camera. Volgende keer met de spiegel camera.

 

gallery_42190_17684_437194.jpg

gallery_42190_17684_159314.jpg

gallery_42190_17684_113202.jpg

gallery_42190_17684_92051.jpg

gallery_42190_17684_210424.jpg

 

 

Mooi????

 

Brand los mensen! Ik ben geen beginner maar ben altijd op zoek naar verbetering en ben benieuwd of iemand tips of trucs heeft voor me!

 

Voor nu,

 

Peace, love and happiness...

 

Klaas..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi uit rustig aan doen met je voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zal wel wat in zitten ja, iets extra hebben ze nog niet gehad..

 

Misschien na het weekend. We zullen zien wanneer ze er om vragen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, mss kan je al stokken plaatsen... Ga je toppen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hokkie man! Zo'n aardebak werkt top. Ff flink sjouwen met aarde,maar dan kan je er ook wel een jaartje mee vooruit. Ze hebben ontzettend veel verse aarde tot hun beschikking dus ik denk dat je met gewoon water al zowat de hele ronde doorkomt. Ze staan er ook mooi stevig bij.

 

Zo te zien heeft hij ze al getopt Venasnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn getopt inderdaad, na 7 dagen groei. Per plant zit er zon 35L aan aarde in de bak, maar de wortels kunnen zo goed als vrij opzoek naar voeding ben benieuwd of de planten meer in de breedte zullen groeien als in de 11L potten.

 

Er komt een netje te hangen in de loop van volgende week, fijner dan stokken als je het mij vraagt. In totaal heb ik 160 cm hoogte dus de planten mogen max 100cm worden. Ik kijk de groei in de komende dagen even aan en beslis dan of ik een celremmer ga gebruiken.

 

Er zit wel wat verschil tussen de planten, zo te zien zijn het 2 types. Een wat groter als de ander, staan gemixed

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

let wel op wat er in de spiegels zichtbaar is :excl: dat is het nadeel van een spiegelhokje

verder ziet het er erg goed uit je hebt me zelfs geinspireerd om mijn hokje ook te gaan verbouwen (na de huidige ronde uiteraard)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk Rebel... Succes met je verbouwing! Geloof me het is de moeite...

 

Alles gaat lekker hier. Groeit als kool en begint al een beetje te ruiken.

 

De temperatuur komt nooit boven de 26 en nooit onder de 22, Heb nu ook een extra ventilator hangen voor wat extra circulatie.

 

Gisteren voor het eerst weer water gegeven, 800ml p/s. Beetje Woma nr 1 & 2 erbij en wat Soil attack (aptus) tegen die varenrouwmugjes.. De plakstrips hebben hun werk goed gedaan trouwens

 

Maar goed, nu wat foto's van dag 9 12/12

 

gallery_42190_17684_2583384.jpg

gallery_42190_17684_305643.jpggallery_42190_17684_1665231.jpggallery_42190_17684_4074392.jpggallery_42190_17684_1134750.jpggallery_42190_17684_267386.jpggallery_42190_17684_993036.jpggallery_42190_17684_1899988.jpggallery_42190_17684_2533617.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks knakenpoetser, ik vind het ook wel lekker gaan zo...

 

Ze beginnen nu ook aardig te drinken, het zal wel hard gaan nu.

 

Jammer dat ik niet in de aardebak kan kijken om te zien hoe de wortels groeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi er een bak wormen in dat is perfect in zon mooie bak

Ziet er top uit man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...