Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

amnesia013

Guerilla Kweek Automatische Verduister Techniek

Recommended Posts

hey medekwekers

 

aller eerst wil ik melden dat ik dislektiiii heb :P! sorry voor eventueele typ fouten . heb geen zin om met een woordenboek erbij te gaan zitten. ik ben zelf nooit veel actief geweest met poste op dit forum maar heb wel veel van jullie gezien:d

 

aankomende jaar ga ik beginnen met een guerilla kweek met een vol automatish verduister systeem .

 

Het geraamte:

 

het verduister systeem bestaat uit een geraamte van houten balken 5x7cm die doormiddel van een grondboor in de grond worden gezet en worden vastgezet dmv water. het geraamte word rechthoekig met een afmeting van 5 meter breed bij 10 meter lang en 1,50hoog . op elke hoek een balk, en tussen de hoekbalken in uiteraard nog een balk om de 2,5 meter.de bovenkant van deze balken wil ik met griphoekankers en schroeven met elkaar gaan verbinden dmv balken zodat er een geraamte is gevormd.vervolgens word het complete geraamte aleen rondom voorgoed verduistert dmv een handtacker en vijverfolie.

 

Nu heb je dus een geraamte zonder dak dat rondom verduisterd is.

 

Het automatische schuif dak:

 

Het belangrijkste aan dit project is het automatische schuif dak uiteraard.

 

aan de kopse kant van het geraamte (5 meter kant) worden aan de binnenkant van het geraamte een 5x7 balk bevestigt die 10 centimeter lager ligt als de hoogte van het geraamte, dit gebeurd aan beide kopse kanten.

deze balken gaan het dak draagen en tevens geleiden waneer het open zal schuiven.het dak van 10 meter breed zal 5 meter open moeten schuiven

 

Het dak bestaat uit een lap vijverzeil 5,5x10meter

aan de 10 meter kant van dit vijverzeil word over de gehele 10 meter een balk bevestigt met aan de uiteindes wieltjes.

deze balk rust met de wieltjes aan de uiteindes op de 2 geleidersbalken die zich aan de kopse kanten van het geraamte bevinden.de andere 10 meter kant van het zeil word over de rand van het frame heen gehangen en daar komt een contra gewicht aan te hangen wat het dak in gesloten staat strak zal houden. en wat er voor zal zorgen dat het dak niet inzakt zodra het dak zichzelf automatisch open maakt.

 

het dak zal zich zelf open maken door middel van een electrische gordijnrails die boven het geraamte is bevestigd

van 5 meter lang. dit is een electrische gordijn rails 24v met ingebouwde tijdsklok!de adapter van de gordijnrails word gevoed door een 24volt vrachtauto accu. uiteraard word alles water en weersbestendig aangesloten en afgewerkt.

 

De indeling van het (hok)

 

2 vakken van 2 bij 10 in het midden een loop pad van 1 bij 10

 

er worden 40stuks 1per m2 10 dagen voorgegroeide NLX stekken op 20 mei in het hok geplaatst die vervolgens 8 weken groeien tot 20 juni. 15 juni word het verduister hok geplaatst en zal 20 juni beginnen met verduisteren.

vervolgens verwacht ik half september klaar te zijn met dit project en hier letterlijk en figuurlijk de vruchten van te plukken.

 

 

Ik deel deze informatie op hoop van goede spontane en hulpzame reacties en tips van mensen die meedenken met mij!

al jullie tips en opmerkingen en kritiek is welkom

 

waar ik nog niet helemaal overuit ben is:

 

Bewatering..

soort plant...( opbrengst omvang.. toprot half september??)

kuip of vollegrond,,,

tijd schema van de kweek..

enzovoorts.,,

ongedierte..

 

noem op noem op

 

nogmaals boys alles is welkom!

 

ik heb een project op schaal van 1 op 10 gemaakt fotos zullen nog volgen eerst maar eens uitvinden hoe dat werkt

 

Greets R!

Edited by amnesia013

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens t lezen bedenk ik mij 2 dingen.

 

Aller eerst top om zon inzet te zien! Verduisteren in een bos is nie nix natuurlijk!

 

Ten tweede, gaat dat zijl nie hopeloos kapot waaien als het echt gaat stormen of giga opvallen?? En je zult denk ook regelmatig moeten gaa kijken.. als je dak dicht blijft om wat voor reden dan ook..

 

Waarom maak je er geen afsdak van en ga je met autoflowers aan degang??

Share this post


Link to post
Share on other sites

is 8 weken groei niet een beetje veel voor 1,50 hoogte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijdens t lezen bedenk ik mij 2 dingen.

 

Aller eerst top om zon inzet te zien! Verduisteren in een bos is nie nix natuurlijk!

 

Ten tweede, gaat dat zijl nie hopeloos kapot waaien als het echt gaat stormen of giga opvallen?? En je zult denk ook regelmatig moeten gaa kijken.. als je dak dicht blijft om wat voor reden dan ook..

 

Waarom maak je er geen afsdak van en ga je met autoflowers aan degang??

 

Tnx! Dit dak is van 1mm rubberflex dit spul is te vergelijken met een binnenband en heeft een aardig gewicht, het contra gewicht zal er ook voor zorgen dat het zeil strak blijft dit is ook een zwaar gewicht over de gehele lengte van het zeil, ook ligt het dak lager als de bovenkant van het gerAamte dus er zal geen wind onderslaan.

 

Qua opvallen denk ik dat het wel mee vAlt ..2 jaar geleden hadden we 60 bomen van 1m2 perstuk in een maisveld staan die uiteraard ook niet geruimd zijn, het zeil is grotendeels niet te zien overdag , en meer savonds gesloten

Het zal inderdAad een risico zijn maar deze gok durf ik te nemen,

 

Autoflowers is voor 1000de euros aan gespendeerd maar ik heb nog nooit een fatsoenlijke gezien, ook heb ik nog nooit een fatsoenlijk verslag gezien met een goede opbrengst, ook vind ik de wiet die eraf komt niet op wiet lijken en zeker niet geschikt voor de handel. Ik zou graag autoflowers willen zetten maar dan wel zonder zaad erin enzo voorts als je een foto verslag weet of iets dergelijks ik zou het graag willen zien want het zou een hoop moeite scheele

 

Gr

 

is 8 weken groei niet een beetje veel voor 1,50 hoogte?

 

Nee ik denk van niet de planten worden getopt en zullen de 40m2 vol moeten zetten. Ik heb vaker nlx vanaf stek in de vollegrond gekweekt toen hebben ze vanaf 15 mei buiten gegroeid tot zegmaar eind augustus begin september en een nlx plant van 2 meter zat er niet tussen.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

prachtig spul carpie, :dribble:

jammer dat ze zo enorm duur zijn want zoiets zou ik nooit op guerrilla durven neer te zetten.

 

ik vind die tent van wiet61 a 130 euro plus alle planten ed. al een aardig duur project aan het worden.

PH zijn verduister tentje heeft toch ook niet zo heel veel hoeven kosten?

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk spul als je een grote tuin hebt.

 

Die tent is echt niet duur, koop dat oppervlakte maar eens aan greenspann. Ben je al meer kwijt. Wel moet je hem volgens mij nog flink verstevigen. Zit weinig buiswerk in voor dat oppervlakte.

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar heb je wel gelijk in maar dat is natuurlijk best goedkoop op te lossen,

een paar bamboestokken kosten niets.

ik bedoelde meer dat ik wel heel veel investeer in spullen en planten e.d. wat dan uiteindelijk wel allemaal op 1 plekje komt te staan.

ik zou veel meer spots op de "normale" manier kunnen inrichten met dat geld en dan heb ik wel meer kans op oogsten.

 

ondanks alle haken en ogen komt het tentje met de autoflowers er wel volgend jaar.

gewoon proberen, wie nie waagt die nie wint :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daar heb je wel gelijk in maar dat is natuurlijk best goedkoop op te lossen,

een paar bamboestokken kosten niets.

ik bedoelde meer dat ik wel heel veel investeer in spullen en planten e.d. wat dan uiteindelijk wel allemaal op 1 plekje komt te staan.

ik zou veel meer spots op de "normale" manier kunnen inrichten met dat geld en dan heb ik wel meer kans op oogsten.

 

ondanks alle haken en ogen komt het tentje met de autoflowers er wel volgend jaar.

gewoon proberen, wie nie waagt die nie wint :likken:

 

greetz,

lufthegreenstuf

Je weet dat dat mijn bezwaren ook zijn. Zo'n plan valt of staat met hoe je uiteindelijk van het spul af kan komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thats the spirit soldiers!

Cool idee dit blijf ik volgen

ik ben al benieuwd naar de schaalmodel fotos

 

bewateren? ik zou zo een mini waterpompje van 2eu nemen en die tegelijk met de timer laten werken en dus een buss systeem maar iedere pot

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...