Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenHulk

Voorbereiding Guerilla 2015

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ik ben van plan om in 2015 een guerilla te gaan starten. Ik heb hier verder geen ervaring mee m.b.t een juiste spot vinden en waar ik allemaal op moet letten. Ik heb een aantal prachtige topics mogen bijwonen waardoor het bij mij is gaan kriebelen.

 

Ik zou graag wat advies willen over de volgende dingen :

 

Hoe "diep" de bossen in voor een goede spot?

Waar moet een spot allemaal aan voldoen?

Als ik de spot aan het observeren ben, waar moet ik dan allemaal op gaan letten voordat ik de spot kies?

 

Welke soorten hebben zich voornamelijk volgens jullie bewezen in kwaliteit, tegen toprot kunnen en goed in opbrengst?

 

Alvast bedankt!

 

Groene groet,

 

Hulk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch best diep het bos ingaan vanwege kans op ontdekking en de geur. Een spot moet voldoen aan bepaalde punten anders gaat het fout.

- water aanwezig voor droge periode

- Licht moet het grootste gedeelte van de dag jouw planten raken

- Beschutting tegen ontdekking

- Het liefst al een plek waar grotere dieren lastig bij komen anders vreten ze je planten op.

- De grond in het bos moet goed zijn, is dit niet goed moet je een tijd van te voren gaan beginnen met kalk en dat soort dingen.

 

Ik zou letten op dingen die er op wijzen dat er mensen komen, zoals afval, paden, platgetrapte takken.

 

Voor guerilla zou ik denk ik een deense soort pakken, die bloeien eerder af dus heb je minder kans op toprot. Zelf ook wel is gewerkt met auto ak47, werden hele mooie planten. Helaas is die spot ontdekt.

 

succes met de voorbereidingen

 

Abruzzi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Green hulk leuk dat je ook op guerilla gaat ,dan kan ik jouw volgen .

Op de eerste plaats hoef je niet zo ver weg het bos in hoor ,als je plek maar mooi beschut ligt ,als je een mooi open plek gevonden hebt waar de zon er lekker op kan schijnen ,je loopt dan ens rond je spot op een afstand van ongeveer 20 meter ,als je dan niks ziet van je plaats zit je goed ,veel hier zeggen ver het bos in dat is ook niet goed omdat je er ook moet komen en je geheid sporen gaat maken.Ik heb eens 5 meter van een paardepad af gezeten ,en nooit heeft iemand iets gezien of geroken ,daar zou ik mijn eigen niet zo druk over maken ,het liefste niet veel mensen in de buurt natuurlijk ,maar dat heb je niet voor het zeggen .Het spotten alleen daar gaat heel veel tijd in zitten hoor ,maar dat merk je wel

nr 1 de goede plaats

nr2 de zon

nr3 kan ik er redelijk goed komen .ook met spullen .

 

n4 zijn er geen sporen te vinden van andere mensen .

nr 5 hoe is de grond ,groeien er veel brandnetels dan zit je helemaal goed ,dan is de grond toppie ,je hoeft alleen op waarderen met kippemest en wormenmest ,en lava meel ,zo doe ik het tenminste ,ik heb nooit meer gele bladeren .

Ook de grond luchtig maken met cocobricks raad ik aan .

nr 5 een sloot er vlak bij is zeer leuk ,of een water ,mocht dat er niet zijn ,graaf een gat ,een zeil erin en vang regen water op ,een groot gat met regen daar kan je mee vooruit .

Nr 6 lopen er veel konijnen en reeen rond ,ik zou altijd een gaas rondom zetten ,ik pak altijd groen gaas van een meter hoog ,daarboven span ik draden om de 10 cm ,geen een ree die in je tuintje komt ,en konijn natuurlijk .

Nr 7 als dat allemaal gebeurd is en de planten staan erop ,spuit met neemolie ,je kan er alles over vinden ,zeer goed spul ,ik doe het eens in de 14 dagen .om bij te houden ,waarom ,omdat veel insecten er niet van houden en van je plantje afblijven ,ik was het dit aar vergeten op een spot en die hebben ze toen half opgevreten ,ik spuit niet meer in de bloei .

Nr 8 kijk eventueel nu naar je spot ,hoe hij er nu uitziet ,kan je hem nog niet zien ,of een klein beetje dan is het helemaal goed ,ik heb er mijn eigen al een keer in mijn vingers gesneden ,de bladeren vielen toen redelijk vroeg ,en je kon alles zien ,het ligt er ook aan wat voor bomen of struiken staan er .

wel je nog iets weten vraag maar of stuur een pm

mvg wiet61

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green hulk leuk dat je ook op guerilla gaat ,dan kan ik jouw volgen .

Op de eerste plaats hoef je niet zo ver weg het bos in hoor ,als je plek maar mooi beschut ligt ,als je een mooi open plek gevonden hebt waar de zon er lekker op kan schijnen ,je loopt dan ens rond je spot op een afstand van ongeveer 20 meter ,als je dan niks ziet van je plaats zit je goed ,veel hier zeggen ver het bos in dat is ook niet goed omdat je er ook moet komen en je geheid sporen gaat maken.Ik heb eens 5 meter van een paardepad af gezeten ,en nooit heeft iemand iets gezien of geroken ,daar zou ik mijn eigen niet zo druk over maken ,het liefste niet veel mensen in de buurt natuurlijk ,maar dat heb je niet voor het zeggen .Het spotten alleen daar gaat heel veel tijd in zitten hoor ,maar dat merk je wel

nr 1 de goede plaats

nr2 de zon

nr3 kan ik er redelijk goed komen .ook met spullen .

 

n4 zijn er geen sporen te vinden van andere mensen .

nr 5 hoe is de grond ,groeien er veel brandnetels dan zit je helemaal goed ,dan is de grond toppie ,je hoeft alleen op waarderen met kippemest en wormenmest ,en lava meel ,zo doe ik het tenminste ,ik heb nooit meer gele bladeren .

Ook de grond luchtig maken met cocobricks raad ik aan .

nr 5 een sloot er vlak bij is zeer leuk ,of een water ,mocht dat er niet zijn ,graaf een gat ,een zeil erin en vang regen water op ,een groot gat met regen daar kan je mee vooruit .

Nr 6 lopen er veel konijnen en reeen rond ,ik zou altijd een gaas rondom zetten ,ik pak altijd groen gaas van een meter hoog ,daarboven span ik draden om de 10 cm ,geen een ree die in je tuintje komt ,en konijn natuurlijk .

Nr 7 als dat allemaal gebeurd is en de planten staan erop ,spuit met neemolie ,je kan er alles over vinden ,zeer goed spul ,ik doe het eens in de 14 dagen .om bij te houden ,waarom ,omdat veel insecten er niet van houden en van je plantje afblijven ,ik was het dit aar vergeten op een spot en die hebben ze toen half opgevreten ,ik spuit niet meer in de bloei .

Nr 8 kijk eventueel nu naar je spot ,hoe hij er nu uitziet ,kan je hem nog niet zien ,of een klein beetje dan is het helemaal goed ,ik heb er mijn eigen al een keer in mijn vingers gesneden ,de bladeren vielen toen redelijk vroeg ,en je kon alles zien ,het ligt er ook aan wat voor bomen of struiken staan er .

wel je nog iets weten vraag maar of stuur een pm

mvg wiet61

 

Thanks voor de info buddy! Zal eens verdiepen in jou punten en meenemen.

Ik ga deze dagen eens wat rondtrekken om iets te vinden. Ik waardeer dat ik je mag pm'en voor meer vragen.

 

Groene groet,

 

Hulk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...