Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

L1ss3rd

Herma Shit

Recommended Posts

Heb onlangs een kweekje afgerond 3x ww 3xorange Hill special beiden van dutch passion... Alles zag er veelbelovend uit tot we uiteindelijk met een hele rats zaad in de toppen zaten! We zijn er zeker van dat er tijdens de donkere periode geen licht in de tent is geweest... Dus moeten we met een hermafrodiet gezeten hebben! Nu de uiteindelijke vraag... Deze ronde hebben we gewerkt met gefeminiseerd zaad van dutch passion zijn er stabielere zaad leveranciers die bekent staan geen hermas te produceren? Is werken met regulier zaad veiliger op dat vlak of komen er daar ook hermas in voor? En de "mannelijke trekken" bij een herma waar doen die zich dan vooral voor? Enkel in de oksel aan de hoofdstam of kan zich dit overal voor doen?

Alvast bedankt voor de info

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeminiseerd zaad wordt verkregen van een vrouwtje die weer teruggebouwd wordt naar man, een herma dus!

Natuurlijk vergroot je ook dan de herma kans bij het offspring, zeker als een van de omstandigheden niet optimaal was.

 

Ik zou lekker gaan werken met regulier zaad, dan moet je er wel even dicht op zitten de eerste weken bloei.

Ik ben nog steeds geen herma tegengekomen in regulier zaad, zal vast wel bestaan hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en of dat bestaat ..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fem zaad vind ik zelf bagger. .. mja als je zelf geen moeder uit regulier zaad kan zetten bijna noodzakelijk kwaad. .. dan is het weer makkelijker. ..goed op ballen Letten is mij altijd goed afgegaan. In de oksels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast bedankt voor al de reacties... We zijn nu aan het brainstormen hoe we best een moedertje kunnen houden. De keuze daarvoor is min of meer gevallen op een kast die ik nog staan heb maar niet gebruik.

Nu vraag ik me nog af met welke verlichting ik het beste zou werken bij de moederplant. Ik dacht te gaan werken met tl verlichting om de prijs een beetje te drukken. Of hebben jullie dikwijls andere voorstellen? En na wat opzoekingswerk blijkt dat je best een kleurtemperatuur van 6500k bij moeders en stekken. Klopt dit? Qua afzuiging zou 2 badkamerventilatoren volstaan? En een koolstof filter is dit noodzakelijk? Of geven ze geen geur af naar mate ze groeien?(zowel moeder als stekken dan) want het vrouwtje Wil geen geur "overlast"

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geur heb je altijd.. maar bij moeders en stekken valt het nog wel mee. Ik zou voor de moeder een 250w hpi neerhangen en voor de jonge steekjes tl.afzuiging kan minimaal zijn als je de temp onder controle houd. Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveelheid licht op moeder stel je af op je stekbehoefte

en zo te horen heb je er maar een paar nodig=tl 5 zou kunnen.

als stek en moederkast is in de buurt van afbloeiruimte dan kun je deze luicht afvoeren langs de afbloeikast

heb je ook geen extra filtersnodig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nog steeds geen herma tegengekomen in regulier zaad, zal vast wel bestaan hoor!

 

Kom regelmatig een herma of plant met herma trekjes tegen bij gebruik van regulier zaad...

 

Onlangs nog een herma in reg CJ xGM

 

gallery_20993_17375_134629.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben laatst wel een mannetje tegengekomen die absurd veel bloeiharen ging aanmaken,

gelukkig heb ik dit stuifmeel bewaard en ook een plant me bestuift.

Ik heb gelezen dat dit een supermannetje zou kunnen zijn, maar ik ben bang dat het inderdaad voor herma nageslacht gaat zorgen..

weet een van jullie hier iets over?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het niet weten Tokes maar je kan er een topic over openen. Als je foto's hebt is het helemaal mooi.

 

Zaden van K.C. Brains ben ik de laatste jaren ook veel herma tegen gekomen. Een aardig man die Kees maar mij iets te aardig weet je wel,. en te goedkoop ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kc is mij juist weer erg goed bevallem ;)

 

In tegenstelling tot barneys farm.

Dat was echt bagger 4/5 herma rotzooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaren in die fem onzin gelooft, heel wat tijd en geld mee verneukt. Breeders wijzen altijd naar de kweker terwijl dat echt onzin is in mijn geval. Verschillende zadenbanken gehad maar 1 soort gehad die ik meerdere keren zonder herma gezeik heb afgebloeid. De sackzilla ( ;) ) van Sannie, redelijk wat andere soorten van Sannie gekweekt en toch altijd wel herma's gehad in de andere soorten. Soms pas laat in bloei dat het niet meer boeit maar toch.

 

Laatste 1,5 jaar eigen stekken, nooit geen gezeik meer. Ook niet niet met beestjes omdat je het moeder en stekken verhaal in eigen beheer houd. Van een halve meter trek ik zo 100 stekken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Casto, ben benieuwd welke soorten je van hem hebt geprobeerd?

Heb er veel gehad van KC, allemaal outdoor gezet. Maar toch wel 50% herma's en in sommige strains zoals TNR 100% herma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat moet je weten mira!

 

De northernlight special natuurlijk, dat is echt casto's soortje :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles wat Cannabis heet heeft kans op herma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...