Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

B.Wong

Afzuiger Draait Op Volle Toeren !

Recommended Posts

Afmetingen: 90x52x210

 

Set up

 

Gavita 400watt

S vent trafo met 550 watt slakkenhuis ventilator in stalen box. Diameter 160

Hier heb ik een sonoconnect 127 slang aan zitten. Dit omdat ik max 160mm diamter kan wegwerken in huis en deze is geisolleerd buitenwerkse diameter 160.

 

Het moet muisstil zijn maar het maakt een tering herrie.

 

Mijn inlaat is 100mm diameter

 

Denk dat ik het probleem al gevonden heb en dat is de te dunne sonnoconnect. Maar wat kan ik dan beter doen. 160mm buis kopen die niet geisoleerd is of ?

 

Moet dit echt snel verhelpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp is constant 30 graden terwijl de trafo op 25 staat. Afzuiger plus clip ventilator trekt het gewoon niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is je inlaat 1 x 100 MM?

passief of actief?

 

bij passief iets van minimaal 3 keer de diameter van de afzuig maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom neem je geen 160 mm doe je het laatste stuk buitenmantel eraf halen, grotere slang is sowieso altijd beter (lucht kan er makkelijker door dus minder lawaai , je luchtsnelheid word lager)

 

en invoeren veel groter maken inderdaad.

 

ps: en altijd zo min mogelijk bochten in je uitvoerslang maken.(elke bocht geeft veel drukval/weerstand)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

In actieve inlaat. Ga het gat meteen vergroten.

 

@knakenpoetser; Dan kan ik toch net zo goed een niet geisoleerde slang pakken

 

@djbroertje: 3x de diameter? Of 3x het oppervlakte?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat ligt aan je situatie, hoe lang is je slang ? als het van bv 3 meter alleen de laatste 10 cm is heeft , zou ik geisoleerd nemen gewoon.

 

maar sowieso maakt een 160 cm ongeisoleerd minder lawaai dan te veel lucht door een kleinere geisoleerde slang persen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

actieve inlaat? wat gebruik je dan voor in te blazen?

 

En inderdaad 3 keer het oppervlakte, ik ging even uit van ronde gaten, dan heb je hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inactief, heb gewoon een gat. De slang is 3meter. Heb de lamp nu even uitgezet om de temperatuur terug te laten. Kan het kwaad dat het voorlopig 30 graden is?

 

Is voor de geur niet in huis te krijgen perse een sonoconnect nodig? Of ruik je bij een 160mm ongeisoleerde slang ook niks? Het gatn naar buiten is 125mm. Dat dan ook vergroten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat dan ik elk geval een stuk groter maken, als er voldoende luchtinlaat is zal de afzuiger ook minder hard moeten gaan werken en dus minder luchtstroom.

 

Je gebruikt neem ik aan toch een filter? en de slang zit daar dan pas achter, dus zou je pas een wietlucht kunnen ruiken als je filter doorslaat.

 

En inderdaad zou de doorvoer naar buiten ook vergroot moeten worden, anders heb je toch nog een hop weerstand daar. En heeft een dikkere slang daarvoor een stuk minder nut.

 

En 30 graden hoeft even geen probleem te zijn, beetje afhankelijk van je situatie. Even je plantjes in de gaten houden of ze er goed uit blijven zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djbroertje bedankt!

 

Had de afzuiger even wat minder laten draaien ivm de herrie maar toen is de temp naar 35 graden gestegen. Krijg de temp niet meer omlaag :o.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo!..

 

Een LVS bovenin je hokje hangen, koelere lucht aanzuigen, koele lucht daalt, en zal de temperatuur in je hokje doen dalen.

 

Dat wil je uiteindelijk!

 

Succes....

 

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt misschien met een extra systeempje met een kleine fan hete lucht direct bij je lamp wegzuigen en toevoeren aan je filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een 160mm slang besteld en een 150mm actieve inlaat. Hoop dat het hiermee verholpen is.

 

El oro verde, wat bedoel je met een LVS?

Share this post


Link to post
Share on other sites

LuchtVerdeelSlang...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen letter van gelogen Aquar! :verrygood

 

Je kan ze kopen, maar ook heel eenvoudig zelf maken, werkt super!

 

Oftewel een slang of gladde pijp van rond 110 of 125mm, op 1/3 van de omtrek gaatjes van 10 mm boren, boven in je hokje ophangen, daar blaast de koele lucht doorheen, die zakt naar beneden, en zorgt dat de temperatuur daalt.

Wordt het te fris, blaas je minder hard in, en andersom.

 

Je krijgt echt een klein stormpje in je hokje als er zo hard afgezogen moet worden, dat vinden de dames zeker niet fijn al die wervelingen.

 

Succes!

 

Grtz,

El oro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de inlaat die ik net boven de potten heb zitten moet k dichtmaken en helemaal boven in maken met een LVS. Alleen komt deze dan bij de afzuiger te hangen dus dan zuigt die de frisse lucht af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor die inlaten moeten open blijven, dames moeten van onder ook verse lucht hebben, en het is ventilatie.

Alleen vaak is het probleem dat er onder veel te koude lucht binnen komt, die moet opgewarmd worden voor het de tent ingezogen wordt, dat is bij velen een probleem, is ook bij ons een probleem geweest.

 

We hebben voor de inlaten tubeheaters op een thermostaat geplaatst onder een schuin afdakje, de lucht die nu binnenkomt is tussen de 22 en 24 graden, en wordt van beneden naar boven gezogen door het gewas richting afzuiger.

Dus continue verse verwarmde lucht.

 

Probeer je afzuiger aan de ene kant te hangen, en je LVS aan de andere kant, lager dan je afzuiger, de koelere lucht zakt direct naar beneden, er zal ook wel een deel weggezogen worden, maar de temperatuur rond je toppen zal zeker zakken.

 

Het kost je wel wat tijd en gedoe om alles goed af te stellen, zeker als je tent/hok in een koude onverwarmde ruimte staat, dan moet je echt bijverwarmen in de koude periodes.

 

Maar ik las dat je hokje 90 x 52 cm is, dat is heel klein en moeilijker onder controle te houden, maar uiteindelijk is natuurlijk alles te koelen/verwarmen.

 

 

Zoiets:

 

gallery_37549_17087_26551.jpg

 

De lvs schuift mee met de hoogte van het gewas, niet te dicht er op, planten hebben een hekel aan koude lucht direct op het blad, vinden wij mensen ook niet fijn.

 

Maar als je hier veel verslagen leest, zie je hoeveel problemen er zijn om het klimaat op orde te houden.

 

Het is gewoon niet altijd makkelijk om indoor te growen, daar komen de meeste mensen na verloop van tijd wel achter!

 

Succes, en post is een paar foto's van je hokje en je ontwikkelingen.

 

 

Grtz,

El oro

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé el oro,

 

Heb nu niet de mogelijkheid om jou foto uitgebreid te bekijken. Zal hem vanavond eens goed observeren en miss zelf fotograferen. Snap dat het allemaal stukke duidelijker werkt maar wilde het in eerste instantie niet doen ivm bewijsmateriaal voor eventuelen blauwe vrienden die deze site in de gaten zouden houden.

 

Gr B Wong

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap het, ik zou me er niet te druk om maken, er kweken honderden zo niet duizenden mensen hun eigen veilige wietje, zeker tegenwoordig, omdat er momenteel in de shops veel rommel te koop is, en omdat het gewoon best duur is, ik bedoel 9 of 10 euro de gram voor een goeie Haze is toch niet normaal meer.

 

Je loopt altijd een risico als je een paar plantjes onder een lamp hebt staan, ze zoeken het maar uit, ik kweek mijn eigen heerlijke en eerlijke wietje zelf, gewoon als hobby, betaal eerlijk de stroom, en heb er gewoon plezier in.

 

Als ik er geld mee zou willen verdienen zou ik het toch echt heel anders aanpakken.

 

Wat is er nog wel veilig in dit verrotte land, waarvan de grootste criminelen en bedriegers in Den Haag zelf zitten.

 

 

Grtz,

El oro

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als planten groter zijn gaat temp.nog dalen al is 29gr ook goed te doen.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

je tempmeter moet onder afdakje , temp moet in schaduw worden gemeten , je rlv trouwens ook.

 

Ps wat is je filterdoek klein ( gekrompen in de was :likken: )

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, 29 is al een stuk beter, en wat knakenpoetser zegt, je meters moeten onder een afdakje hangen, en op tophoogte van je planten.

 

Op 90 graden gewassen? :likken:

 

Als je je slang lager hangt en wat harder inblaast scheelt ook weer een graad, misschien wel 2, hang hem is op de hoogte van je lamp. Je kan hem later gewoon met de lamp en je dames mee omhoog schuiven

 

Zitten er voldoende gaatjes in je slang?

 

Nachttemperatuur op 22 graden houden.

 

Doe wat meer aarde in je potjes, tot bovenaan afvullen.

 

 

Als je de stekken water geeft:

Zet je stekken in een bak met een laagje water van 22 graden + wortelstimulator, zet ze er 10 minuten in, de hardste slurpers zullen dan het meeste opnemen, en die voldoende hadden zullen weinig tot niets opnemen.

 

Zet ze dan weg tot ze weer nodig hebben, wortels moeten zoeken naar vocht in het begin, dan krijg je een mooie beworteling.

 

Komt goed!

 

 

Grtz,

El oro

 

 

B.T.W. Had je geen ruimte buiten je hokje voor al die elektra? Kan je er makkelijker bij, en ben ook niet zo happig op die apparaten in een hok zelf. :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...