Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alchemistic

600 Watt Royal Highnes,white Strawberry Skunk, Fruit Spirit

Recommended Posts

Oké daar gaan we !

 

na voorgaade projecten met middelmatige resultaten, nu mijn eerste serieuze binnen kweekje.

 

setup :

 

600 watt gavita

gavita triple star

gavita evsa (dimbaar)

tentje 1,20 x 1,20 x 200

 

Voeding :

 

aptus

bio bizz

bio tabz

 

Soortjes:

 

RQS Fruit spirit 2x, Royal hignes 2x

Green house Strain hunters White strawberry skunk 5x

 

gallery_41284_17527_1124494.jpg

 

gallery_41284_17527_1294973.jpg

 

heb een deel van de bacto opgelost in lauw water en over de sponge pots gegoten en even in laten trekken, vorige keren niet heel veel succes gehad met ontkiemen dus kijken of het dit keer beter gaat...(eerste keer dat ik spongepots gebruik)

 

wel grappig de royal hignes had ik als freebee en toen ik goed keek zaten er 2 zaadjes in

 

gallery_41284_17527_596553.jpg

 

de zaadjes waren wel een stuk kleiner dan de andere zaadjes die ik heb en ook is er een wat lichter van kleur.

 

gallery_41284_17527_1036156.jpg

 

de zaadjes gewoon in de gaatjes gedaan en niet echt aangedrukt... is dat voldoende zo ?

 

gallery_41284_17527_1356752.jpg

 

gallery_41284_17527_1429032.jpg

 

de potjes in een propogator gedaan op een verwarmings element, de bacto ernaast.

 

gallery_41284_17527_122737.jpg

 

alvast wat potjes ingewatert met bacto en wat endo mycorehza van aptus..

 

gallery_41284_17527_1221699.jpg

 

mochten er tips op of aanmerkingen zijn hoor ik deze graag ! alle hulp is welkom !!

 

Groet !

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat wel ontkiemen zo, ik doe ze gewoon de grond in.. wel een klein risico maar goed..

Ben benieuwd naar uw strawberry's ! ik volg deze topic!

 

Succes! Grtz Slowburn

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes ben wel benieuwd naar die strawberry skunk.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_41284_17527_2010316.jpg

 

de worteltjes zijn al zichtbaar ! whooop whoooppp

 

en ook het lichtere zaadje is ontkiemt !!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekkere soortjes hoor!

succes :tu

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ abruzzi startboost, regulator , fulvic blast, enzym , camg, topboost, super pk, p boost, eigenlijk de hele lijn :-p

 

@ sensi thanx ga ik nodig hebben !

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt allemaal voor de reacties !! dit motiveert mij zeker extra om dit verslag goed bij te houden !

 

meteen de eerste vraag... toen ik net in de propogator ging kijken zag ik dit :

 

gallery_41284_17527_1452716.jpg

 

gallery_41284_17527_1764598.jpg

 

gallery_41284_17527_1646300.jpg

 

gallery_41284_17527_650407.jpg

 

opzich tof dat ze allemaal ontkiemt zijn... maar de rechter 2 heb ik denk ik niet diep genoeg in gegraven en liggen met de wortels boven de grond.. wat kan ik daar het beste mee doen ? laagje aarde er over ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze overpotten in grotere potjes, let wel op dat je ze niet beschadigd en het beste ff met handschoenen,zuurgraad van je handen dood je plantje ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou ze idd nu al wel overpotten

je had ze al klaar staan zie ik in de 1ste post ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een beetje aarde over de "bloot" liggende worteltjes ??

 

en mogen ze dan meteen onder de gedimde (300 watt) hps ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope gaatje van 0,5 cm is grote pot aarde (wel eerst ff inwateren) en doe beetje dicht doen met aarde.

Welke maat pot gebruik je? 11 liter is 1,1 liter water 18 liter is 1,8 liter enz.

En dan gelijk licht volle pijp erop dus 600 watt op 55 cm afstand en dan meelaten groeien.

 

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan knal je er 250 milliliter in en dan ff de bovenkant goed vochtig houden (Spa blauw) verder voorlopig, een week, geen water

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb over 9 potjes van 0,25 totaal 300 ml water verdeeld met 1 druppel startboost en het restje bacto wat ik nog had van de spongepots.

(wel gewoon kraan water) zal morgen ff spa halen.

 

de 2 plantjes rechts op de foto zaten niet vast geworteld in de spongepot dus heb de spongepot over gepot en het kiempje er los op gelegd met een flinter dun laagje natte aarde.

 

heb de lamp op +/- 40 cm hangen gedimt naar 400 watt (ben morgen niet thuis dus kan ik ff kijken wat het doet met het klimaat)

 

verder is er nog 1 zaadje niet ontkiemt (White strawberry skunk)

 

morgen volgen de foto's !

 

bedankt en groet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag foto update (zoek de zaadjes) :

 

gallery_41284_17527_1418792.jpg

 

gallery_41284_17527_1627972.jpg

 

gallery_41284_17527_997969.jpg

 

gallery_41284_17527_727481.jpg

 

gallery_41284_17527_1650984.jpg

 

gallery_41284_17527_96987.jpg

 

gallery_41284_17527_449531.jpg

 

gallery_41284_17527_55225.png

 

en het klimaat van vandaag, de sensor ligt op de filter, zal binnenkort de sensor op hoogte van de plantjes leggen.

 

straks ff spa en een plantenspuit halen.

 

Groet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

alweer lekker bezig hiero zie ik

zag even gauw je temps voorbij komen zorgen dat het nooit onder de 18 graden word

het liefst tussen 20en28 graden houden

onder de 18 graden verslomen processen ofzo...

en krijg je ook vaak paarse stengels

je hebt echt lekkere soortjes en een mooi dimbare lampje

ook al ph en ec meter? anders heb ik een leuk goedkoop websiteje voor je 50 euro heb je beiden van degelijke kwaliteit!

die ga je anders echt missen de aangegeven voedings verhoudings kloppen van geen kant van wat op de verpakkingen staat bij hesi of canna anderen nog niet geprobeerd.

maar door die ec kan je toch zorgen dat je genoeg voedingsstoffen hebt en uiteraad ook niet teveel en hetzelfde met je ph ze zeggen als je voeding met water mengt dat ph waarde vaak goed trekt.

dat is absoluut onwaar misschien bij mensen met ph 6.5 uit hun kraam maar niet bij mensen met 8.2 uit hun kraan haha ik kan het weten.

verder eem lekker vochtig houden wat ik altijd doe ik spuit me jonge grietjes altijd 3x per dag eem lekker nat met de plantespuit zijn ze dol op groeien ze ook keer harder lijkt het.. tot ze mooie blad heb aangemaakt dan overpotten en eem lekker laten zoeken naar water (wortelstimo)heb ik nu ook gedaan me plantjes spreken wel voorzich worden ze echt dik van man.

en jij hebt nog geen grotere potten ik zeg korrels bij de aarde in gooien als je overgaat naar de final potten dat zorgt voor veel meer lucht tussen je wortelstelsel waardoor je 100 % meer gaat oogsten.

mogen gewoon voedingloze korrels zijn maakt niks uit het idee is lucht in je wortelstelsel en die c02 generator zou ik ook eem doen kost niks bruine suikel gist samen 1.50 en 2 flessen die heb iedereen wel aqaurium slangetje 2 euro dierenwinkel peace of cake! en die aspirines ook echt een dikke vette aanrader!!

 

als me nog meer tips te binnen schieten hoor je me haha grtz smoke!!!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph en ec meter heb ik (dezelfde gare die ik in jou verslag zag blauwe), dus adresje is welkom hoor !

ik spuit de bovenkant aarde wel nat de plantjes zelf vind ik beetje eng i.v.m verbranding, voeding wacht ik nog ff mee.

asperine had ik gelezen in forum van frosty en zag daar ook resultaat van dus die heb ik ook liggen (ook makkelijk als ik hoofdpijn heb)

die korrels is wel een goede, heb wel vermiculiet en perliet liggen maar zal idd nog wat hydro korrels halen...

 

co2 generator gaat (voor nu) nog niet werken mijn afzuiger draait op volle toeren moet nog ff een goede fancontroller halen die op mijn gtools kast (miskoop van het jaar) laat de fann brommen...

 

verder kan ik melden dat het laatste zaadje is uitgekomen :punk: dus dat is 100%

 

binnenkort weer wat foto's !

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph en ec meter heb ik (dezelfde gare die ik in jou verslag zag blauwe), dus adresje is welkom hoor !

ik spuit de bovenkant aarde wel nat de plantjes zelf vind ik beetje eng i.v.m verbranding, voeding wacht ik nog ff mee.

asperine had ik gelezen in forum van frosty en zag daar ook resultaat van dus die heb ik ook liggen (ook makkelijk als ik hoofdpijn heb)

die korrels is wel een goede, heb wel vermiculiet en perliet liggen maar zal idd nog wat hydro korrels halen...

 

co2 generator gaat (voor nu) nog niet werken mijn afzuiger draait op volle toeren moet nog ff een goede fancontroller halen die op mijn gtools kast (miskoop van het jaar) laat de fann brommen...

 

verder kan ik melden dat het laatste zaadje is uitgekomen :punk: dus dat is 100%

 

binnenkort weer wat foto's !

 

ja ik had mijn post voor dat je joun post had geplaatst al aangepast bedoelde water met wortelstimolator voeding hebben ze idd nog niet nodig in die aarde special of light mix ? special is bijna 2 maand niet echt voeden lightmix 2 weken

maar je plantjes nat spuiten dat is echt een must dat doet iedere liefhebbende kweker! het is exact hetzelfde is idee als zon vochtige kweekbak die je eerst had, je geeft de plant het gevoel dat het lekker vochtig is!! dan gaat ze pas echt groeien en uiteraad ook wortelen.

had adresje als even prive gestuurd naar je kan hem hier ook wel even neerzetten voor andere liefhebbers die ook lowbudget toch de juiste spullen willen hebben

http://www.ebay.com/itm/PH600-EC-3-pH-7-1413-s-cm-COMBO-Milwaukee-HM-Digital-Meter-Solution-TDS-/271371032293?pt=US_Garden_Tools&hash=item3f2ef956e5

voor de rest heel veel succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, weer een zaad kweker..

 

Maar, ik begrijp dat je wel zo'n bakkie hebt. (propergator)

Dan zou je die wel moeten gebruiken.

De eerste week daar lekker vochtig in houden. Moet een beetje condenseren..

 

En je lamp er zo dicht mogelijk op, ander gaan ze trekken.

 

Succes, ga je volgen..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Propagator is echt handig. Vind alleen jammer dat de deksels vaak veel licht tegen houden, doordat ze vol met condens staan. Deksel er af halen om de lamp zijn werk te laten doen is vaak enige rendabele.

 

Iemand idee hoe je dit zou kunnen oplossen? Ja de lucht gaten open houden, waardoor de LV weer daalt...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en daarom zeg ik ook 3x per dag nat spuiten geeft exact hetzelfde effect! :)

en de 600 watt op 70 tot 80 centiemeter even dagje of 2 laten wennen dan laten zakken tot 60 cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...