Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pie-O-My

2X1000W Tent

Recommended Posts

Beste mannen,

 

Dit is het begin van mijn kweekavontuur.

 

De hele setup is nog niet compleet maar dat ie er komt staat 100% vast en dit binnen maximaal 2 weken.

 

Wat vast staat is dat ik 2x1000w ga draaien en dit in een kweektent. De lampen heb ik al de kweektent nog niet. Ik zoek namelijk nog naar de ideale maat. Mijn GS had niet heel veel keus kwa maten en kwam met 120x240x200 wat opzich wel een optie is en heb hier ook wel wat mooie verslagen over deze setup gezien. Ik heb echter wel iets meer ruimte ik zou best 1,50x240x200 of de hoogte zelfs 215 of 225. Dit omdat de 1000w toch wel wat afstand nodig heeft en kunnen de dames iets meer de hoogte in. Maar dit zijn lastige maten en een tent is een must voor mij want ik wil geen gaten, stank, of andere sporen in de betreffende kamer hebben.

 

Maar de tent maat kom ik nog wel uit maar mocht iemand een idee hebben sta ik daar erg open voor vooralsnog houd ik het op de 120x240x200.

 

Ik wil met zo min mogelijk planten het maximale eruit halen (wie niet :P) aan de andere kant wil ik er toch wel zo een 1,5 kg tomaten aan over houden. Ik vind het niet erg om met weinig planten te kweken en daardoor iets meer risico op verlies te nemen dan dat ik voor veel planten ga. Dit omdat ik denk als ik gesnaaid wordt met 2 lampen en zeg 10 planten dat eigen gebruik nog enigzins geloofwaardig over komt. En het lijkt me leuk om grote knuppels te kweken.

 

kan ik met bijvoorbeeld 8 planten de 1,5 kg halen of zal ik daarvoor toch meer planten moeten nemen ?

Ik zat kwa afzuiging te denken aan tussen de 1500m3 en 2500m3

en ga denk ik voor een carboriginal of phresh filter van 2000m3

Of is dit overkill ?

Verder heb ik nog een DCS fan controller voor 2x600w voor eventueel nog een active inblaas op aan te sluiten maar ik ga ervanuit dat dat passief goed genoeg is. De tent komt in een slaapkamer waar een balkondeur op een kier komt te staan met natuurlijk wel een passende afdekking zodat er geen licht of zicht doorheen kan maar wel frisse koude lucht.

 

Het alles zal op aarde gekweekt worden maar het aantal planten, de tentmaat en de potmaat ben ik nog niet helemaal zeker van en of ik genoeg filter en afzuigkracht heb of juist veelste veel.

 

Uiteraard zal ik hier mijn progressie bijhouden en leek het mij makkelijk om alvast een log te openen dan 5 verschillende topics.

 

Anyway ieder advies of hulp is gewenst en gewaardeerd.

 

Groetjes Pie

Edited by Pie-O-My

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey pie,

 

Ga je met stek- of zaadplanten groeien? De filter altijd wat meer capaciteit dan de afzuiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liefst stekken,

 

dus als ik een 2500m3 softbox neem dan zou ik daarboven moeten zitten met filtermaat. Wat is het minimale wat ik kan nemen ? Wil wel wat spelingruimte hebben uiteraard maar t lijkt me wat overkill zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit omdat ik denk als ik gesnaaid wordt met 2 lampen en zeg 10 planten dat eigen gebruik nog enigzins geloofwaardig over komt. En het lijkt me leuk om grote knuppels te kweken.

 

Dat kun je wel op je buik schrijven.

Als je gesnaaid wordt, ben je gewoon het bokje met zo'n setup.

 

Wel, zullen minder planten dan minder (strafmaat) hard aankomen, om dat er een formule gehanteerd wordt, van zoveel per plant.

Edited by oude rocker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat ik waarschijnlijk alles kwijt ben en op een of andere manier bestraft wordt snap ik, maar gebruik het liefst zo min mogelijk planten mocht het ooit zover komen.

 

Is een schakelkast van 4x 600w bruikbaar ? Heb niet heel veel verstand van electra dus wil zo min mogelijk zelf kutten eraan. Mn GS zei dat dit voldoende was. Kan iemand mij een goede schakelkast aanraden voor 2x1000w ? De afzuiging komt die daar ook op te staan ? Want de lampen staan natuurlijk op een timer waar je je afzuiging en fannetjes niet op hebt staan.

 

Ik heb de Electro hoek al wat doorgelezen maar vondt het voor iemand zonder elektra ervaring toch vrij ingewikkeld die do it yourself uitleg. Mocht iemand me naar een goede simpele uitleg kunnen verwijzen naar hoe de elektra aangesloten wordt vanaf het stopcontact graag. Dat ik even moet kijken wat er al op de groep staat en een groep gebruiken die zo min mogelijk belast is is bekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O,, voor dat schakelen, zijn prachtige kant en klare kasten voor te koop.

En als tip geef ik je mee, dat er verschillende soorten temp controllers zijn, die nogal in kwaliteit verschillen.

Er zijn er zat die gaan brommen bij een lager toerental en enkele niet.

 

Die enkele zijn wat duurder, maar de vreugde van de prijs ben je gauw vergeten, als je boel begint te brommen..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf nog geen ervaring met de 1000 watters. Misschien dat iemand anders die dat wel heeft je een direct antwoord kan geven over de benodigde capaciteit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2500 is goed 2500 filter is dan ruim voldoende,

ondat ik ervanuit ga dat je filter toch niet boven de 75 % zal draaien en er hier of daar wel een bocht in zal zitten

 

http://www.puksupport.eu/schakelborden/puk-2x1000-watt-schakelkast

Edited by Grow Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf ook 2 gavita's op 1150 draaien in een mammoth elite van 1,5 x 3,0 x 2,15. was fijner geweest als die nog iets hoger was, maar die maat heb je helaas niet. Dus moet er niet aan denken om een hoogte van 2 meter te hebben. Zijn wel zat mensen die het doen, maar mij lijkt het niet fijn.

Heb zelfs al wat moeten knakken omdat het anders te hoog werd. En ze zijn wel gewoon getopt.

 

Dit is een goed kastje voor je lampjes: http://www.puksuppor...ch=2%20x%201000

 

2000m3 softbox erop, maar van de week komt er een 1500m3 op omdat hij teveel warmte wegzuigt. (22.5 tot 23 graden met allebei de lampen op 1150)

En dan draai ik met deze hybrid controller : https://www.nomercys...ufjb6fakpnnl1m7

op de allerlaagste stand en hij haalt al teveel warmte weg. In de zomer zou je misschien wel een 2500m3 nodig hebben. Maar nu denk ik dat je teveel warmte weg zult halen.

Geen actieve inblaas erop, had dat eerst wel maar is niet nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gorrila tenten zijn/kunnen hoger.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oja zie het, heb het even opgezocht. Alleen jammer dat je ze dan vanuit het buitenland moet bestellen

Share this post


Link to post
Share on other sites

120×240×200 is perfect voor 2 600 watters, niet voor 1000 watters. Grote probleem gaat je hoogte en je klimaat worden denk ik. Zeker omdat je grote planten wilt gaan kweken gaan ze last krijgen van de stralingswarmte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja stroom gaat zeker betaald worden, en dat 2m te laag is ben ik ook wel achter. Er is alleen weinig keus wat betreft hogere tenten en dan schiet je ook gelijk omhoog in de prijs. De lampen zijn ook al niet goedkoop dus ik zat misschien te denken om toch te beginnen met 1 lamp en de ander om te ruilen voor een tent. De kosten op het draaien van 2x1000w in een tent heb ik me toch wat op verkeken alles compleet en draaiend ga je makkelijk over de 2k euro.

 

Ik heb deze week nog een bezoekje van de huisbaas :) dus ik moet toch nog heel even geduld hebben dan heb ik nog ff de tijd. Ik heb hier in iedergeval bruikbare tips wat betreft de benodigde afzuiging en hoogte etc.

Edited by Pie-O-My

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps.. was ook niet echt wakker. Was me niet opgevallen :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...