Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kleine Henk

Eerste Kweek Pp 200 Stuks

Recommended Posts

Advies is welkom over bij lampen aan luchtvochtigheid veels te laag ben nu bloeifase dag 3 bij lampen uit schiet rv na 80% wat is de beste voeding gebruik nu alleen rizotonic met terra vegga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voorstellen wie je bent

En geef meer info over je setup

 

En de zoekmachine is hier je vriend

 

Ook is er veel info in andere kweekverslagen te vinden

 

Zodat je zelf ook beter inziet wat je mischien nog mist of verkeerd doet

 

Denk aan maat van je tent

Waar trek je verse lucht vandaan

Passieve of actieve inlaat

Voed de eerste 2 weken niet op aarde geef alleen wortel stimu

Reageer op je planten

 

En lees jezelf meer in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je beter een vraag had kunnen stellen in indoor beginners vragen.

En waarom 200 plante voor de eerste x.

Zorg eerst is dat je een plant kan groot brengen.

Plaats is een foto

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gokje.....onvoldoende afzuigcapaciteit......of je geeft te veel water, of je hebt ergens lekkage of je kweekt in een vila met binnenzwembad misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

hoi kleine Henk ,dat van die voeding is bij iedereen verschillend .Ik pakte altijd bio nova ,en ik hield het zo simpel mogelijk ,ik gebruikte alleen voeding ,en 13 14 pk aangevuld met wat ander spul tegen het einde ,wel; is belangrijk ,de ec en ph in de gaten huden en zorgen dat dat goed is ,die zorgen voor de transport van voeding in de plant ,dus betere groei en boei ,dus ook meer wiet .

Zo simpel mogelijk ,dat is mijn advies ,wij haalde met 86 planten amnesia in 20 literse potten 6 kilo droog ,dat haalde we niet elke keer maar wel altijd tussen de 4,5 en de 6 .

Veel hangt ook af natuurlijk van de steks ,of zaden natuurlijk ,bij steks moet je het treffen ,als de de eerste snij hebt zit je goed .,maar hoe langer ze door gesneden zijn,word het minder met wiet geven ,en dat is iets wat ik heel zeker weet .

Sommige stekken boeren ,maken van hun stek weer een moederplant en dat gaat zo door .

Eigenlijk is er niets beter dan zelf zaden kopen ,en zelf steks maken waar nodig .

ik hoop dat je er iets aan hebt

mvg wiet61

De luchtvochtigheid kan je makkelijk omhoog brengen hoor ,de afzuiging wat lager zetten en regelmatig wat sproeien ,nevelen noem ik dat ,je kan ook zo,n nevelkop kopen ,dat is net mist ,doe dat maar eena een paar weken je zal zien dat het veel helpt

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nee goede tip,

33 graden int hokie 40 lv dus de afzuiging nog wat lager....

 

En 80 lv inde nacht is best hoog :s

Edited by Grow Weed
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het wel een hele stap/start zo...met 200 pptjes en 14 keer 600 watt erboven.

 

Wel een uitdaging, al zou ik me eerst is suf lezen op wf.

 

set-up??

 

suc-ces!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom 3 topics

lees gewoon de beginners info

Share this post


Link to post
Share on other sites

nogmaals lees beginners info alle antwoorden op je vragen staan er,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lv boven de 80% is goed voor je filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal een foto plaatsen

 

Heb een 5000 kub staan en een 3250 heb 4 filters eraan gesloten afvoer zit goed inblaas ook was vanochtend er zie wat paarse stengels bij bepaalde planten luchtbevochtiger heb ik ook inhoud 7.5 liter van beneco heb hem 24 uur aan vul hem steeds aan ik heb alleen nog geen ph en ec meter denk dat het daar aan zal zitten had een voor groei gegeven van 8 dan ze waren toen 25 cm toen ze de bloei in gingen

 

 

 

Lv boven de 80% is goed voor je filter.

 

 

Eerste 3 weken moet rv tog 70% tot a80% zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even voorstellen wie je bent

En geef meer info over je setup

 

En de zoekmachine is hier je vriend

 

Ook is er veel info in andere kweekverslagen te vinden

 

Zodat je zelf ook beter inziet wat je mischien nog mist of verkeerd doet

 

Denk aan maat van je tent

Waar trek je verse lucht vandaan

Passieve of actieve inlaat

Voed de eerste 2 weken niet op aarde geef alleen wortel stimu

Reageer op je planten

 

En lees jezelf meer in

 

Tis geen tent een woonkamer verse lucht trekken van binnen maar raampje verderop staat open voor genoeg vers lucht heb in actieve inlaat aangesloten op een Spc klimaat wordt gecontroleerd kweek op 11 liter potten voeding is canna terra vegga en rizotonic af entoe wat enzymen erbij

 

Is het nou beter op van onder water te geven of gewoon handmatig

 

Vind het wel een hele stap/start zo...met 200 pptjes en 14 keer 600 watt erboven.

 

Wel een uitdaging, al zou ik me eerst is suf lezen op wf.

 

set-up??

 

suc-ces!!

 

Ja had wat extra centen over dacht wie niet waagt wie niet wint drm ben ik nu op dit forum wilde gen wat meer leren extra info tis niet dat ik 0 gram ervanaf hou maar zou graag 5 kg eraf willen hallen capaciteit is er fininaceel is er ook dus wrm zou dat niet mogelijk zijn wat hulp van julli en ik kom er wel hoop ik althans

 

Hoe kan ik een foto plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi kleine Henk ,dat van die voeding is bij iedereen verschillend .Ik pakte altijd bio nova ,en ik hield het zo simpel mogelijk ,ik gebruikte alleen voeding ,en 13 14 pk aangevuld met wat ander spul tegen het einde ,wel; is belangrijk ,de ec en ph in de gaten huden en zorgen dat dat goed is ,die zorgen voor de transport van voeding in de plant ,dus betere groei en boei ,dus ook meer wiet .

Zo simpel mogelijk ,dat is mijn advies ,wij haalde met 86 planten amnesia in 20 literse potten 6 kilo droog ,dat haalde we niet elke keer maar wel altijd tussen de 4,5 en de 6 .

Veel hangt ook af natuurlijk van de steks ,of zaden natuurlijk ,bij steks moet je het treffen ,als de de eerste snij hebt zit je goed .,maar hoe langer ze door gesneden zijn,word het minder met wiet geven ,en dat is iets wat ik heel zeker weet .

Sommige stekken boeren ,maken van hun stek weer een moederplant en dat gaat zo door .

Eigenlijk is er niets beter dan zelf zaden kopen ,en zelf steks maken waar nodig .

ik hoop dat je er iets aan hebt

mvg wiet61

De luchtvochtigheid kan je makkelijk omhoog brengen hoor ,de afzuiging wat lager zetten en regelmatig wat sproeien ,nevelen noem ik dat ,je kan ook zo,n nevelkop kopen ,dat is net mist ,doe dat maar eena een paar weken je zal zien dat het veel helpt

 

Ik denk dat het aan de ph ligt en de ec meter dacht hoef alleen de dosering te volgen op de etiket maar las dat leiding water een te hoge ph heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met rhizo erbij geef je zo een ph van 8.6. Zullen je planten leuk vinden. Ph meter is wel t miste wat je MOET hebben

Share this post


Link to post
Share on other sites

luchtbevochtiger 24 uur aan ???? en je hebt bij lichtuit 80% lv ?

 

eerst logisch nadenken , daarna veel lezen.

 

hangt je tempmeter onder een afdakje ? zonee dan klopt en je temp niet en je lv niet .

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit soort figuren bezorgen ons een slechte naam.

 

Lekker met 200 stuks beginnen met 14 x 600 watt, man man man.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou die alles wel netjes zelf hebben aangelegd?

Met of zonder aderhulzen?

 

Leer eerst normaal een plant kweken en gooi daarna een huiskamer vol

Share this post


Link to post
Share on other sites

met zo'n setup jezelf afvragen of je nu beter vanboven of vanonder water geeft???

geen ph-ec meter?

welke voeding moet ik nu gebruiken?

komaan, op die manier werkt het niet...

 

die xtra centen had je beter voorlopig nog even in je zak gelaten vrees ik...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met je 200 planten van onderen water geven :thumbsdown: :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenzij je het zo weet aan te leggen dat het kan met zoveel potten in je woonkamer, anders is van onderen wateren wel veel effectiever..

Kan je toch beter richting een eb en vloed systeempje gaan ofzoiets?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Henk

 

De info waar je om vraagt is echt basic info voor elke kweker. Je hebt een mega investment gedaan, hoopt met weining middelen een zo hoog mogelijk rendament te halen. Daarbij vraag ik me ook af hoe alles is aangesloten, veiligheid boven alles!

 

Om iig je kweekverslag wat meer inhoud te geven, plaats wat fotos er bij elke keer. Daarmee zul je zien dat men ook eerder kan aangeven als er wat mis is met je dames. En blijf actief op je verslag.

 

Water geven in deze aantallen, is Hydro. Wil je dit handmatig doen zou ik het van boven doen: anders heb je nogal natte sokken. ( ik loop mn tent nooit in met schoenen als ik er in moet zijn... )

 

Wil je meer opbrengst, is een goed bodem leven cruciaal. Gezien dat je Canna gebruikt, zou ik ook de enzymen, pk en de booster er bij bestellen. Hiermee heb je spullen in huis om je bodem leven "gezond" te houden, en tot een mooi eind resultaat komen. Het schema is erg commercieel, hiermee bedoel ik: kijk naar je dames, durf wat minder te geven dan dat de fabrikant voorstelt. Hebben je dames het nodig? kun je beter bij voeden dan dat je ze overvoed...

 

In plaats van je lucht te bevochtigen, zou ik juist ontvochtigen... Hiermee daald je LV ? Je kunt ook overwegen om vochtvreters te plaatsen, of in kleineren ruimtes zelfs bakjes met rijst.

 

Beste tip: Probeer je vrije tijd in te lezen hoe je dingen kan voorkomen, want dat is nog steeds het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tenzij je het zo weet aan te leggen dat het kan met zoveel potten in je woonkamer, anders is van onderen wateren wel veel effectiever..

Kan je toch beter richting een eb en vloed systeempje gaan ofzoiets?

 

Anders is het niet te doen,

die ik linkte zijn opzich best goed, maar tevaak dat er 1 blijft hangen en er 50 liter wegloopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...