Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BlueEyes

1E Kweek, Welke Tent/ Starterskit?

Recommended Posts

Ik wil mijn eerste kweek proberen, de bedoeling is om het voor de hobby te gaan doen. Ik heb al heel wat gelezen op het forum, maar iedereen doet het op z'n eigen manier en het wordt mij soms warrig voor de ogen als ik de termen allemaal lees terwijl een ander er zo simpel over praat. Het valt me overigens op dat er niet echt een topic bestaat waar je vanaf het ontkiemen tot het oogsten een vrij simpele uitleg kunt vinden.

 

Maargoed, nu probeer ik een goede complete kweektent te vinden, maar er zijn zoveel verschillende soorten en als leek zijnde kun je niet de growshop vragen wat het beste is aangezien ze toch naar hun eigen producten zullen praten.

 

Ik wil proberen vanaf zaadje tot oogst zelf te doen.

 

Daarom een aantal vragen, die me zeker eerst verder kunnen helpen:

 

Bij al mijn vragen geldt dat ik ga voor kwaliteit, het inrichten en de speciale handige gereedschapjes mogen best wat kosten!

 

Voor de start van 5-10 plantjes....

 

1-Welke kweektent moet ik kopen en ik welk formaat? (het liefst zou ik LED proberen i.v.m. eventueel brandgevaar, maar is dit uberhaupt haalbaar voor een beginner? Na veel lezen zie ik dat de nieuwe generatie LED lampen best goed schijnen te zijn, maar wat is een nieuwe generatie LED lamp?)

 

2-Moet ik voor een autoflower gaan? Of voor een normale gefeminiseerde soort? En welke? White Widdow komt veel naar voren als favoriet qua roken, maar is dit een plant voor de beginner?

 

3-Kun je ontkiemen, groeien en bloeien onder dezelfde lamp? Of is dit dom en kan dit veel beter anders?

 

4-Kun je ontkiemen, groeien en bloeien in de 11L potten? Of moet je in kleinere potten beginnen?

 

-------------------------------

 

Ik hoop dat iemand me goed kan adviseren.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

BlauweOgen :)

Edited by BlueEyes

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.agra-wool.nl/budmaster-led zijn de nieuste generatie grow leds, geen chinese troep ;)

 

veder wil ik je kwa afzuiging wel aanraden meteen een softbox te kopen al is het een 250 mh3 is dat nog beter dan een 250 mh3 buisafzuiger !!! want die kleredingen maken herie

 

en edit die kennis er even uit

 

oh en whitewiddow is wel een goede plant voor een beginner, je kan ook nog een powerplant zolang je nog maar even geen amnezia haze haalt ofzo die zijn "wat" lastiger

Edited by Grow Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

T neon,gemakkelijk en niet duur,weinig brandgevaar

hps meer opbrengst,met nodige apparatuur ook weinig brandgevaar denk

Led licht nogal kostelijk denk voor degelijk materiaal,

Als beginner beter t neon dan denk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet niet waar je woont, wat je qua ruimte hebt. En hoeveel je eraf wilt halen.

Ga is angs bij puk dit is een zeer goeie shop en kijk is bij sannie seeds.

Zou ze ontkiemen in kleine potjes en dan overzetten in je bloeitent, dit scheelt je uiteindelijk tijd.

Inverteer vooral in goeie spullen, dit is veilig en gaat je opbrengst verhogen.

Kweek nu met gold label voeding, echt top spul.

 

Heel veel plezier en succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je genoeg had gelezen had je naar mijn mening niet zo'n topic ge-opent.

 

als je genoeg had gelezen had je namelijk zelf al 80 % kunnen aanschaffen.

 

er zijn MEER DAN GENOEG!!!!! topics/ kweekverslagen waarin te lezen is met wat voorn set up mensen aan de slag zijn geweest.

 

waar ook nog is de foto's van compleet zijn en afgerond met goede resultaten.

 

lees maar is een middagje de verslagen van ART. 5 plantjes en altijd wel een kilo ( niet zelf denken dat je dat meteen haalt ).

verder word je van KRASI kweekverslagen altijd wel happy ( en nog van veel meer members maar dit zijn mijn 1ste keuzes )

 

peace hempy

 

ps: wil je echt goed aan de gang gaan haal je een kiloknaller van puk. maar pas je deze aan. grotere afzuiger en filter erop. die traploze fan controller is ultra stil maar enorm klote!!!! draait wanneer onder de tempratuur is helemaal niet gevolgd door een langdurige hoge lv cq rot(zooi).

 

ps2: LEZEN LEZEN LEZEN als je al amper een tentje inelkaar kan flanzen dan kun je zeker geen kweek tot een goede einde brengen. klinkt lullig maar je kunt beter goed van start gaan dan half. gaat je zwaar VEEL geld kosten

 

ps3: 2000 euri heb je een hokkie creme de la creme voor jezelf en na 1 oogst eruit

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je genoeg had gelezen had je naar mijn mening niet zo'n topic ge-opent.

 

als je genoeg had gelezen had je namelijk zelf al 80 % kunnen aanschaffen.

 

er zijn MEER DAN GENOEG!!!!! topics/ kweekverslagen waarin te lezen is met wat voorn set up mensen aan de slag zijn geweest.

 

waar ook nog is de foto's van compleet zijn en afgerond met goede resultaten.

 

lees maar is een middagje de verslagen van ART. 5 plantjes en altijd wel een kilo ( niet zelf denken dat je dat meteen haalt ).

verder word je van KRASI kweekverslagen altijd wel happy ( en nog van veel meer members maar dit zijn mijn 1ste keuzes )

 

peace hempy

 

ps: wil je echt goed aan de gang gaan haal je een kiloknaller van puk. maar pas je deze aan. grotere afzuiger en filter erop. die traploze fan controller is ultra stil maar enorm klote!!!! draait wanneer onder de tempratuur is helemaal niet gevolgd door een langdurige hoge lv cq rot(zooi).

 

ps2: LEZEN LEZEN LEZEN als je al amper een tentje inelkaar kan flanzen dan kun je zeker geen kweek tot een goede einde brengen. klinkt lullig maar je kunt beter goed van start gaan dan half. gaat je zwaar VEEL geld kosten

 

ps3: 2000 euri heb je een hokkie creme de la creme voor jezelf en na 1 oogst eruit

 

Na al het gelees wordt het je wazig voor de ogen van de verschillende manieren en soorten wiet met hun eigen behandelmethode.

Ik ga er zelf absoluut niet van uit dat de eerste kweek een succes is, en de 2e ook niet. Maar het is wel fijn om vanaf de start in de goede richting te zitten...

 

Verder, m'n hobby mag geld kosten. Ik ben wel wat gewend!

 

Ik ga eens de kweekverslagen van ART. 5 lezen...

 

Nogmaals sorry voor de overlast hier... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@hemp ben ik niet met je eens voor 2000 heb je net een standaard setupje

Voor nog een 2000 (dus4000) ga je richting creme dela

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verontschuldig je niet man blue eyes, het topic is zeer uitgebreid en er staan heel veel manieren. Wil niet zeggen dat als je een hok kopieert en het verslag gelijk nadoet je dezelfde opbrengst haalt. Ga de verslaggen van Krasi, prettig, city box, the predator, sannie eens doorlezen deze en ga eens langs puk en zeg wat je wilt, wat je budget is.

En vooral gewoon doen en proberen, opschrijven wat je doet logisch nadenken en dan kom je er wel.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben al 3 maanden aan het inlezen en begin nu pas een beetje te snappen hoe en wat ;)

 

Als je gewoon wilt beginnen kan dat natuurlijk maar wat als er iets niet lekker gaat..

 

als je groter dan 11 liter kan nemen voor bloeien zou ik dat doen, voor groeien is het prima

 

op youtube staan erg veel led-filmpjes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik lees me ook al maanden in.. maargoed ik begin het volgens mij iets te snappen! Nu zag ik alleen een growkast van G-tools.. dit lijkt me een meer solide oplossing voor het proberen eigenlijk. Of is dit een onnodig hoge investering of zelfs een slechte investering?

 

http://www.g-tools.nl/product/combos/bonanza-kweekkast-met-led-verlichting/

http://www.g-tools.nl/product/kweekkasten-2/g-kit-400-combi/

 

Nogmaals, ik wil het echt netjes proberen. Geen geknooi. Ik las over de tenten dat het irritant was dat de wanden een beetje inklapten, maargoed ik ben geen ervaringsdeskundige.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelf een hokkie bouwen, kun je de maten maken zoals je ze wil.

Verder wil ik je graag attenderen, dat HPS of LED danwel Neon, kwa veiligheid geen enkel verschil maakt.

 

Beiden zijn onveilig wanneer niet goed aangesloten.

De (gemiddelde) opbrengsten, van HPS zijn nog altijd beter, dan van andere lampen.

Ik zou daar nog eens stevig over nadenken.

 

Verder, heb ik begrepen, dat je wilt gaan kweken uit zaad. Dat is een uitstekende keuze.

Je zou er wel verstandig aan doen, om daar dan ook te beginnen, met je kweek cursus.

Je zal geen topics vinden hier, die je zeg maar 1 op 1 kan overnemen.

Iedereen, doet het net een beetje anders, al was het alleen maar om dat negens de situatie het zelfde is. Zelfs niet met exact de zelfde setup.

 

Je zal dus een beetje moeten gaan dwalen door verschillende topics, om je eigen plan vervolgens te trekken.

En dan nog zul je zien, dat het gaande weg door voortschrijdend inzicht aangepast word en verbeterd.

Maar dat is nou juist het leuke van deze hobby. Het wordt nooit saai.

 

Maar om te beginnen, met je setup.

Laat je niet gek maken hoor.

Met een budget, van 1000 euri, heb je een goede start setup.

 

Het begint met een (goede) PH, EC en tensiometer!!!

Dat is de eerste 125 euro die je kwijt bent.

 

Verder nog een opmerking.

Ik zie een verwijzing, naar PUK. Ik ken dat niet, wil er dus ook helemaal niets van zeggen, behalve dat het ver bij je vandaan zit.

In Zwolle, kun je als drent veel gemakkelijker terecht en als je prijzen gaat vergelijken geen verkeerde keuze.

Greensell

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp je goed hoor, blueeyes, als je veel leest, lees je soms zo veel dat het weer warrig word. En soms is het gewoon tegenstrijdig. De een zegt plant stressen in laatste weken de andere zegt juist niet doen want anders...

Tsja wat is dan beter? Ik denk.. Als noob... Dat je vooral moet gaan doen. Zelf uitproberen, de ene plant stressen en de ander niet..

Het lezen is een ding, maar dat plantje dagelijks groter zien worden maakt een hoop duidelijk. Althans in mijn geval. Ik had vele, ahhh, dat bedoelen ze dus ermee.

 

Als de centen niet zo belangrijk zijn bij de hobbie dan verdiep je voornamelijk in de waardes, details.

Er is hier bijvoorbeeld een heel mooi licht topic, over opbrengsten en lumen en zo.

Als je dat in je op neemt en je kijkt naar je plekje waar het moet komen, dan kan je makkelijker een keuze maken wat het beste licht opbrengst geeft in jou situatie.

Want de waardes zeggen dan gewoon veel meer.

Ik klungel wat in lowlow-budget wat aan, maar door de essentie van dergelijke, zoals het licht bijvoorbeeld. Heb ik nu wel 3 spaarlampen en 2 ledspots hangen op 45cm bij 90cm die lekker veel lumen opleveren in een kleine ruimte. Misschien niet ideaal, maar binnen mijn budget helemaal de blits. Haha...

 

Dus een goede inrichting heb je dan zo bij elkaar gevonden.

Want ik meen me toch te herinneren dat er met de leds toch een bepaald verlies is die je met de traditionele lampen niet hebt.

En dus minder opbrengst, in theorie.

Lijkt me de keuze voor de betere lamp vrij simpel in deze.

Merkje beestje, maakt dat tegenwoordig nog veel uit?

Ik zit dan in de electronica en er zijn maar 5 hoofd fabrikanten, en wel 50 merken... Hmmm. Binnenkant is allemaal identiek. Dus vandaar dat ik op waardes gericht ben. Want dat zegt meer over de werking of in dit geval de beste keuze.

Misschien kan je wat met m'n tips.

In ieder geval veel plezier met de hobbie, het is een leuke bezigheid.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Belangrijkste is nog altijd wat kun je kwijt?, en hoeveel planten wil je zetten?

Wil je max 5 planten zijn er mooie tentjes waar je in kan beginnen.

Al zeg ik dit met een kanttekening dat een complete tent nooi compleet is.

Ook zul je constant bezig zijn met upgraden omdat dat afzuigertje het toch net niet is.

 

Beter maak je voor jezelf een budget.

Met een budget van 800 euro en een niet al te grote opzet kun je echt wel ergens komen.

Ik zeg niet dat je dan 1 op 1 gaat draaien maar je houd er wel een heerlijk eigen gekweekt rokertje aan over dat is ook wat waard!

 

Wil je echter micro gaan dus alles erg klein houden zijn er weer andere setups te vinden.

 

Zet eens op een rijtje wat je echt zou willen en wat je budget is wat jij aan dit kweekje uit wil geven, behalve je halve huis vol rammen want dat wil iedereen wel haha.

Het kan namelijk ook niks voor jou zijn waardoor je een hoop geld investeert maar het al na een halve ronde op marktplaats beland.

 

Van daar uit kunnen we dan echt wel een leuk starters setje samenstellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter koop je een losse tent en haal je andere dingen apart heb je vaak beter kwaliteit als je dat even na checkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of druk aant lezen....

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik zo hatelijk he als iemand zegt dat die wel veel heeft gelezen en hier een paar dappere kwekers zeggen nou schijnbaar niet !

 

Misschien is het die jonge ze laatste centen en wil die alles gewoon zeker weten op zon punt zit ik nu ook.

 

Maar weet zeker dat ik meer verstand heb van kweken dan die jongetjes hier die op elk topic reageren beter lezen !

 

Honderden verschillende setups maar twijfel is blij van onkunde ? Dikke lul

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat ik hatelijk vind:

 

Dat je een uitgebreid advies schrijft voor iemand, maar dat er daarna niet meer gereageerd wordt door die persoon.

Dan is het niet zo gek dat de ervaren mensen dikke lul zeggen als een beginner weer aankomt met dit soort vragen.

 

2 kanten bekijken he voor je oordeelt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is ook zo alleen ik ben zelf iemand die al gauw twijfelt aan setups en ook graag naar ervaringen van een ander vraag.

Mijn situatie kan ook net even anders zijn dan het geen wat ik net heb gelezen.

 

Maar toch zie je vaak als je dan komt met een vraag over setups of iets dergelijks dat mensen zeggen ga beter lezen en leren kweken etc.

 

Maar als je het zo zat bent om telkens weer die zelfde vragen en onzekerheden van startende en zelfs ervaren kwekers reageer er dan niet op en laat het aan je voorbijgaan zodat het topic alsnog zinvol kan zijn voor anderen.

 

Rookse allemaal :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima zal geen advies meer geven....

 

volgens mij gaat ging het om mensen die van alles vragen maar daarna nooit meer reageren, meestal pik ik die gasten er wel uit maar ook ik zit er wel eens naast.

in dit geval worden er tig goeie adviezen gegeven naat TS is allang vertrokken waarschijnlijk.

 

nogmaals in jou topic zal ik je niet meer van advies voorzien....

Jij bevestigd alleen maar mijn standpunt : stank voor dank noemen ze dat.

 

Zelf weten......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wat het is? Mensen onderschatten het kweken van wiet. Ik heb het ook onderschat en na maanden elke dag een paar uur lezen kom je er achter dat het helemaal niet zo makkelijk is. Ook heeft niemand dezelfde setup en hoe meer je leest, hoe verwarrender het word. Daardoor weet je helemaal niet meer wat je nodig hebt om te beginnen want er zijn zoveel verschillende manieren om te kweken. Als je dan ook al zo non technisch als ik ben haak je snel af.

 

Het is dan wel niet netjes om niet meer te reageren op mensen die jou wel advies geven. Ik ben blij dat er mensen zijn die nog de moeite doen voor iemand die wel wil doorpakken.

 

Ik snap je punt Casto en het is normaal dat je op een gegeven moment niet meer gaat reageren ofzo maar probeer het te doorzien en reageer op de mensen die het wel echt willen. Ik waardeer het iig wel want je hebt ook in mijn topic gereageerd en daar ben ik blij om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik al zei merk ik na al die jaren snel genoeg wie er wel serieus is en wie niet.

Maar als ik dan reacties krijg van: Reageer dan lekker niet, terwijl ik toch redelijke adviezen kan geven met mijn kweekervaring dan ben ik er wel ff klaar mee.

 

Prima als je nog geen kweek gedaan heb, niks mis mee ooit moet de eerste stap er zijn en dan wil ik gerust een duwtje in de juiste richting geven.

MAAR.... Als er dan steeds maar weer adviezen worden genegeerd, of erger helemaal niks meer van response is op een gestart topic is het best lullig als je als lid al die moeite doet om beginners te helpen.

 

No offence ik help een ieder die er belang bij heeft maar sommige moeten een beetje oppassen met wat ze zeggen ;)

Kijk eens naar de vele beginners topics, meeste reacties komen van beginners waar je eigenlijk niet echt wat aan heb omdat ze zelf nog van alles moeten leren over ons geliefde plantje.

En als er dan een ervaren kwekert advies geeft krijgt hij reacties als: dan reageer je toch niet, ik doe het lekker toch enz enz.

 

Als beginners nou wat meer doen met de ervaren adviezen leren ze het sneller om op eigen voeten te staan.

Info is er om te delen en mensen doen dat voor elkaar maar een gegeven paard....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was niks persoonlijks casto.

Als je dat gevoel heb je reageert ook in mijn topic ben ik blij mee.

 

Alleen dit is niet mijn eerste acount op wf.

Hele tijd terug was ik behoorlijk actief.

 

Wat ik alleen bedoel is dat als iemand wat vraagt over een beginnende setup het niet gelijk een lui iemand is die nie leest of wat dan ook.

 

Zoals al werd gezegt soms zie je door de bomen het bos niet meer zoveel verschillende setups en dingen.

 

En laten we eerlijk zijn goedkoop is het allemaal niet en zeker niet met deze hobby goedkoop is duurkoop.

 

Maar deze jonge laat indd mensen reageren en meedenken voor spek en bonen en dat is ook irritant!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn reactie was mischien ook ietsje verkeerd, mijn excuus!

 

Ik begrijp dat mensen zo goedkoop mogelijk uit willen zijn, neem het ze niet kwalijk.

Ben het verder met je eens dat er soms wel erg kortaf op beginnersvragen wordt gereageerd terwijl iedereen het hier ooit heeft moeten leren.

En als een beginner een paar kweekjes doet kan die vanzelf mee praten over problemen hier en daar, daar draait dit hele forum uiteindelijk op toch?

 

Nogmaals was niet helemaal mijn bedoeling je zo aan te vallen, maar je begrijpt mijn punt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...