Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
timmehh

Aeroflow 10 Of 20

Recommended Posts

Beste wf'ers

 

Had een vraag over de Aeroflow kweeksysteem, wil eigenlijk voor de 20 gaan, maar ik denk dat die rijen veels te dicht op elkaar zitten... kan iemand mij wat duidelijkheid over geven?

Is het misschien beter om 2 keer een 10 neer te zetten, zodat de tent ook helemaal benut wordt? (150x150)

 

Ze zeiden bij de gs (had even snel gebeld) dat er ongeveer 15 cm tussen zit, maar lijkt mij vrij weinig als allebei de planten gaan groeien...

 

Groeten,

Timmehh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volledig afhankelijk van hoe je kweekt en wat je erop zet. Werk je met zaad, dan heb je aanzienlijk minder gaten nodig, ga je ook nog zaadplanten toppen dan krijg je met 4 stuks die ruimte wel vol. Werk je met stekken en heb je enorme haast, dan zou ik die 20 erin knallen, laten aanslaan (dag of 2) en dan gelijk op 12/12.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kweek met stekken en ben dan dus ook van plan om er 20 in te zetten :P

Maar dan is de vraag nog, kan ik dan dan beter 2x10 nemen en die meer verspreid neer te zetten in de tent of dan gewoon een 1x20 in het midden van de tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 20 beginnen en als nodig er 5 of 10 tussenuit plukken?

Gaten die je niet gebruikt moet je wel dicht maken latex handschoen erover ofzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat snap ik, maar ik heb het over het apparaat, die is er in een versie 20 en een versie 10..., maar het lijkt mij zonde van me 150x150 tent om die 20 neer te zetten omdat je dan nog behoorlijk ruimte overhoud aan de zijkanten. Kan ik dan niet beter kiezen voor 2x de 10 versie en die dan wat verder uit elkaar zetten?

Dan hebben de planten namelijk meer ruimte om in de breedte te groeien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, 2x10 ivm spreiding.

 

En dan zou ik 3 staalkabeltjes bovenin gooien (links, midden, rechts) gelijk aan je gootjes en daar jojo's aan hangen, kan je ze mooi steunen en lichtelijk sturen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Bolliex

ik heb slechte ervaringen met de aeroflow. had 2x 28

je kan er dingen over terugvinden opt forum. heb deze teruggebracht en had geluk dat ze deze terug wouden nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk ook voor iets gaan met grotere buizen, maar goed, kant en klaar heeft zo zijn/haar voordelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Bolliex:

Wat voor slechte ervaringen dan?

 

@ Ponix:

Ja ik heb ook zitten kijken om er zelf een te maken, maar ik weet alleen nog niet met welke materialen.... heb gekeken voor PVC maar dat is nergens bij mij in de buurt te krijgen in maat 1/2", dus ben dan van plan om voor een PE leiding te gaan en daar weer de sproeiers op de ponsen, zodat het ook echt lijkt op de aeroflo :P

 

Maar wat voor pomp moet ik gebruiken? Heb je nog tips? Zag dat je een aardige installatie had gemaakt met ronde PVC buizen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, laten we dan vooraf aan beginnen.

 

1/2" PVC, tja, ik zal je wel een adresje PM-en die dat allemaal kunnen regelen voor een appel en een ei, maar je hebt geen 1/2" PVC nodig.

 

PE en dan ponzen en dan in je wortelgoot is wat mij betreft 'niet slim'. Je wil die sproeiers boven je wortels houden en niet dat je wortels erin kunnen gaan groeien, want dat geeft alleen maar ellende.

 

Slimste is dus om tussen de gaten van je netpotjes sproeiers te zetten (dus bovenin de buis). Gooi je de wateraanvoer (drukleiding) buitenom (pak je 25mm of 32mm PVC of tyleen, want jij leuk vind) en qua sproeiers, tubing en connectors koop je wat van dat Gardena micro-drip spul. Als wortelbuis gebruik je 200mm afvoer PVC met aan 1 kant een dop en aan de andere kant een knie. Onder het knietje komt het reservoir. Moet je alleen nog je buizen steunen dmv een frame met wat afloop, MAAR je kan ze evt ook ophangen.

 

Ik heb er een jet-pompje aan hangen, maar ik heb dan ook geen gardena er meer in zitten maar echte foggers die pas werken vanaf een bar of 3, dus ik had niet veel keus. Aan de andere kant, als je kijkt naar druk tov stroomverbruik tov debiet tov prijs, dan is een jetpompje een slimme keus (misschien iets duurder, maar hogere druk en debiet tegen een lager wattage tov bv dompelpompjes).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...