Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

die va nons

Wietolie

Recommended Posts

heb een vraag ivm wietolie maken.

ik heb t 1 x gedaan met pure alcohol van de supermarkt, maar omdat ik t duur vind (1 l voor 34€) ben ik op zoek naar een alternatief.

ik ben ethanol tegen gekomen en dit lijkt me ook wl interessant.

hier een vb van fles en inhoud, van wat ik gevonden heb.

 

http://www.ethanol-a...anol_kopen.html

 

Is dit een goed alternatief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

slons? :)

 

gelieve je eerst even voor te stellen zoals meestal gebruikelijk op een forum is, dat vinden we hier wel netjes

 

de zoekfunctie of google brengen je dikwijls al een heel eind verder...

 

klikklik

 

 

enige wat mij daar zorgen aan baart is die 2% bitrex.....

gaat volgens mij het eindproduct enorm beïnvloeden, ik zou het iig enkel met consumptiealcohol doen!

 

edit:

 

 

Zoveel mogelijk materialen gebruiken die van glas zijn of eventueel roestvrij staal.Oplosmiddelen op basis van drinkbaar 96% ethanol, dus niet gedenatureerd waar methanol aan toegevoegd is of Bitrex, dat de olie een zeer sterke bittere smaak geeft.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedenatureerde alcohol is niet voor consumptie, dus ook niet op AHO van te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure alcohol in de supermarkt? Welke is dat dan?

 

Verder moet je inderdaad pure alcohol gebruiken zonder additieven zoals Bitrex. Ik stook deze zelf, maar zou niet weten hoe je er anders aan moet komen zonder absurd veel accijns te moeten betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke supermarkt ga jij dan??

Zover ik weet is deze niet in Nederland verkrijgbaar (tenminste niet voor consumptie).

België daar in tegen wel verkrijgbaar.

Krijg het nu van een Hollands gast uit Polen (iets goedkoper) en anders net als bovengenoemd zelf maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitrex blijft zwaar in je eind product zitten. Heb 1 keer een experiment gedaan met goedkope ethanol met bitrex. Heb nog nooit zoiets bitters geproefd. Kon mn olie weg flikkeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitrex blijft zwaar in je eind product zitten. Heb 1 keer een experiment gedaan met goedkope ethanol met bitrex. Heb nog nooit zoiets bitters geproefd. Kon mn olie weg flikkeren.

 

Ja dat word er bij gedaan om alcoholisten ervan af te houden (bittere smaak) en idd je blijft het proeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een andere vraag.

wat is de gangbare prijs voor 100gr suiker ?

alvast bedankt!

Edited by djbroertje
geen handelsprijzen op WF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...