Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Groovenik

Opkrullende En Lichte Verkleuring Vd Bladrand

Recommended Posts

Hallo,

 

Sinds een week heeft mn plantje (dag 18 op 18/6) last van naar boven opkrullende bladranden en een lichte verkleuring. Eerst dacht ik dat te lamp er te dicht op stond, maar na deze van 7cm naar 15cm te hangen, zie ik na enkele dagen nog steeds geen verbetering. Integendeel... PL-L lampen mogen er ook wel redelijk dicht op staan, toch?

De 3x 80mm pc fans die onder de lampen door blazen, laten het plantje wel heen en weer bewegen. Kan dit eventueel de oorzaak zijn, te intense luchtverplaatsing?

Enkele details over de opstelling:

DR60II (60x60x170cm)

4x55w PL-L Starlite armatuur

G-tools 350m³ afzuiger (op laagste stand)

120mm pc fan actieve inblaas

3x 80mm pc fans blazen onder de lampen door.

40 liter smartpot (cocopeat grond + perliet + sannie's producten (buffertabs, myco en bacto))

1x CBD Critical Mass (fem.) van Dinafem

Geen idee van Ph en EC aangezien ik biologisch kweek.

Temperatuur met lamp aan schommelt rond de 25°C en rond de 20°C met lampen uit. Luchtvochtigheid is ongv 55%.

gallery_27572_17555_358477.jpg

 

gallery_27572_17555_1099974.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fannetjes idd, je zuigt amper af dus die fannetjes blazen de hete lucht van lampen deels terug op plantjes.

 

10-15cm is mooie afstand vd omgerekend 400W/m2 die je op ze hebt staan (dat is je 4x55W,. ik heb zelfde en nu in DP90)

 

Haal dat zeiltje van je pot, maakt het moeilijk voor ze om goed te verdampen, pot mag wat indrogen zodat wortels goed achter water aan gaan door de pot heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aanpassingen zijn al doorgevoerd: lampen op exact 15cm gezet, de 3 pc fannetjes wat zachter laten draaien en dat plastic zeil zien we niet meer terug.

Hopelijk is er nu snel beterschap te zien!

 

Bedankt voor het advies lostchild ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als.je fanetjes te hard blazen op je planten krijgen je bladere ook geen kans om het opgenomen vocht te verdampen vandaar de gekartelde randjes denk ik

 

Persoonlijk zou ik ne plantje iets laten strekken en dan een net erboven doen (scrog)

Lamp op ong 20cm erboven klok voorlopig nog ff op 18/6 late staan.

je net vol vlechten tot 2/3.

En dan de klok op 12/12..persoonlijk zou ik afbloeien met hps 250.

net wat sneller ken wel 2a3weken schelen vergelijken met duo fluor is mijn persoonlijke ervaring.

Kan toch weer een kweek extra zijn per jaar..

 

ps: heb je ook een appart voorgroei hok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was idd al van plan om te scroggen aangezien ik maar 1 plantje heb staan en PL-L lampen niet ver in het gewas doordringen.

HPS is deze ronde nog geen optie omwille van budgetaire redenen... Voor de volgende ronde zou ik een hps eventueel wel overwegen.

 

Is het verschil in afbloeien echt zo groot? 3 weken lijkt enorm. Ik dacht dat de bloeiperiode grotendeels afhing van de soort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey hoe staan ze erbij?

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...