Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

r3lentleSs

Canna Voedings Calculator - Correct ?

Recommended Posts

Graag wat toelichting aub i.v.m canna voeding

 

Ik vraag me af of dit zowat klopt ?

Ik heb een EC van 0.9 in mijn leidingswater, wat resulteert in "hard water" en "lichte voeding" volgens de calculator.

 

Foto

gallery_30093_17614_29616.png

Dat resulteert in dit voedingschema dan

Foto

gallery_30093_17614_112201.png

 

Is dit voedingschema accuraat denken jullie ?

Grond dat ik gebruik is Biobizz Allmix (45%) + universele potgrond (55%)

 

Ik zit in 2e week vegetatieve fase en gebruik een EC+ waarde van 0.7 momenteel....

Ik zat met een probeem, maar dit had blijkbaar te maken met teveel water en/of overvoeding aangezien de allmix al voorbemest was voor enkele weken. Aan het kijken om een tensiometer aan te schaffen in de nabije toekomst.

Klik Me :Vergeling

 

 

Ik geef momenteel 200 ml om de dag en afgewisseld met enkel afgezuurd water om zeker overvoeding te vermijden.

 

Ik gaf in het verleden blijkbaar ook fout voeding

Foto

gallery_30093_17614_5547.png

 

Nu heb ik verstaan dat deze manier de juiste werkwijze is.-->

 

Je EC+ juist zetten met je basisvoeding (in dit geval 0.7) om dan vervolgens de aanbevolen hoeveelheid van je additieven erbij te gooien

(in dit geval) (zie foto)

 

200 ml Rhizotonic en 250 Ml Cannazym

 

Dan je PH afzuren naar 6, en EC zou niet meer gemeten moeten worden.

 

Klopt dit verhaal een beetje, alle advies is welkom.

 

R3

Edited by r3lentleSs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil feedback ivm opgesteld kweekschema &

omdat ik graag wil weten of mijn EC+ goed zit & als je voor de additieven de aanbevolen hoeveelheid van op de doos gebruik of opgesteld kweekschema.

 

Ik weet ondertussen wat de werkwijze is, het is gewoon nog vaag ivm hoeveelheid doseringen additieven.

 

En btw u bent niet moderator van dit forum, dus who cares als ik hierover een topic maak, kan alleen maar constructief zijn voor anderen.

Ik denk niet dat jij alles weet ook hierover dus...

http://www.wietforum...ost__p__1321703

Mijn excuses als ik je hier mee beledig :whistle:

 

R3

Edited by r3lentleSs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze tellen de EC van de voeding op bij de EC van het water. Dat is ook altijd een leuke discussie ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kraanwater met een ec van 0.9 waar is dat dan ?

Zou je dan niet over een oplossing voor dat water gaan nadenken?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midden west vlaanderen, en ik weet niet welke oplossing er zouden zijn, aangezien ik vaten maak van tegen 200l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze tellen de EC van de voeding op bij de EC van het water. Dat is ook altijd een leuke discussie ...

Ik vermeende dat CANNA kweekschema's dit niet doen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor rentless,

Mij beledig je niet hoor.

 

Maar het komt zo raar over als je in verschillende draadjes/topics de zelfde vragen stelt.

Om over je quote gedrag maar niet te spreken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ik mijn werkwijze voeden in een ander topic geschreven had, en nu zelf een topic over de juiste werkwijze maak, komt dit "raar" over ??

Als je niets constructiefs te zeggen hebt, zeg dan aub niets.....

Mijn quote gedrag ???, echt ????

Ben je echt op zoek naar fouten in topics van leden, om ze dan over aan te spreken ofzo.....

Als je iets off topic te zeggen hebt zeg het dan in prive, ik steek hier werk in...en dan krijg ik zo'n antwoorden te verduren....

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, en nu terug lief voor elkaar zijn en laten we het vooral on-topic houden :hug:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zeg het nog 1 keer

bio all mix bevat alle mestoffen dus als jij gaat bijvoeden geef je teveel .

 

.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo, en nu terug lief voor elkaar zijn en laten we het vooral on-topic houden :hug:

My man ;)

 

ik zeg het nog 1 keer

bio all mix bevat alle mestoffen dus als jij gaat bijvoeden geef je teveel .

gallery_30093_17614_20454.png

Inderdaad voorbemest voor de eerste paar weken, zit momenteel op dag 19 - 18/6 en gebruik 55 % universele potgrond, dus vermoed ik dat ik nu al wat mag gaan bijvoeden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk goed naar de kleur van je plantjes voor je gaat bijvoeden

en geef niet meteen de volle hap.

langzaam opbouwen,succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal even wat liefs zeggen, want geloof dat je je een beetje aangevallen voelde.

 

De kunst is, om iedere kweek weer een beetje bij te leren.

Dus idd heel goed naar je plantjes blijven kijken en noteren, wat je hebt gedaan en wat je het resultaat daarvan vond.

 

Uiteindelijk, ga je dan steeds minder kijken naar schema's en andere "algemene" dingen, want die zijn eigenlijk toch niet te gebruiken.

En een belangrijke tip, die kweek schema's, die zijn er voor bedoeld om je zoveel als moggelijk te laten gebruiken.

Daar zit nl. de winst voor de fabrikant.

Als je het allemaal nog niet zo goed weet, kun je heel voorzichtig wel uitgaan van ongeveer 2/3 van de aan bevolen hoeveelheden.

Ik zou niet meer doen.

Een lichte ondervoeding, is gemakkelijker goed te maken dan overvoeding.

 

En zo is het met water geven idem.

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk goed naar de kleur van je plantjes voor je gaat bijvoeden

en geef niet meteen de volle hap.

langzaam opbouwen,succes verder

Bedankt voor de goede raad en ik houd dit zeker in acht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal even wat liefs zeggen, want geloof dat je je een beetje aangevallen voelde.

De kunst is, om iedere kweek weer een beetje bij te leren.

Dus idd heel goed naar je plantjes blijven kijken en noteren, wat je hebt gedaan en wat je het resultaat daarvan vond.

Uiteindelijk, ga je dan steeds minder kijken naar schema's en andere "algemene" dingen, want die zijn eigenlijk toch niet te gebruiken.

En een belangrijke tip, die kweek schema's, die zijn er voor bedoeld om je zoveel als moggelijk te laten gebruiken.

Daar zit nl. de winst voor de fabrikant.

Als je het allemaal nog niet zo goed weet, kun je heel voorzichtig wel uitgaan van ongeveer 2/3 van de aan bevolen hoeveelheden.

Ik zou niet meer doen.

Een lichte ondervoeding, is gemakkelijker goed te maken dan overvoeding.

 

En zo is het met water geven idem.

 

Succes

Neen, ik voelde me niet aangevallen hoor, er steekt gewoon wat werk in deze thread, ik ga dan liever niet off topic....

Ik snap dat het beter is om geleidelijker aan te beginnen met voeden dan meteen de vollige laag...

 

Ik zit gewoon nog een beetje met het probleem van de hardheid van mijn water wat 0.92 EC is, wat zeer veel is!!

 

Als ik dan kijk naar kweekschema, zit ik in 3e week vegetatieve fase i , zou ik een EC+ van 0.7 moeten geven...

Wat resulteert in een EC van 1.6 , moet ik hiermee rekening houden met de hardheid van het water ook, als ik 0.1 EC+ geef zit ik al boven 1 EC

 

Bedankt voor de goede raad ook.

 

R3

 

 

EDIT : Ik moet eigenlijk voor die week op een EC zitten van 1.3, dus 1.3 - 0.9 = 0.4 EC+

Dan ga ik gewoon 0.4 EC+ baisvoeding geven en helft van aanbevolen hoeveelheid additieven en die vervolgens dan beginnen opkrikken.

Edited by r3lentleSs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...