Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

r3lentleSs

14E Dag Groei - Vergelingen Onderste Bladeren - Witte Puntjes - Bubbelgum

Recommended Posts

Ik zit met het volgende probleem :

 

* licht vergelingen onderste bladeren

* top onderste blad zelfs wit

* Sommige onderste blaadjes verdorren zelf, en sommige vertonen verkrullingen naar beneden.

 

Graag wat professionele toelichting.

 

 

Dag 14 18/6

 

50 % Biobizz Allmix + 50 % universele potgrond

 

CANNA Rhizotonic

CANNA Terra Vega

CANNA Terra Flores

CANNA PK13/14

CANNA Mono Ijzer

CANNA PH- Groei

CANNA PH- Bloei

CANNA PH+

Enzym Plus Ferro

 

Geven momenteel om de dag 200 ml water .....

 

PH : 6.0

EC+ voedingswater : 0.7 -----------> EC = 1,6

 

Temperatuur lampen aan : 30°

Temperatuur lampen uit : 24°

 

LV : rond de 50-60%

 

Te hoge EC ?

Te hoge T° ----> uitschieters gehad tot 34°

Te veel of te weinig water ?

 

Foto 1

gallery_30093_15491_50392.jpg

Foto2

gallery_30093_15491_210585.jpg

Foto 3

gallery_30093_15491_180017.jpg

Foto 4

gallery_30093_15491_11523.jpg

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen pro, maar volgensmij is 200mL om de dag water per plantje te weinig. Ikzelf gebruik 700-800mL water per dag voor 2 plantjes, dus 350-400mL per plant. Oops, Ik las ' bloei ' ipv ' groei ' . Zeker bij zulke hoge temperaturen moet de plant goed haar best doen om het hoofd koel te houden, door te verdampen via de bladeren.

 

Dat kan ook de omlaagwijzende bladeren verklaren. Een tensiometer is zeker aan te raden!

 

De blaadjes moeten in feite in een V-vorm staan, naar de lamp gericht.

Edited by Lemonade

Share this post


Link to post
Share on other sites

EC van 2.3.. ?

 

Op allmix hoef je weken lang niets te geven.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eens minder water geven, dit zal een heleboel schelen.

 

Planten die te nat staan vertonen deze bladeren en het is geen vrdorren, rest vd bladpunten hangt ook naar beneden.

 

Heb je dat hele rijtje wat je opsomt aan zooi al in gebruik op die kleintjes of geef je alleen maar water met een beetje rhizo tot nu toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker bij zulke hoge temperaturen moet de plant goed haar best doen om het hoofd koel te houden, door te verdampen via de bladeren.Dat kan ook de omlaagwijzende bladeren verklaren. Een tensiometer is zeker aan te raden!

De blaadjes moeten in feite in een V-vorm staan, naar de lamp gericht.

Ja vandaag gaan we probeem temperatuur proberen op te lossen. Ik wil niet boven de 26/27° gaan in de tent.

 

EC van 2.3.. ?

Op allmix hoef je weken lang niets te geven.

Neen EC+ = 0.7 , (aangezien EC leidingswater 0.92 is) , dus gewoon EC is 1.6 maar is dit mss toch te veel ?

Ja het is ongeveer 40 % Allmix en 60 % universele potgrond

Vandaar, na eerste week voeding gehad affwisselend met enkel afgezuurd PH6 water...

 

Ga eens minder water geven, dit zal een heleboel schelen.

Planten die te nat staan vertonen deze bladeren en het is geen vrdorren, rest vd bladpunten hangt ook naar beneden.

Heb je dat hele rijtje wat je opsomt aan zooi al in gebruik op die kleintjes of geef je alleen maar water met een beetje rhizo tot nu toe?

200 ml per water om de dag is dus nog te veel ? Door de temperatuur en 4x600w op hun dacht ik dat ze wel snel dorstig kwamen.....

En ja ik geef momenteel al : Rhzo + enzym + mono ijzer + terra vega ...om de gewenste EC te behalen.

 

Wat raden jullie aan ?

Edited by r3lentleSs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen en voorbemeste aarde zo tegen voorbloei een klein beetje voeding en zeker geen extra ijzer, dacht je dat het gele door ijzer tekort komt?

Meestal heb je dan ook al grotere 5 vingers (of meer) bladeren, dan is het moment (hangt af van je medium en gewas) om een beetje bij te gaan voeren, verder niet of je moet op hydro kweken maar ook daar heel laag in de voeding als je zaailingen net zet.

 

ijzer is miniem nodig en zit zat in aarde en voeding, als een tekort dan niet snel genoeg transporteerbaar of de ph fucked (te hoog).

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste gebruik je een weegschaal zolang het gaat om de watergift te bepalen.

Bij zaailingen geef ik alleen wortelstimulator met afgezuurd water.

Tensios zijn onbetrouwbaar, moeten vaak gecontroleerd worden en gereset.

Tensios geven wel een goede indicatie wanneer planten echt gaan drinken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen en voorbemeste aarde zo tegen voorbloei een klein beetje voeding en zeker geen extra ijzer, dacht je dat het gele door ijzer tekort komt?

Meestal heb je dan ook al grotere 5 vingers (of meer) bladeren, dan is het moment (hangt af van je medium en gewas) om een beetje bij te gaan voeren, verder niet of je moet op hydro kweken maar ook daar heel laag in de voeding als je zaailingen net zet.

ijzer is miniem nodig en zit zat in aarde en voeding, als een tekort dan niet snel genoeg transporteerbaar of de ph fucked (te hoog).

Ja ik was van plan om een "onderhoudsdosering" ijzer mee te geven , 0.75ml/L, dacht dat dit geen kwaad kon in vat van 100 l water..en hielp de EC ook omhoog

Neen ijzer gaf ik al constant mee , voor de vergeling....

 

Het beste gebruik je een weegschaal zolang het gaat om de watergift te bepalen.

Bij zaailingen geef ik alleen wortelstimulator met afgezuurd water.

Tensios zijn onbetrouwbaar, moeten vaak gecontroleerd worden en gereset.

Tensios geven wel een goede indicatie wanneer planten echt gaan drinken.

Ja in niet iedere pot zit er evenveel aarde, dus je kan toch moeilijk alle potten gaan wegen...

 

Ik vind het toch raar, ik had gisteren pas 200ml gegeven en vanavond waren de potten terug kurkdroog, geef ik ze dan echt best geen water die dag....

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft ook niet alle potten te wegen, beter is van wel natuurlijk.

Zelf geef ik water terwijl de pot op de weegschaal staat, zodat alles het zelfde weegt.

 

Succes , denk dat het wel goed komt, het nieuwe blad ziet er toch goed uit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allmix aarde = minimaal EC 1.6

 

Jij geeft nu al voeding met EC 1.6 en met een zaailing nog wel.

 

1.6 + 1.6 = 3.2 wat je nu geeft.

 

Als je bladpuntjes gaan branden aan de zijkanten is het een 'teveel' en uit zich altijd eerst in je oudste blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

All·Mix® is een organisch substraat en is ontwikkeld om te gebruiken als basis voor organisch kweken. De speciaal samengestelde grond bootst het ecosysteem na. All·Mix® geeft de plant voldoende voedingsstoffen om de plantengroei een paar weken te stimuleren zonder extra voeding toe te voegen.

Door All·Mix® te gebruiken heb je het gehele jaar vruchtbare grond. Het enige wat je nu nog nodig hebt is genoeg licht en de juiste tempratuur! - See more at: http://www.biobizz.c...h.M36kQL02.dpuf :rtfm:

dus je hoeft nog geen voeding te geven.

als je zelf je voeding wil sturen kan je de volgende x beter lightmix nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hoeft ook niet alle potten te wegen, beter is van wel natuurlijk.

Zelf geef ik water terwijl de pot op de weegschaal staat, zodat alles het zelfde weegt.

Succes , denk dat het wel goed komt, het nieuwe blad ziet er toch goed uit?

Ja, heb 50x potten dus ... :)

Nieuw blad is goed inderdaad....

 

Allmix aarde = minimaal EC 1.6

Jij geeft nu al voeding met EC 1.6 en met een zaailing nog wel.

1.6 + 1.6 = 3.2 wat je nu geeft.

Als je bladpuntjes gaan branden aan de zijkanten is het een 'teveel' en uit zich altijd eerst in je oudste blad.

Potgrond bestaat uit maar nog geen 50 % allmix misschien 40 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zaailingen zaak om goed de pot te bewateren en dan naar tegen droog aan laten trekken, wortels gaan achter het water aan en pot raakt goed beworteld.

 

Geef je steeds te weinig en rondom de kluit dan is onderin alleen een verdwaalde penwortel en de rest ontwikkeld zich hoger in de pot.

 

Soms heb ik ook problemen (prefereer van boven omdat ik dan per plant beter kan sturen) en dan is er maar 1 oplossing: vloeden

elke pot neemt wat ie nodig heeft en omdat water van onder komt trekken de wortels dan flink de pot door waardoor ze ook ineens geen problemen meer hebben. Kan zijn dat er 1 of 2 dan uitvallen maar dat is jmr dan: beter dat dan door bliijven hanessen met al die verschille.. dat wordt erger nog later is mijn ervaring.week 5 12/12 en ineens vergeling oid.

 

Geef je standaard teveel water (lui wortelstelsel veroorzaken) dan zul je vaak een ijzer achtig probleem tegenkomn, dit hangt samen met de waterhuishouding, voor mij altijd een indicatie op aarde dat ik te nat aan het kweken was, lichte kruintjes en dan het kiemblad wat vergeeld en de topbladeren hangen, nu ik over ben op hydro zie ik dit eigenlijk niet meer terug omdat het daar een stuk lastiger overwateren is.

 

Is het te droog dan hangt blad anders en is de kleur ook anders met een hoge EC nl. diepgroen met dieppaarse nerven en stammetje en dat is hier niet het geval al zitten ze wel flink id voeding en hoeven ze echt niks anders behalve water tot ze een node of 3 erbij gepakt hebben.

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zaailingen zaak om goed de pot te bewateren en dan naar tegen droog aan laten trekken, wortels gaan achter het water aan en pot raakt goed beworteld.

Geef je steeds te weinig en rondom de kluit dan is onderin alleen een verdwaalde penwortel en de rest ontwikkeld zich hoger in de pot.

Ja als we 200 ml geven om de dag is de grond droog, dus dat zit goed denk ik dan

Soms heb ik ook problemen (prefereer van boven omdat ik dan per plant beter kan sturen) en dan is er maar 1 oplossing: vloeden

elke pot neemt wat ie nodig heeft en omdat water van onder komt trekken de wortels dan flink de pot door waardoor ze ook ineens geen problemen meer hebben. Kan zijn dat er 1 of 2 dan uitvallen maar dat is jmr dan: beter dat dan door bliijven hanessen met al die verschille.. dat wordt erger nog later is mijn ervaring.week 5 12/12 en ineens vergeling oid.

Ja, als de plantjes te groot worden om in de tent te gaan, beginnen we te vloeden

en hoeven ze echt niks anders behalve water tot ze een node of 3 erbij gepakt hebben.

Dus alleen afgzuurd water geven tot ze 3 noden erbij gepakt hebben zeg je ?

 

Bedankt voor je bericht

R3

Edited by r3lentleSs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zit genoeg voeding in aarde, erna heel lichtjes bij gaan voeden, ze laten wennen aan voeding dan kan je later opschoroeven.

 

Hanteer van canna schema bij kleintjes de helft en bouw dit op als ze het er goed op doen, jonge plantjes beter te weinig dan teveel voeding beschikbaar als ze net aan het groeien zijn, zo rond internode 5-6 kzijn ze stuk volassener en gaat behoefte omhoog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik zal dit zeker volgende ronde hanteren, en pas gaan bijvoeden vanaf week 3 ergens, als ze al tegen iets kunnen.

Bedankt voor de info.

 

 

R3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...