Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

rudi

Welke Medium Voor Vensterbank Kweek Auto's?

Recommended Posts

Hallo daar, hoewel ik me voorbereid op een kweek onder lampen kon ik het niet laten om toch al een beetje aan te klooien, dus heb ik laatst een paar auto zaadjes van royal queen seeds gekocht. De zaadjes liggen nu al 17 uur te ontkiemen tussen twee wattenschijfjes in een donkere wat warmere ruimte. Nu vraag ik me af welke medium en potten ik het best kan gebruiken, ik kan niet naar een growshop want hier in de buurt heb je dr geen met kweekmedium, voeding etc. Dus zal ik zelf een mix moeten maken van wat er in een gemiddelde nederlandse stad te krijgen is, wat is een goede mix voor auto's op de vensterbank? Wat ik zelf een beetje ben tegengekomen bijvoorbeeld, bij de AH verkopen ze zakken aarde,zijn die goed genoeg of iets beters vinden? Ik las ook in een post van Meneer Jansen dat aspirine een goedkope en goede wortelstimulator is, hoe gebruik ik dat dan, mixen door het eerste water die de aarde krijgt? bij Action verkopen ze blokken cocos, zou ik dat kunnen mixen met de gekozen aarde om het luchtiger te maken? of beter perliet, kleikorrels? Ook heb ik eens gelezen over schimmels of iets dergelijks die je toevoegd aan de aarde die je planten veel beter laten groeien omdat ze schadelijke organismes in de grond uitschakelen. Ik heb ook nog een propagator thuis die ik evt kan gebruiken voor de eerste tijd.

 

Welke aarde? welke verbeteringen aan de aarde? Ik kan echt wat advies gebruiken nu zodat ik snel een lekker plekje klaar heb staan voor de zaailingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In deze periode is elke investering voor een vensterbank kweekje weggegooid geld.

 

Koop dan een mini tentje en wat TL verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Rudi,

 

Ik ben hier ook aan het omkloten met auto flowers voor het raam!

Hier zal waarschijnlijk niks meer vanaf komen maar dit is mijn nieuwe generatie

zaden dus was benieuwd hoe ze het zouden doen! Het is natuurlijk altijd leuk

om wat te prutsen dus waarom zou je het niet proberen!

Ik zou voor gewone aarde kiezen een mooie keus is wel de aarde van boerenbont

die kan je geloof ik bij de welkoop krijgen! Verder niet te veel poespas want zoals Johnny zegt

elke investering is weggegooid geld in dit geval!

Mocht je er toch iets te roken vanaf willen halen kan je altijd nog voor wat extra licht gaan zorgen

van bijvoorbeeld een tl!

 

In elk geval succes, maar verwacht er niet te veel van!

 

Tramp

Edited by Supertramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_38650_17630_61328.jpgik probeer het ook , kijken wel ff, ik heb potgrond gemixt met bemeste aarde(praxis) plus korrels en kalkkorrels , en geef ze pk 13/14.

BLIJFT LEUK!

gallery_38650_17630_71340.jpggallery_38650_17630_356031.jpg

Edited by dennis73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas maar op... vanavond gaat de wintertijd in straks schieten ze al in de bloei van dat onregelmatige licht..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan al 2weken in de bloei, verw8 er niet veel van, heb wel een mooie topic gelezen met spaarlampen,;

10x PowerPlant in SCROG onder 270w spaarlamp

 

van kilzone, heb nu een week vrij.

wordt doe het zelf vakantie.

gallery_38650_17199_645144.jpg

 

 

 

deze zomer 2 x balkonkweek, heerlijk eigen wiet!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...