Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bluelab

Kiem Strek Tegengaan..

Recommended Posts

Heb gister een zaadplantje gahad.

 

Ik heb vaker gekweekt maar nooit uit zaad..

 

Kreeg hem toen hij al ontkiemd was. Stond in een pitpot en was +/- 4cm hoog..

Volgens de persoon waar ik hem van gehad heb is het een 99.9% vrouwlijk amnesia zaadje.. merk/zaadbank ben ik vergeten te vragen. Hij zei wel dat het een 10weken soortje was.

 

Nu heb ik hem overgepot in een 11 liter pot. Plagron lightmix..

 

Plantje tot 1cm van de blaadjes ingegraven..

 

600watt lamp er boven.. +/- 1.80m hoogte..

 

Nu is het plantje na 1 dag al weer 6cm hoog en is nog steeds bij de eerste internode.. stengel is dus heel lang en dun..

 

Is dit normaal of is het plantje nu aan het strekken.?. (Bij een stek zou ik de lamp er dichter opzetten) maar dat durfte ik zonder jullie advies bij dit plantje nog niet aan..

 

De jongen waar ik het plantje van heb gehad zei ook dat ik hem gelijk op 12/12 kon zetten maar wou ik liever ook eerst aan jullie vragen.. (met een stek wacht ik altijd ff tot het plantje 5 internodes heeft dan top ik hem zet ik hem een dag later op 12/12..)

 

Moet ik de klok gelijk omzetten of beter even wachten.?

 

Alvast bedankt, ik zal morgenavond even een paar foto's plaatsen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je lamp op 1,80m is de boosdoener. Strekken betekend niets anders dan licht tekort en ze gaat daardoor naar het licht toe groeien.

Even je lamp op de aanbevolen afstand houden en ze strekt niet meer. 60cm van plant tot lamp is dat bij een 600w hps.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra een zaadje onkiemt is en er komt een blaadje boven de grond dan moet je meteen licht erop(echt direct)

Als je nou een 600 watt heb,doe die dan een meter/tachtig CM er boven en hou het goed in de gaten,gaat ie nou door met strekken dan laat je je lamp iedere dag een beetje zakken totdat ie stop met strekken.(tot max wat unpredictable zegt 60 cm)

Een zaadje kan je meteen op 12/12 zetten en dan komt er evengoed een mooie plant vanaf.

Het mooie ook hiervan is dat je de plant in een heel vroeg stadium laat kiezen of het een vrouwtje of mannetje word,en dit is naar mijn weten 100% vrouw.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de reacties..

 

Ik ga vandaag dus de lamp laten zakken..

 

En de klok op 12/12 zetten.. ( ben alleen bang dat het Plantje dan heel klein blijft of zal dit meevallen?)

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in een 11 L pot kan ie wel gelijk op 12/12. een weekje groei zou ik in ieder geval wel doen om de wortels ook wat ontwikkeling te gunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistle: lamp op 1.80 hangen en dan vragen hoe de strek komt ik begrijp wel dat je jezelf goed hebt ingelicht

 

suc6 met de rest van de weken :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik meestal doe doe is na het ontkiemen de zaadlingen in een kleine potje of bekertje zodat als die veel strekt kan je der nog altijd dieper

overpotten tot aan de lob blaadjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanuit een 18 literpot kan je dr ook in een speciekuip overpotten als ze teveel strekt en als je de lamp dan nog op 180 hebt hangen kan je dr daarna altijd in de volle grond zetten.

Makkelijker lijkt t mij om dr een goede lichtbron dicht erop hangen en dan stopt ze zo met strekken scheelt je een hoop overpotten en bijkomende stress

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal.

 

Ik zet met stekken de lampen altijd de eerste dagen op deze max hoogte.

Eerste dag helft van de lampen aan. 2e dag alle lampen en dan rustig de lampen naar beneden..

Heb hier nog nooit problemen van ondervonden. (Maar ik heb geen ervaring met zaad)

 

Om dan de eerste dag gelijk alle lampen op 60cm te zetten vond ik een beetje te veel van het goede.

Vandaar me vraag.. maar waarschijnlijk voelen sommige leden zichzelf te goed om hier een normaal antwoord te geven..

 

Kom steeds vaker van die sarcastische reacties tegen hier op het forum..

 

Als je niet wil helpen, reageer dan gewoon niet..!

 

@de leden met normale reacties, nogmaals bedankt voor de hulp..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaad en stek is een redelijk verschil wat strek en lv betrefd als iemand dan al zoveel heeft gekweekt denk k dat hij dat wel moet weten.

Maar iig geen dank voor de hulp :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@agent orange..

 

volgensmij heb jij echt te weinig vrienden.. beetje grappig proberen te zijn op een forum.

(Zielig hoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:) klopt heb geen vrienden hooguit kennissen. En jouw medelijden zit k ook niet op te wachten maar toch suc6 met je kweek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is ook een hele handige zoekfunctie, die op al dit soort vragen antwoord geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tnx voor de tip oude rocker..

 

Ik had gezocht, zo kwam ik uiteindelijk ook op de term kiem-strek.

 

Zo wist ik ook door het zoeken dat ik ze moest ingraven tot 1cm van het blaadje..

 

Kon alleen weinig vinden over het direct onder 600watt. Wat ik tegen kwam was voornamelijk voorgroeien in kleine potjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...