Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Swap

2X Royal Jack Onder Plug And Grow 125W

Recommended Posts

Voor de liefhebbers,

 

De eerste kweek is alweer afgelopen en ligt lekker te drogen. Dus wat doe je dan? Zaad in de grond en doorknallen!

 

Deze ronde voor auto gegaan want waarom niet. Voor mij blijft het een experiment.

Waarom Jack Herer Automatic (Royal Jack van RQS)? Omdat Jack Herer lekker te roken is.

 

Setup:

Mammoth Pro 100

Plug and Grow lamp van 125Watt, Zowel 2700k als 6500k

De lampjes in een reflector

Kweekmedium: Universele grond gemengd met gedroogde koeien vla en as.

 

En er komt nog een ventilatortje aan.

 

Waarom nog geen aftuiging en filter? Omdat ik hiervoor aan het sparen ben.

 

De zaadjes zijn al opgekomen en sinds vandaag onder de lamp. Nog geen foto's want iedereen weet hoe een net opgekomen plantje eruit ziet.

 

Ben erg benieuwd of deze plantjes mijn zolder gaan halen (waar het gedroogd word)

 

Opmerkingen of tips? Graag want ik ben hier om te leren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Swap,

 

Als je in een gesloten ruimte (tent) kweek is afzuiging erg raadzaam. Het zorgt namelijk voor frisse lucht en co2 voor je plant. Dit is zeker nodig vanaf het begin, maar lijkt me geen ramp om pas op dag 7 ofzo te installeren. Tot die tijd misschien de tent open laten?

 

Zelf ben ik ook bezig met een eerste binnenkweek en gegaan voor een autoflower. Met een beetje goede genetica kan er volgensmij niet veel misgaan :smoke .

 

Doe je ook aan voeding? Zelf heb ik plagron roots, grow en bloom. Het kost een paar tientjes maar is de moeite echt waard, en gaat lang mee als je slechts een paar plantjes hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slecht nieuws

De tent moet naar mijn kamer en ik wil niet in de stank zitten dus komt er toch ventilatie en een filter in.

'elk nadeel heeft zijn voordeel' Voor de plantjes is dit beter :)

 

 

Als je in een gesloten ruimte (tent) kweek is afzuiging erg raadzaam. Het zorgt namelijk voor frisse lucht en co2 voor je plant. Dit is zeker nodig vanaf het begin, maar lijkt me geen ramp om pas op dag 7 ofzo te installeren. Tot die tijd misschien de tent open laten?

 

Doe je ook aan voeding? Zelf heb ik plagron roots, grow en bloom. Het kost een paar tientjes maar is de moeite echt waard, en gaat lang mee als je slechts een paar plantjes hebt.

 

De tent is vrij groot. Hier zit genoeg co2 in voor een langere tijd. Dit moet wel goed komen. Ook gaan deze plantjes genieten van de voeding van biobizz. Grow en Bloom. En de wortels doet die zelf maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geur is een ding maar ik denk dat de

luchtvochtigheid op u kamer ook stijgt,en erg

gezond en aangenaam is da toch ni denk....

Grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de luchtvochtigheid op u kamer ook stijgt,en erg

gezond en aangenaam is da toch ni denk....

 

De aftuiging gaat naar buiten (via schot waardoor het door dakpannen gaat). En hoe erg zou de lv kunnen stijgen. Niet heel veel na mijn idee want ik heb altijd planten gehad op mijn kamer en hier geen last van gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg er wel voor dat je ventilator vanaf week 3 altijd aan staat. Dit voor de geur die de plantjes af geven, en het feit dat de LV tot boven de 90% kan komen als de lampen en afzuiging uit staat. Heb het zelf morgen ervaren.

 

Verder zullen de planten inderdaad geen effect hebben om de LV in je hele kamer omhoog te halen. Ik neem aan dat er wel ooit een keer een deur of raam open gaat :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik merk dat de lv nu inderdaad al verhoogd in de tent (natte zijkanten). Nu is dat niet heel erg maar tijdens de bloei gaat dit koppen kosten.

 

Dus dat word een aftuiging :)

 

Zorg er wel voor dat je ventilator vanaf week 3 altijd aan staat. Dit voor de geur die de plantjes af geven, en het feit dat de LV tot boven de 90% kan komen als de lampen en afzuiging uit staat. Heb het zelf morgen ervaren.

 

Bedoel je nu met ventilator de ventilator of afzuiging? Want hoe word de lv lager door de ventilator? Of heb ik hier iets te leren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij een luchtvochtigheidmeter in je tent hangen?

Redelijk belangrijk,nu kan te hoge lv de groei vertragen denk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij een luchtvochtigheidmeter in je tent hangen?

Redelijk belangrijk,nu kan te hoge lv de groei vertragen denk...

 

Deze ga ik deze week ergens bestellen bij puk, samen met het afzuigsysteem (Deze)

Misschien wat overkill maar ik wil later 400/600 watt en dan heb je het wel nodig..

 

Dus nu gewoon op de laagste stand dan maar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste daagjes van de groei

 

Helaas is 1 zaadje niet opgekomen dus er ligt al een nieuwe tussen de watten.

Maar de andere heeft haar eerste herkenbare blaadjes al!

 

Verder niet veel te melden. Lv en Temperatuur komen eind deze week samen met het afzuigsysteem!

 

Hier een fotootje

gallery_41232_17604_388859.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe staat het erbij ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mijn idee loopt het allemaal niet zo heel lekker. De blaadjes van de oudere plant lijken niet echt gezond. Ik weet alleen niet zozeer wat het probleem is.. Jullie misschien?

 

Plus het slecht zaadje begint een beetje te komen maar is ook niet zo lekker.. De laatste gaat nu wel als n speer!

 

gallery_41232_17604_2252199.jpg

gallery_41232_17604_3155523.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die staan precies redelijk droog?

Of is da alleen de toplaag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ik heb kwalitatieve aarde bestelt en ook een ventilator.

Mijn afzuiging is nog steeds niet binnen maar ik heb al gemaild en ze hadden een fout gemaakt en mijn bestelling helemaal niet verwerkt.. Beetje stom foutje maar dit komt woensdag net als de light mix en ventilator.

 

Verder groeien de plantjes wel oke, alleen t blad ziet er niet uit maar daarvoor heb ik dus goede aarde bestelt.. Ik kan niet wachten tot het binnen is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote update!

 

​Er is veel gebeurd afgelopen week qua spullen.

De afzuiger is binnen met het filter en de regelaar. Dit werkt erg goed!

gallery_41232_17604_1585899.jpg

 

De plantjes zijn al wat langer niet zo lekker, daarom heb ik grond bestelt. Dit is gister binnengekomen. Dit is Biobizz light-mix

gallery_41232_17604_4138851.jpg

gallery_41232_17604_1661205.jpg

 

​De temperatuur ​ligt tussen de 18 en 25 graden in. Dit hangt erg af van wat het buiten is. Helaas krijg ik dit niet stabiel omdat ik niet echt een goede warmtebron heb waar ik de afzuiger op kan afstellen. Met hps word dit makkelijker omdat ik dan de afzuiger op 26 graden kan zetten en dan gaat hij harder afzuigen boven de 26 en zachter onder.

 

Verder ligt de lv tussen de 60 en 70. Ik weet niet zeker of dit goed is?

 

Mijn voeding van biobizz bloom en grow blijft hetzelfde maar omdat paksupport mijn order was vergeten en hierna niet meer kon leveren hebben ze 3 flessen van hortiplantcare aan het pakket toegevoegd. Ik ben erg benieuwd hoe de plantjes hierdoor veranderen (of niet)

 

gallery_41232_17604_403447.jpg

 

Dat was het dan. Ik hoop dat de plantjes nu eindelijk goed kunnen gaan groeien en maar zien wat er nu vanaf gaat komen!

 

Tips en/ of opmerkingen zijn altijd welkom!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi komt dik in orde man,temperatuur is bij mij ook een probleem

ik kweek op ne geisoleerde zolder,en temperatuur schommelt ook erg

vandaag was het 24 gr gisteren 21 in de tent,beide op hetzelfde tijdstip

raar,ach ja succes in ieder geval ik volg verder....waarom staan ze trouwens in 1 pot?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mysti Ik wil eigenlijk Smartpotten maar ik heb de laatste tijd beetje veel uitgegeven dus wil ik t eerst even rustig aan doen. En wanneer ik het geld heb een hps en startpotten tegelijk kopen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een tijdje later.

 

Ik zie nu echt het verschil tussen de 2 mediums. Verder gaat t niet echt lekker omdat t erg verkeerd gestart is maar het is te doen..

 

Helaas veel hoogte verschil.

 

gallery_41232_17604_1754760.jpg

 

gallery_41232_17604_3209594.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alweer een klein weekje verder.

 

De temperatuur is echt een probleem at the moment. Het ligt tussen de 15 en 24. Dat is een erg groot verschil en 15 is heel erg laag..

Iemand ideeën wat ik kan doen hiertegen?

 

De luchtvochtigheid is echter niet echt een probleem dat ligt meestal op de 50 a 60%

 

De plantjes hebben het wel erg naar hun zin en vooral de grote. Die heeft een groei spurt op het moment. De kleinere die wil niet echt mee gaan maar heel langzaam kruipt die mee. Ook zit er een rare draai in het nieuwe blad. Is dit een teken of iets of wat betekend het? (zie foto)

 

Nu de vraag. Omdat de bloei al in zicht is voor de grote zal ik de groei lamp erin laten of de bloei lamp erin doen??

gallery_41232_17604_575740.jpg

 

Hier wat foto's

gallery_41232_17604_1872741.jpggallery_41232_17604_1374075.jpg

 

gallery_41232_17604_2018831.jpg

gallery_41232_17604_2154330.jpg

gallery_41232_17604_439922.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet waar je tentje staat ik zou zeggen kachel op 20 als ie in huis staat en snachts draaien kan je dan mooi de kachel uitdoen.

en stroom is vaak het goedkoopst tussen 7 en 7

je kan ook met 2 hokjes draaien zodat de 1 de ander verwarmt

kan uiteraad ook een kachel aanraden maar die pakt zoveel stroom dat je beter dan een hokje erbij kan zetten.

kreeg ik zelf ook als advies.

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smokesallday 'n tentje erbij zal t niet worden wegens ruimte tekort. En idd een externe kachel is al snel 750-1000 watt.

En idd door de nacht stroom zou een goeie zijn. Weet niet of de stroom dan goedkoper is want dan moet je nachtstroom aanvragen toch?

 

En het is op mijn kamer maar er zit 1 thermometer beneden en die zit over t algemeen op 15. Nu kan ik hem wel op 20 zetten en beneden alles dicht draaien maar dan stopt hij niet op 20 hier. Dan blijft die door gloeien tot het beneden 20 is... Ik wil zo graag een systeem dat je het per kamer kan inschakelen.. maar goed dat zit er nu dus helaas niet in..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier in belgie heb je op sommige,niet alle meters

een dag en nacht meter,in de nacht dus tussen 7 en 7 is het 40percent

goedkoper,ik verwarm op de zolder bij met een kacheltje op thermostaat

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warmtematje?

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mysti Ik heb het even nagevraagd en je moet t hier echt aanvragen en dan is t een stuk goedkoper in de nacht maar word het overdag duurder. Dus dat zal niks uitmaken.

 

@miramar das idd een goed idee! maar hoe warm word dat? of zou warmtekabels ook kunnen? die dingen hebben ze wel in de dierenspeciaalzaak waar ik nog een 50 euro tegoed bon voor heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...