Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GeorgeKush

"het Opiaatgehalte Van Cannabis Nu..."

Recommended Posts

<p>http://deredactie.be...itiek/1.2115352Limburgse burgemeesters blij met afschaffing gedoogbeleid voor cannabisvr 10/10/2014 - 16:59 Update: vr 10/10/2014 - 17:38 Belga Burgemeester van Riemst Mark Vos (CD&V) is tevreden over de beslissing van de nieuwe federale regering om komaf te maken met het gedoogbeleid rond cannabis. In het regeerakkoord staat immers dat het gebruik en bezit van alle drugs opnieuw vervolgd wordt en dat er een nultolerantie geldt. "Omdat onze gemeente grenst aan Maastricht, doorkruisen dagelijks heel wat drugstoeristen ons grondgebied om zich in het illegale circuit te bevoorraden", aldus Vos."We voeren een actief beleid rond drugscontroles waarbij de politie heel wat drugsverslaafden betrapt met gebruikershoeveelheden op zak ofwel onder invloed van drugs achter het stuur zitten en zo andere weggebruikers in gevaar brengen. Nu komt er een duidelijk signaal dat druggebruik niet meer kan," reageert burgemeester Vos.Riemst was sinds 2010 de eerste Belgische gemeente met een meldpunt voor drugs. Bewoners konden via telefoon of mail verdachte handelingen melden. "Hiermee hebben we de sociale controle gestimuleerd, maar ik meen dat er behoefte is aan een nationaal meldpunt voor drugsoverlast. We krijgen ook meldingen van buiten onze gemeentegrenzen. Ik zal dit voorstel opnieuw onder de aandacht brengen van de nieuwe minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon", besluit Vos. Ook burgemeesters van Lanaken en Voeren juichen nieuw beleid toeBurgemeester Marino Keulen van Lanaken (Open VLD) toont zich net als zijn collega's Huub Broers (N-VA) van Voeren en Mark Vos (CD&V) van Riemst een tevreden man nu in het federale regeerakkoord een nultolerantie inzake cannabis is opgenomen."Zowel wat betreft veiligheid als gezondheid vind ik dit een uitstekende zaak. Dank u wel, federale regering," aldus Keulen in een eerste reactie."De nultolerantie is positief nieuws. Onze gemeente heeft drie grensovergangen. We hebben over een afstand van 12 kilometer een gemeenschappelijke grens met Nederland. Het drugstoerisme is wel wat stilgevallen sinds Maastricht de wietpas voor ingezetenen heeft ingevoerd, maar de nultolerantie is het finale sluitstuk op beleidsvlak.""Qua veiligheid is dit goed nieuws, want druggebruik gaat immers altijd gepaard met inbraken en diefstallen. Inzake volksgezondheid is dit ook een uitstekende zaak, want voor de betrokkene is druggebruik niet risicovrij. Het opiaatgehalte van cannabis nu is immers gelijk aan dat van zware drugs dertig jaar geleden", besluit Keulen zijn verklaring.Ja, wie doet een poging om me dit uit te leggen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik niet, ik voer geen serieuze discussies over wetenschappelijke feiten (eigenlijk het gebrek daar aan) met clowns.

Share this post


Link to post
Share on other sites

<p>Cannabis=heroïne. Sterke cannabis=hoog opiaatgehalte... ??? Ik ga dit eens navragen aan een expert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach weer zo'n leegloper van een burgemeester die totaal geen kennis heeft als zovelen. En toch mogen deze achterlijke clown's hun onkunde mooi etaleren:

 

Opiaat

 

De term opiaat duidt de alkaloïden aan zoals deze gevonden worden in opium, een extract uit de slaapbol (zaaddoos) van de papaver (Papaver somniferum L.). Het duidde traditioneel op de natuurlijke en (synthetisch) afgeleide vormen van morfine. De term wordt vaak onterecht gebruikt om alle stoffen met opium- of morfine-achtige farmacologische werking aan te duiden, die beter onder de bredere term morfinomimetica vallen. Tot deze farmacologische groep behoren ook de opioïden.

 

De belangrijkste opiaten zijn morfine, codeïne, heroïne en thebaïne. Papaverine en noscapine bestaan ook, maar hebben hoegenaamd geen effect op het centrale zenuwstelsel, en worden niet tot de opiaten gerekend. Papaveretum is een gestandaardiseerde samenstelling van gemengde opiumalkaloïden voor hartpatiënten.

 

Ach ja...Leve circus retardus.

 

Zoals de cannabisconsument steeds meteen de stempel "verslaafde" krijgt aangemeten vraag ik aan deze heren en alle politiekers om hun glaasje alcohol voor goed en altijd te laten staan om de reden dat ze verslaafde junks zijn. Als een cannabisconsument na zes maanden niets geconsumeerd te hebben terug eentje opsteekt is het een verslaafde junk. Dus niet voor effe zonder voor alcohol maar voor eeuwig en altijd anders zijn jullie maar reguliere aftandse junks en moeten jullie op de strop. Succes !

Edited by Dmonboy

Share this post


Link to post
Share on other sites

opiaten vindt je niet in cannabis

 

wel is het zo dat de cannabis van nu begint te tippen aan de hash van de jaren 60

 

 

lees de vorige zin nog eens 4 keer....

 

 

precies

die belg kraamt poep uit

Edited by MeneerJansen

Share this post


Link to post
Share on other sites

MeneerJansen, ik vermoed dat Marino Keulen een grote voorstander van alcohol en alkylnitriet is, op zich is daar niks mis mee.

 

Maar als hij zegt: "Het opiaatgehalte van cannabis nu is immers gelijk aan dat van zware drugs dertig jaar geleden" dan denk ik aan "zware gevaarlijke drugs van 30 jaar geleden" en dat waren vooral heroïne en cocaïne voor zover ik weet. Het zal idd wel enkel onwetendheid van Keulen zijn dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noem het onwetendheid, noem het propaganda, feit is dat het gezegd is en gedrukt staat en dan is het voor velen mensen al een waarheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit zijn burgermeesters die deze onzin uitkramen ?

Meteen ontslaan die achterlijke debielen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...