Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

smokesallday

Secretjardin Vintage Kweektent 400 Watt Hps 7 Verschillende Soortjes

Recommended Posts

Omdat ik nu ga kweken onder hps in mijn nieuwe kweektentje

Vond ik het ook wel hoogtijd voor een nieuwe topic.

 

Mijn opzet:

Secret jarden vintage 103x103x200

uitvoer 295 m3 (moet in de toekomst wat groter) gaat nu goed met winter

invoer 185 m3

400 wat hps vsa (in toekomst graag evsa)

ph meter en de ec meter moet ieder moment binnen zijn.

7 x10 liter potten

1 x silverhaze die is bijna klaar om te oogsten was nog van me vorige ronde slome dame kon ik niet op wachten.

1xcritical

1xbubblegum

1xhindukush

1xstrawberry

1xwhitewidow

1xpp

 

 

voor allen op de silver na, staat gemiddeld 8 week bloei we zullen het zien..

nou had ik 1 zaadje opgegeven en daar een pp in gedaan.

die ik had gekregen, die kwam toch ineens omhoog dus nu zit ik met 2 in 1 emmer om die reden denk ik wel handig niet heel lang voor te groeien....

of kan ik haar nog verwijderen? wat ik liever niet doe hoor.... maar als men vind dat, dat beter is doe ik dat zijn namelijk 2 verschillende types.....

als mijn silver om is blijven er dus 7 over in 6, 10 liter potten

en zaadje wat bij de pp omhoog kwam is mysterieus kan strawberry of hindukush zijn

zijn al tijdje ontkiemd en staan nu

 

dag 10 gemiddeld boven de grond enkeling iets later ander is eerder.

ze krijgen minimale water met wortelstimulator en bespray ze ook met 1/10 aanbevolenhoeveelheid wortel stimulator

ph 5.8

ec nog onbekend..

gallery_41578_17579_544.jpg

en nog met de silver die grotendeels onder led heeft gestaan..

gallery_41578_17579_26594.jpg

 

hoop dat deze kweekje me een keer wat meer opleverd als mijn vorige drama kweekies wel hoop van geleerd gelukkig maar wil nog zoveel meer leren dus mensen als je verbeteringen ziet hoor ik het heeel graag

hoop op een dag mijn eigen ultieme wietje in de kast te hebben

4e poging voor een overzichtelijk topic

Groetjes smoke!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke soortjes! Je blaast wel de hete droge lucht van de lamp naar beneden, waarom?

Ik zou je lamp op 40 cm boven je plantjes hangen. Verder veel succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ limbic

Bedankt goed opgemerkt zal het direct even aanpassen met die fans.

en de lamp gaat op 40 cm.

 

@zwemvis Dank je wel kan alle succes gebruiken haha :punk:

 

Grtz smoke !

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geen grotere potten??? je hebt meer buffer minder voeden en knoeien. ik zelf knikker er schimmels door en tabs en heb haast geen voeding nodig. heel basic. jij krijgt sws voedingstekort als dat vervolgens weer gaat leiden tot overschot dan is je oogst al in de prak gelopen op een 400 watter...

 

ik zou 30 + liteer potten hebben gepakt

 

peace

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door je lamp op 40cm te zetten voorkom je dat ze gaan strekken. Je geeft minimaal water dat is goed, wortels moeten op zoek naar water. Je kunt ook 1x goed water geven en dan een paar dagen niks.

 

Als je geen zwenkventilator op de plantjes heb gericht kan je de plantjes elke dag, zo vaak je kan, met je handen schudden zodat de stammetjes sterker worden. :whip:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha die Smoke! Alles goud jung? haha ook hier blijf ik je weer volgen man! :popcorn:

succes! :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom geen grotere potten??? je hebt meer buffer minder voeden en knoeien. ik zelf knikker er schimmels door en tabs en heb haast geen voeding nodig. heel basic. jij krijgt sws voedingstekort als dat vervolgens weer gaat leiden tot overschot dan is je oogst al in de prak gelopen op een 400 watter...

 

ik zou 30 + liteer potten hebben gepakt

 

En wat voor schimmels gooi je er dan door en wat voor tabs ?

kun je dat uitleggen met overschot en dat het in de prak loopt met 400watt ?

en idd op 30 liter specialmix kan ik bijna een hele kweek doen heb ik eerder ook een keer gedaan (maar dan met mijn 10liters)maar heb nu lightmix omdat ik handigheid in het voeden wil krijgen

ik heb niet voor niks dure voedingen aangeschaft ec meter en ph natuurlijk he ik wil juist dat onder controle krijgen en straks op cocos of andere materialen gaan kweken

maar hoor graag je uitleg tegemoet!

grtz smoke

alles voor een goed rookbaar wietje

 

peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limbic

 

dus als ik ze laat schudden zelf haha word de stam dikker?

had al 2x fan aangedaan om ze echt te laten dansen zeg maar,

dat moest toch ook werken of is de kracht te zwak van zo,n klein ding haha ?

jaa dat begreep ik idd met die 40 centimeter en ook dat ik ze even moest laten wennen toch vanaf meter hoogte ofzo

omdat ze eerst onder tl stonden 2x18 watt

anders krijgen ze direct zon klap had vd zomer ook stekje buiten gedaan vanuit binnen was direct dood volle zon vond ze echt niet tof haha

 

 

@frosty

Alles goed hier man haha

en je bent uiteraad meer dan welkom!

grtzz smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wenen is wel veiliger na tl, al is een zaadplantje geen stek natuurlijk.

 

Met de fan op de plantjes worden ze zeker sterk van. Alleen een zwenkventalitor is wel beter omdat ze niet continue op de plantjes gericht staat. .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even wenen is wel veiliger na tl, al is een zaadplantje geen stek natuurlijk.

 

Met de fan op de plantjes worden ze zeker sterk van. Alleen een zwenkventalitor is wel beter omdat ze niet continue op de plantjes gericht staat. .

 

zal es kijken of ik zon ding op de kop kan tikken.

en zei het verkeerd het was een zaadstekje zeg maar had em ontkiemd en toen buiten gezet en dat vond me zaadje niet tof had ik beter in ochtend kunnen doen zonder de zon kon ze even wennen, weer een leer voor next year

grtz smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles lijkt verder prima te gaan tot nu toe...

 

gallery_41578_17579_66705.jpg

 

ze komen mooi gelijk op gelukkig op het stekje na natuurlijk die ga ik wel even knakken straks

silver is bijna aan haar einde gelukkig ze word druk gespoeld momenteel

gallery_41578_17579_53590.jpg

mag het vochtiger zijn ook met mijn haze erin nog ik spuit me meisjes wel iedere dag in met wortel stimulator 1/10 abh

anders gaat de bevochtiger aan....

 

min temps zijn 22 max 28.2

grtz smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

high mate.

 

sorry beetje laat antwoord. maar komtie tog:

 

schimmels kun je o.a hier halen bij sannies shop. even als de buffertabs al zijn die met wat goed zoeken stukken goedkoper te vinden mits je er meteen veel meer inkoop. maar voor een tentje als jouw raad ik gewoon sannie shop aan.

 

wat ik bedoelde met in de prak lopen:

 

je hebt kleine potten daar is de voeding sneller uit dan in grotere potten. zeker met light mix zul je moeten bijvoeden maar doe je dit te snel neemt de plant het niet op en hoop de voeding zich op en krijg je een ec probleem. een ophoping van zout/rest van je voeding kunnen snel optreden maar heb je niet snel weg gewerkt. dit moet door weer te flushen met alleen water dit kan 2 weken kosten.

 

je wortels blokkeren en nemen weinig/veel minder op en een gevolg is een trieste oogst en met pech een vies voedings wietje. je eindproduct word sowieso niet beter van veel voeding!!!!

 

btw:

je 10 liter potten zien eruit alsof ze maar voor 8 liter gevuld zijn...... klopt dit??? dan gaat bovenstaande alleen maar sneller. wat meet je met je meters allemaal????

 

meet je je voeding??? meet je ook wat je terug heb gekregen ??? m.a.w meet je ook de ec van je medium en water wat draineerd???

 

niet slecht bedoelt ofso maar ik zie je met deze potten niet je hok vol kregen....

 

als je haze bijna rijp is zou niet hoger als de 60 % lv zitten liever nog richting 40% als je dat lukt. je lv klimt na mate je lamp uit is. zorg dat je kachel aanstaat in de tijd dat de lamp uit is mits dit kan natuurlijk. heb het in dit geval over je gas kachel....

 

electrische kachel is in jouw geval na mijn mening niet rendabel dan zou je qua stroom efficiëntie beter nog een tent kunnen halen met een 400watter en ze los van elkaar draaien op een regiem van 12/.12 zodat de ene hok de andere kan verwarmen. snappie???

 

heb je ook meer grammen. snap dat je daar niet op wacht natuurlijk dus kom ik terug op de gewone gaskachel/ verwarming

 

temperatuur heb je lekker voorelkaar hou dat zo

 

suc7

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

high mate.

 

sorry beetje laat antwoord. maar komtie tog:

 

schimmels kun je o.a hier halen bij sannies shop. even als de buffertabs al zijn die met wat goed zoeken stukken goedkoper te vinden mits je er meteen veel meer inkoop. maar voor een tentje als jouw raad ik gewoon sannie shop aan.

 

wat ik bedoelde met in de prak lopen:

 

je hebt kleine potten daar is de voeding sneller uit dan in grotere potten. zeker met light mix zul je moeten bijvoeden maar doe je dit te snel neemt de plant het niet op en hoop de voeding zich op en krijg je een ec probleem. een ophoping van zout/rest van je voeding kunnen snel optreden maar heb je niet snel weg gewerkt. dit moet door weer te flushen met alleen water dit kan 2 weken kosten.

 

je wortels blokkeren en nemen weinig/veel minder op en een gevolg is een trieste oogst en met pech een vies voedings wietje. je eindproduct word sowieso niet beter van veel voeding!!!!

 

btw:

je 10 liter potten zien eruit alsof ze maar voor 8 liter gevuld zijn...... klopt dit??? dan gaat bovenstaande alleen maar sneller. wat meet je met je meters allemaal????

 

meet je je voeding??? meet je ook wat je terug heb gekregen ??? m.a.w meet je ook de ec van je medium en water wat draineerd???

 

niet slecht bedoelt ofso maar ik zie je met deze potten niet je hok vol kregen....

 

als je haze bijna rijp is zou niet hoger als de 60 % lv zitten liever nog richting 40% als je dat lukt. je lv klimt na mate je lamp uit is. zorg dat je kachel aanstaat in de tijd dat de lamp uit is mits dit kan natuurlijk. heb het in dit geval over je gas kachel....

 

electrische kachel is in jouw geval na mijn mening niet rendabel dan zou je qua stroom efficiëntie beter nog een tent kunnen halen met een 400watter en ze los van elkaar draaien op een regiem van 12/.12 zodat de ene hok de andere kan verwarmen. snappie???

 

heb je ook meer grammen. snap dat je daar niet op wacht natuurlijk dus kom ik terug op de gewone gaskachel/ verwarming

 

temperatuur heb je lekker voorelkaar hou dat zo

 

suc7

 

nou draai ik gelukkig ook nog met 2 hokken en vind jou idee over die warmte vooral voor de winter een superstrak plan

Nee ik heb nog nooit gedraineerd dat houdt in water geven tot het eronder uit valt en die water zijn ph en ec meten? en dat zijn dan mijn werkelijke waardes? en daar zou ik dan mijn ph en ec op aan moeten passen

mijn plantjes krijgen momenteel tussen ph 5.8 en 6.0

ik geef een voorbeeld me ph uit de bak is 6.8

dan zou ik dus nu lager moeten zitten met mijn ph of werkt dit anders?

als ik het niet goed heb zie ik graag je uitleg tegemoet.

en je hebt gelijk mijn bakken zijn niet volledig vol, aarde was op kreeg 6 potten vol met 1 zon zak.

Mijn afgelopen kweken precies meegemaakt hoe jij dat nu verteld teveel zouten enzo plant ging er erg van vertragen.

dus zal jou advies in me achterhoofd houden met die grotere potten voor de next time.

wanneer mag ik beginnen met voeden nu ? ze krijgen nu alleen water met wortel stimulator.

en me plantjes zijn op zich redelijk lichtgroen

mag ik ze donkerder groen maken?

ec hoop ik zo gauw mogelijk te weten en ga dan ook direct drainen

me ec meter moet trouwens ieder moment binnen zijn had em vorige week al besteld en betaald.

daarom dat ik nu alleen nog over ph waardes praat en ook nog geen voeding heb gegeven.

wil ze absoluut niet weer overvoeden.

en idd dat de wiet niet goed smaakt heb ik nu 2 x gehad en aub geen derde x meer kan wel leuke kerst gebruiken

grtz en thnx voor je advice smoke

 

@ mister xl djw ik zou zeggen kijk lekker mee!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook wel handig om te weten wat ik gebruik aan voedingen

 

Canna groei

Canna bloei

Canna booster

hesi wortelstimulator

en gout basisgrondvoeding

en ph- van canna

 

grtz smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topper ! Ik schuif aan.. Ik begin over een paar dagen ook een nieuwe ronde dus kan ik mooi afkijken

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 15

 

temps

gallery_41578_17579_77207.jpg

 

de Plantiesss

gallery_41578_17579_47720.jpg

pptje achterin eem pijn gedaan zo doormidden hihi ze werd te groot dat mag niet mooi gelijke hoogte blijven.om

Verder besloten voor grotere potten te gaan deze ronde al. haal er nog 2 zakken special mix bij.

 

en dan hoop ik dat ik eerst even vooruit kan zonder al teveel voeding te hoeven geven en zodra ik tekorten opmerk zal ik dat proberen bij te voeden natuurlijk.

en me booster ontkomen ze niet aan en bloeivoeding wou ik gewoon aanvullen vanaf eerste week bloei omdat, dat zijtakken toch altijd beetje extra stimuleerd las ik

beweeg de fans 2 x per dag zodat ze anders blazen.

heb de bevochtiger aan gezet was vanaaf beetje leeg dus even hervuld.

al met al nog geen klachten maar goed die komen ook pas vaak in de bloei he haha

 

gallery_41578_17579_27880.jpg

gallery_41578_17579_45363.jpg

me raampplantiee gewooon leukkk

gallery_41578_17579_24536.jpg

2 verschillende amnesiahazejes allebei heerlijk

daar kunnen we vast wel op slapen :D

 

voor tips tricks of weet ik veel wat zeg het merk je iets op zeg het kan iets beter just saaaayyyy it :D :icecream: :spliff:

 

:wave: grtz smoke

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 20

Temps

 

26.2

vochtigheid

51%

 

gallery_41578_17579_2433257.jpg

gallery_41578_17579_8041892.jpg

gallery_41578_17579_6489297.jpg

de geknakte dametje kom harder terug haha

gallery_41578_17579_2638494.jpg

 

beetje groei beetje wortelstimo beetje co2 en merk ook dat de 2 bakken met buis erin met allemaal luchtgaten er nog dikker uitzien wel leuk experimentje!

tips alles is welkom grttz smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag 5 dames onthoofd (getopt) en me ppstekje nog even geknakt

ook besloten eerst nog even deze ronde met deze potten te doen de buren letten mij net eem te goed op om met 2 dikke zakken aarde te gaan sjouwen bewaar ik even voor volgende ronde ben al zo aan het sjouwen geweest moet niet opvallan natuurlijk :D :P

 

en ga er alles aan doen om ze niet te overvoeden. me tent hoeft dus ook niet vol dan met deze potten als ik maar wel zeker 200 grammetjes scoor ben ik al een heel blij man.

en dan word de volgende ronde met grotere bakken en kunnen we ook mooi het verschil zien

tot nu toe zien ze er erg gezond uit iig niet zo donkergroen als bij me vorige toen was ik teveel aan het voeden haha vetmesten wou ik ze haha ma dat werkte helaas niet op die manier haha

EC meter nog niet binnen pffff

en heb ook tensiometer met ph aarde meter gekocht moet ook ieder moment binnen zijn

 

grtzz smoke

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor weer een updateje ec meter binnengekregen hij was niet naar wens wijkt wel 0.5 af haha maar goed wat kon ik ook verwachten voor 7 euro was proberen waard.

nu een goeie besteld die een vriend van mij ook gebruikt was niet veel duurder gelukkig 23.50

nog even foto deze ec meter is dus niet aan te raden! haha

gallery_41578_17579_69613.jpg

 

en deze weer wel ...

gallery_41578_17579_41373.jpg

die heb ik dan ook maar gekocht.

voor de rest nog even geshopt en geknutseld las goeie verhalen over c02 generators en heb besloten zelf 1tje te maken

gallery_41578_17579_3791112.jpg

zo mooi achter het ventilatortje zodat het lekker door de tent geblazen word

 

gallery_41578_17579_1846288.jpg

 

en de dagdat mijn co2 generator is geplaats leek alles bijna keer sneller te gaan

diezelfde dag had ik ook nog even aspirines gehaald omdat ik las dat het, hele proces zou versnellen en de plant ook meer weerstand tegen plagen zou krijgen kortom kon alleen maar goed doen.

 

gallery_41578_17579_1668210.jpg

kwart pil op 10 liter water

 

Nu tijd voor mijn voor plantjes

Dag 23

5 zaadplantjes allemaal getopt stekje geknakt

Temps

gallery_41578_17579_6333483.jpg

EC 1.2

ph 6.0

 

Moet ik ze al overschakelen naar 12/12 of nog even wachten???

gallery_41578_17579_2776701.jpg

gallery_41578_17579_2488170.jpg

getopt

gallery_41578_17579_4638431.jpg

 

nu het stekje in vergelijking met de rest maar een iel plantje hoor zaad krijgt mijn voorrang.

samen met het laatbloeiertje even op de foto

gallery_41578_17579_246393.jpg

 

ze wouden allemaal nog even samen erop :likken:

 

gallery_41578_17579_75570.jpg

 

erg fijn zon filter zorgeloos kweekplezier

 

 

gallery_41578_17579_4297861.jpg

 

me lamp met pcfan is ook echt ideaal totaal niet warm 25 tot 30 cm onder de lamp nu echt chill

gallery_41578_17579_3062423.jpg

 

ook eindelijk een weegschaaltje nu dus vanaf nu word alles ook netje gewogen

gallery_41578_17579_43408.jpg

 

om het mee af te sluiten

gallery_41578_17579_4111314.jpg

 

In de bloei of niet?

grtz smoke

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker daar ! goed bezig!! mooi tentje ! knallen met die ballen !

 

Djw Topper!

zou jij ze in de bloei gooien ofniet?

 

:dope:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik ze nu onderhand wel in de bloei gaan brengen, ze zullen toch nog wat doorstrekken.. Ik weet niet hoe groot je ze wilt laten groeien.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gaan ook hard man! je ziet echt duidelijk verschil.

 

Ik zou ze ook in de bloei gooien als ik jou was.

 

Nog een vraagje. is het niet handiger om de potten zo neer te zetten aan de hand van hoe je reflector hangt? Dus in de breedte zegmaar.

 

:spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...