Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kweekmaagd

Kweekverslag 50 X Amnesia Zoek Hulp

Recommended Posts

Eey allemaal ik dacht laat ik eens wat hulp zoeken want ik zit met een paar dingen waarmee ik maar blijf malen in mijn hoofd.

 

Ik maak er maar gelijk een kweek verslag van voor diegene die het interessant vinden en hopelijk mijn vragen kunnen beantwoorden..

 

Hier eerst even mijn opstelling

 

Secret Jardin 240 x 120

1 x Boxafzuiger (1500)1000m3 Werd verkocht als 1500 maar is een 1000 waarschijnlijk

1 x Boxafzuiger 500 m3 voor de aanzuiging

2 x HPS 600 Watt

1 x 600 Watt Led (Ledspectrum)

1 x Climate control airco

2 x climate thermostaat controllers waarvan er 1 op een tijdklok voor de nacht

2 x Meters PH en EC

1 x 200 Liter Vat met kraan aangesloten op de tent rondom

1 x Verwarmings element voor het voedings vat

1 x Circulatie pomp

1 x Grote Ventilator

50 x 11 LTR Growmix / Amnesia / Stekken

 

Voedingslijn canna en booster van plagron (green sensation)

 

Hier eerst wat foto's van mijn tent duurde even voordat ik alles netjes had aangesloten op het dak zowel aan als afzuig gaat via het dak.

 

Mijn tent met aan bijden kanten links en recht een aanzuig slang gemonteerd. De Airco witte slang staat ook aangesloten op het afzuigsysteem naar het dak.

20141015_154421.jpg

 

Hier een foto van het voedingsvat met kraantje (niet echt denderend) Wie weet heeft iemand een goed idee want deze gaat zeker weten eens lekker) De slang ligt netjes aan de zijkanten weggewerkt in de tent maar om de meter gaatjes voor een snelle en gelijke verdeling voor het water.

 

20141015_154404.jpg

 

Hier zie je de rechter aanzuigslang, De bovenste afzuiger is de 500 m3 die ik gebruik voor de aanvoer van verse lucht vanaf het dak. De onderste box afzuiger is de 1500 m3 afzuiger wat waarschijnlijk een 1000 m3 is vond ergens een klein stikkertje met daarop 1000 m3. Helaas trekt de tent geen vacuüm of ik moet mijn aanzuiger zo zacht zetten dat het gevaarlijk word omdat er dan te weinig koeling plaats vind in de aanzuigbox. Hier ook de 2 thermostaat controllers waarvan de aanzuigbox op een tijdklok is aangesloten voor als de lampen uit zijn dat er niet te veel koude lucht word aangetrokken.

 

 

20141015_154525.jpg

 

Hier mijn climate airco die ik nog niet gebruik i.v.m de luchtvochtigheid ( Is nu ook nog maar 50 %) Beetje laag. Led lamp 600 Watt

en een grote ventilator heb hem opgehangen en de poot verwijderd.

 

20141015_154618.jpg

 

Hier de Led en de HPS 600 Watt samen je ziet hier 2 sets waarvan er maar 1 aanstaat ivm warmte.

 

 

20141015_154556.jpg

 

Hier mijn voedingsvat Verwamings element voor een aquarium 20 euro en circulatie pomp 15 euro werkt perfect

 

20141015_154715.jpg

 

Hier de doosjes voor de mensen die een goedkope oplossing zoeken

 

 

20141015_154742.jpg

 

Nou hier dan de fotos van dag 1 50 x Amnesia Stekken geplaatst dag 1 (06-10-2014)

 

20141006_233116.jpg 20141006_233308.jpg

 

Dag 8

 

20141014_175503.jpg20141015_154637.jpg

 

 

20141014_175508.jpg

 

Ik zal later even alle voedings en details erbij voegen moet helaas gaan ik hoop dat er mensen zijn die me later kunnen helpen met mijn vragen zoals je ziet staan er 50 amnesia's in 11 liter potten dit word een grote puinhoop waarschijnlijk wie weet kan iemand die zo ook gekweekt heeft me vertellen hoe het best te werk kan worden gegaan of ik ze moet toppen want het liefst ga ik voor de dikke toppen boven in en het beste rendement..

 

tot snel

Edited by kweekmaagd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's laten het helaas ff afweten?

 

Ze staan er nu bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kamertje vol.. Als de klok nog niet op 12 staat... op 12 zetten. :whistle:

Normaliter zet men +/- 9 per lamp dus met deze bezetting en smalle ruimte niet gaan toppen maar de lucht in laten gaan.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kamertje vol.. Als de klok nog niet op 12 staat... op 12 zetten. :whistle:

Normaliter zet men +/- 9 per lamp dus met deze bezetting en smalle ruimte niet gaan toppen maar de lucht in laten gaan.

 

Ja ik ga ze zo op 12 /12 zetten heb net een 400 watt lamp erbij aangezet i p v een 600 watt maar ik vroeg me af of dit wel mag op een 600 watt ballast blok of is dat blok gemaakt tot 600 watt ?.

 

Heb dus nu een 600 watt led 600 watt in het midden en een 400 watt aan de rechter zijde van de tent miss een beetje overdone maar zag dat aan de rechterkant ze een beetje achter blijven vandaar even een extra lamp ik heb hem net aangezet dus ga zo even om het uur een controlle rondje houden ben ik tevreden dan zal ik hem straks of morgen op 12/12 zetten.

 

Over het toppen dat we dan beter niet kunnen doen ik hoor veel mensen over het splitsen boven in een kleine snede maken zodat er 2 hoofdtoppen aankomen maar neem aan dat dat in een later stadion is geen flauw idee hoe het werkt.

Maar zou graag willen leren hoe je het beste rendement eraf haalt beetje experimenteren.

En wat doe je met de onderste toppen uit eerdere kweekjes buiten kreeg ik zeer veel zijtoppen maar best klein kan ik die het best verwijderen (dan hebben we het over de ondertoppen. Zodat de boventop groter en robuuster word.

 

Alvast bedankt die 400 watt lamp zit me nog niet helemaal lekker ik hoop dat je daar niet persee een 400 wat ballast voor moet hebben. iemand ervaring daarmee ?

Edited by kweekmaagd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou net gekeken boven.Me lampen hangen een meter boven de plantjes voor de juiste belichting voor alle planten en ook voor de warmte.

Helaas was het 30 graden volgens mij net iets te hoog me meter staat ook wel recht onder de lamp ik heb moeite om de juiste plaatst te vinden waar ik de tempratuur moet meten ik heb zowel onder recht onder de lamp een meter en boven in de tent ook een meter deze gaf aan 28.5.

 

Help

Kan iemand me vertellen wat nou de juiste voor van meten is want ik wil echt niet over de tempratuur van 29 heen.

 

Alsvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afdakje boven je meter maken zodat deze in de schaduw staat. En ongeveer op tophoogte meten.

 

verder zal er wel wat verschil in kunnen zitten op verschillende plekken in de tent.

 

Volgens mij moet je echt wel een 400 Watt ballast hebben voor een 400 W lamp. Zo gaat de lamp niet heel erg lang mee denk ik. Maar geen ervaring mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet niet of ik wel lekker zou slapen met 400 watt lamp in me 600 watt ballast ik heb speciaal een nieuw setje aangeschaft had hetzelfde probleem met warmte.

en idd moet echt de bloei in die haze groeit je tent uit man:P

en wel weinig licht maar goeie reflectie met die tenten ben erg benieuwd die mix met led en hps

heb zelf ook leds en een hps en wou ze in toekomst evt ook combineren :)

voor nu eerst even hps ben even genezen van led want die brengen gewoon wel een stuk minder op man dus als je 8 tientjes over hebt 2 400 watt setjes halen :P voor de opbrengst want daar gaat het jou om aan je opzet te zien jij wil kilowerk

 

 

ik gebruik 1x 400 watt voor 103x103x200 jij hebt ongeveer dubbele je zou met 2 lampen kunnen proberen en dan 2x 600 watt of drie x 400 je kan ook 2x doen, maar 3x beter voor de opbrengst indien je de warmte kan hanteren natuurlijk anders echt grotere afzuiger halen,

want dan wil je teveel met te weinig in mijn optiek

 

succes ik blijf je volgen interesant bezig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

een afdakje boven je meter maken zodat deze in de schaduw staat. En ongeveer op tophoogte meten.

 

verder zal er wel wat verschil in kunnen zitten op verschillende plekken in de tent.

 

Volgens mij moet je echt wel een 400 Watt ballast hebben voor een 400 W lamp. Zo gaat de lamp niet heel erg lang mee denk ik. Maar geen ervaring mee.

 

Voor dat afdakje wat je adviseerde, ga ik even wat in elkaar flansen.

Ik ga inderdaad toch maar even mijn 600 watt erin doen nu zal je denken word toch veel te heet :) ik heb net mijn airco aangezet werkt perfect.

Edited by kweekmaagd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet niet of ik wel lekker zou slapen met 400 watt lamp in me 600 watt ballast ik heb speciaal een nieuw setje aangeschaft had hetzelfde probleem met warmte.

en idd moet echt de bloei in die haze groeit je tent uit man:P

en wel weinig licht maar goeie reflectie met die tenten ben erg benieuwd die mix met led en hps

heb zelf ook leds en een hps en wou ze in toekomst evt ook combineren :)

voor nu eerst even hps ben even genezen van led want die brengen gewoon wel een stuk minder op man dus als je 8 tientjes over hebt 2 400 watt setjes halen :P voor de opbrengst want daar gaat het jou om aan je opzet te zien jij wil kilowerk

 

 

ik gebruik 1x 400 watt voor 103x103x200 jij hebt ongeveer dubbele je zou met 2 lampen kunnen proberen en dan 2x 600 watt of drie x 400 je kan ook 2x doen, maar 3x beter voor de opbrengst indien je de warmte kan hanteren natuurlijk anders echt grotere afzuiger halen,

want dan wil je teveel met te weinig in mijn optiek

 

succes ik blijf je volgen interesant bezig!

 

Eey :) Nou ja kilo kweek liefst wel maar wil echt graag leren hoe te kweken op verschillende manieren met toppen of later met scrog.

ik heb de climate control aangesloten heb net weer de 400 watt vervangen voor de 600 watt.

dus ga het weer even aankijken.

Met de airco climate gaat het perfect stel hem in op 27 graden en zodra het warmer word slaat de airco aan de luchtvochtigheid daalt iets maar zodra hij weer op temperatuur is schakelt hij snel over naar climate normale lucht en word de luchtvochtigheid weer 60 65 %. Het is allemaal nog een beetje vogelen met de afstelling van mijn af en aanzuigers helaas heb ik geen 2 traps schakel kast ervoor zodat hij in de nacht zachter afzuigt, dus zoek een beetje de juiste afstelling voor s'nachts en overdag.

 

Dit is precies dag 10 met overdag een luchtvochtigheid van 50 % maar met de climate aan zag ik al 60/65 % dat is dus beter.

Ik ga nu alleen even kijken wat er gebeurd als ik de climate aanlaat in de nacht of hij zijn temperatuur behoud.

Er zit alleen een timer op van 12 uur later automatisch uit en niet aan dus ik ga vanavond even bepalen wanneer ik morgen de lichten aan laat zetten voor de bloei, (Zodat ik de climate elke dag met de hand kan aanzetten op een tijdstip dat ik eruit ga)

Edited by kweekmaagd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Weet niet of ik wel lekker zou slapen met 400 watt lamp in me 600 watt ballast ik heb speciaal een nieuw setje aangeschaft had hetzelfde probleem met warmte.

en idd moet echt de bloei in die haze groeit je tent uit man:P

en wel weinig licht maar goeie reflectie met die tenten ben erg benieuwd die mix met led en hps

heb zelf ook leds en een hps en wou ze in toekomst evt ook combineren :)

voor nu eerst even hps ben even genezen van led want die brengen gewoon wel een stuk minder op man dus als je 8 tientjes over hebt 2 400 watt setjes halen :P voor de opbrengst want daar gaat het jou om aan je opzet te zien jij wil kilowerk

 

 

ik gebruik 1x 400 watt voor 103x103x200 jij hebt ongeveer dubbele je zou met 2 lampen kunnen proberen en dan 2x 600 watt of drie x 400 je kan ook 2x doen, maar 3x beter voor de opbrengst indien je de warmte kan hanteren natuurlijk anders echt grotere afzuiger halen,

want dan wil je teveel met te weinig in mijn optiek

 

succes ik blijf je volgen interesant bezig!

 

Eey :) Nou ja kilo kweek liefst wel maar wil echt graag leren hoe te kweken op verschillende manieren met toppen of later met scrog.

ik heb de climate control aangesloten heb net weer de 400 watt vervangen voor de 600 watt.

dus ga het weer even aankijken.

Met de airco climate gaat het perfect stel hem in op 27 graden en zodra het warmer word slaat de airco aan de luchtvochtigheid daalt iets maar zodra hij weer op temperatuur is schakelt hij snel over naar climate normale lucht en word de luchtvochtigheid weer 60 65 %. Het is allemaal nog een beetje vogelen met de afstelling van mijn af en aanzuigers helaas heb ik geen 2 traps schakel kast ervoor zodat hij in de nacht zachter afzuigt, dus zoek een beetje de juiste afstelling voor s'nachts en overdag.

 

Dit is precies dag 10 met overdag een luchtvochtigheid van 50 % maar met de climate aan zag ik al 60/65 % dat is dus beter.

Ik ga nu alleen even kijken wat er gebeurd als ik de climate aanlaat in de nacht of hij zijn temperatuur behoud.

Er zit alleen een timer op van 12 uur later automatisch uit en niet aan dus ik ga vanavond even bepalen wanneer ik morgen de lichten aan laat zetten voor de bloei, (Zodat ik de climate elke dag met de hand kan aanzetten op een tijdstip dat ik eruit ga)

 

toppen is bij haze normaliter wel een goede optie alleen door je weinige licht bezetting niet echt een goed plan

wat al eerder was gezegt geloof ik.

scrog op die grote basis weet ik niet.

je net is zowiezo handig omdat haze een nogal langwerpige soort is die zijn toppen dan maar moeilijk zelf kan dragen.

hoe staat het met de temperatuur in huis?

als dat rond de 20 graden is lekker zo laten met invoer en uitvoer en proberen te zorgen dat je graadverschillen tussen de 8 graden blijft zitten

dus met lampen aan dan goed airco gebruiken.

ook ik heb nog veel te leren hoor haha

grtzz Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tempratuur schommelt een beetje vanwege het pielen heb net wel een kartonne afdakje gemaakt en die over de meter heen gelegd

 

Hij gaf toen aan 28.5 graden boven in de tent 26 graden

Vraag me echt af? wat de ideale temperatuur is tijdens deze fase van stekken rond de 22 en gemiddeld 23 tot 26 graden in de latere stadia

 

Ja dat met de luchtvochtigheid komt wel goed in de bloeifase ik heb ook een ontvochtiger functie erop zitten als die voluit aanstaat heb ik nog maar 20 % luchtvochtigheid zacht staat die dan op 40%.

 

Maar het zit me nog steeds niet lekker dat die niet volautomatisch op een bepaald tijdstip aangaat.

Wat ik me afvroeg is een 1500 m3) afzuiger voor een tent van 240 x 120 niet genoeg dan heb me een filter hangen voor mij doen.

Moet wel zeggen ik heb hem nu zo afgesteld staan dat er meer lucht inkomt waardoor er geen vacuüm word gezogen de tent staat een heel klein beetje bol. Maar morgen ga ik eens even een hele dag de boel goed afstellen kijken of ik de luchttoevoer iets kan knijpen en de temperatuur het zelfde blijft nadeel met die airco erbij dat de luchtvochtigheid toch wel daalt naar 45 % als die overslaat op climate krijg je wel weer heel snel een lucht vochtigheid van 60 + Maarja 10 minuten airco en 45% lucht en dan weer 5 minuten climate lucht 60 % lijkt me ook niet echt goed voor de planten xD

Net of ze om de 10 minuten een mistbank te verduren krijgen :P

 

Het is me een partij pielen

Edited by kweekmaagd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je filter niet te klein?

 

En die airco werkt ook niet optimaal zo met die lange slang.

 

Die airco warmte die slang op en die slang warmt de ruimte weer op.

dan ben je weer terug bij af.

Edited by Amecheesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je filter niet te klein?

 

En die airco werkt ook niet optimaal zo met die lange slang.

 

Die airco warmte die slang op en die slang warmt de ruimte weer op.

dan ben je weer terug bij af.

 

Ik dacht dat ik het vergeten was erbij te zetten maar bij de eerste foto had ik erbij geschreven dat ik beide slangen zowel van de invoer als de uitvoer had aangesloten op het dak.

Ik heb 1 loze pijp vanaf het dak die ik heb verbonden met het de aanzuigbox 500m3 en de afzuigbox 1500m3 staat op het afzuig systeem van het huis aangesloten direct op de unit waar nog een extra aansluiten op was gemonteerd.

De airco slang heb ik een beetje slordig aangesloten op de slang van de afzuiger, Had hem open gesneden de aircopijp erin gelegd en met flink wat tape en een vuilnis zak met weer flink wat tape afgedicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kamertje vol.. Als de klok nog niet op 12 staat... op 12 zetten. :whistle:

Normaliter zet men +/- 9 per lamp dus met deze bezetting en smalle ruimte niet gaan toppen maar de lucht in laten gaan.

 

Ja ik ga ze zo op 12 /12 zetten heb net een 400 watt lamp erbij aangezet i p v een 600 watt maar ik vroeg me af of dit wel mag op een 600 watt ballast blok of is dat blok gemaakt tot 600 watt ?.

 

Heb dus nu een 600 watt led 600 watt in het midden en een 400 watt aan de rechter zijde van de tent miss een beetje overdone maar zag dat aan de rechterkant ze een beetje achter blijven vandaar even een extra lamp ik heb hem net aangezet dus ga zo even om het uur een controlle rondje houden ben ik tevreden dan zal ik hem straks of morgen op 12/12 zetten.

 

Over het toppen dat we dan beter niet kunnen doen ik hoor veel mensen over het splitsen boven in een kleine snede maken zodat er 2 hoofdtoppen aankomen maar neem aan dat dat in een later stadion is geen flauw idee hoe het werkt.

Maar zou graag willen leren hoe je het beste rendement eraf haalt beetje experimenteren.

En wat doe je met de onderste toppen uit eerdere kweekjes buiten kreeg ik zeer veel zijtoppen maar best klein kan ik die het best verwijderen (dan hebben we het over de ondertoppen. Zodat de boventop groter en robuuster word.

 

Alvast bedankt die 400 watt lamp zit me nog niet helemaal lekker ik hoop dat je daar niet persee een 400 wat ballast voor moet hebben. iemand ervaring daarmee ?

400 watt eruit en de 600 erin draaien. Straks 10 puntjes de lucht in dan 10 in de hand. Kleine planten wegzetten naar achter zodat ze minder licht krijgen en gaan dan vanzelf wel strekken naar het licht. Waarom niet gaan toppen met dit aantal is omdat je dan teveel takken gaat krijgen die door elkaar gaan woekeren wat veel fluffy toppen gaat geven. Dan had je de helft minder moeten zetten ipv de potten naast elkaar. Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites
400 watt eruit en de 600 erin draaien. Straks 10 puntjes de lucht in dan 10 in de hand. Kleine planten wegzetten naar achter zodat ze minder licht krijgen en gaan dan vanzelf wel strekken naar het licht. Waarom niet gaan toppen met dit aantal is omdat je dan teveel takken gaat krijgen die door elkaar gaan woekeren wat veel fluffy toppen gaat geven. Dan had je de helft minder moeten zetten ipv de potten naast elkaar.

 

Heb gisteren de 400 watt eruit gehaald en voor een 600 watt vervangen natuurlijk veel te warm 3 x 600 watt waarvan er wel 1 led is dan, maar goed airco aangezet en werkt perfect. Zit alleen een beetje met een luchtvochtigheid probleem.

Dus morgen even een luchtbevochtiger halen ik vraag me alleen misschien kan jij mij daar antwoord op geven, ik ben vandaag over gegaan naar 12/12 maar wat moet nu de luchtvochtigheid nog zijn nog steeds 75 % en van af welk stadium ga ik hem laten dalen en hoeveel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat je nu alle licht erop hebt gezet. Niet druk maken om LV.

LV boeit niet zoveel met hoe ze nu zijn. Hoe meer blad je in je ruimte hebt hoe hoger je LV uiteindelijk word.

 

Beste waardes over je gehele kweek is rond 70%

 

Rot krijg je ook niet van een hoge LV dus een bevochtiger of een ontvochtiger waar je het over hebt is nergens voor nodig.

Alleen voor hele slechte stekken die niet aanslaan is een hoge LV beter.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat je nu alle licht erop hebt gezet. Niet druk maken om LV.

LV boeit niet zoveel met hoe ze nu zijn. Hoe meer blad je in je ruimte hebt hoe hoger je LV uiteindelijk word.

 

Beste waardes over je gehele kweek is rond 70%

 

Rot krijg je ook niet van een hoge LV dus een bevochtiger of een ontvochtiger waar je het over hebt is nergens voor nodig.

Alleen voor hele slechte stekken die niet aanslaan is een hoge LV beter.

 

Oke bedankt voor de info ik dacht altijd dat als je luchtvochtigheid te hoog was in een later stadium dat je dan top rot krijgt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter dat je nu alle licht erop hebt gezet. Niet druk maken om LV.

LV boeit niet zoveel met hoe ze nu zijn. Hoe meer blad je in je ruimte hebt hoe hoger je LV uiteindelijk word.

 

Beste waardes over je gehele kweek is rond 70%

 

Rot krijg je ook niet van een hoge LV dus een bevochtiger of een ontvochtiger waar je het over hebt is nergens voor nodig.

Alleen voor hele slechte stekken die niet aanslaan is een hoge LV beter.

 

mij was verteld dat een te hoge luchtvochtigheid niet goed zou zijn(in de bloei) kun je mij dat uitleggen ? jij houdt je hele kweek 70% aan en nooit geen problemen ?

of verschild dat per soort ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te hoge LV heb je volgens mij meer kans op rot, je kan de LV verlagen door meer te ventileren. Bij zaailingen hoef je niet zo op de LV te letten maar bij stekken weer wel bij de groeifase. Er is een topic hierover, die moet je dan maar eens nalezen ;)

 

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CCEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.wietforum.nl%2Ftopic%2F14136-de-luchtvochtigheid-lv%2F&ei=2G1BVOOWCcTZ7gaIuYGoAw&usg=AFQjCNHORzwC1rlfuEHSkMVWdFQ1XFgy-A&bvm=bv.77648437,d.ZWU

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot ontstaat door condensatie.

 

Het dauwpunt. Grote verschillen van dag naar nacht temperatuur.

 

LV is hier continue 75/80% heb nooit rot. Ze vinden het juist lekker.

 

Ik kweek semi-gesloten maar met opti. LV draai ik nooit terug. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rot ontstaat door condensatie.

 

Het dauwpunt. Grote verschillen van dag naar nacht temperatuur.

 

LV is hier continue 75/80% heb nooit rot. Ze vinden het juist lekker.

 

Ik kweek semi-gesloten maar met opti. LV draai ik nooit terug. ;)

 

 

dus wel heel belangrijk dat de temperaturen nagenoeg gelijk blijven ?

om zo niet het grote verschil van warm naar koud te krijgen want zo zou die condensatie kunnen ontstaan ?

grtz smoke

leer graaag

 

Te hoge LV heb je volgens mij meer kans op rot, je kan de LV verlagen door meer te ventileren. Bij zaailingen hoef je niet zo op de LV te letten maar bij stekken weer wel bij de groeifase. Er is een topic hierover, die moet je dan maar eens nalezen ;)

 

https://www.google.n....77648437,d.ZWU

ideaal met link direct ff kijken want dacht ook altijd dat het idd omlaag moest hoor maar als het anders kan is dat ook leuk om te weten heb er zelf nooit echt problemen mee met mijn kleinschalig aanpak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Smokealot. :)

Kan belangrijk zijn als je geen rot wil hebben. Hoe meer water je gaat geven hoe meer verdamping je krijgt. Ammie lust wel wat.. ;)

5 graden verschil is mooi. 10 is ook mooi en stimuleert de bloei ook maar bij meer verschil moet je al wat gaan uitkijken.

Je kan dan beter een kachel erbij pakken voor de nacht. Of de kamer flink stoken waar je tent staat en je de lucht wegtrekt.

 

Buitenlucht zou ik niet pakken in de winter. :lol:

Edited by Cum Laude
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...