Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Cum Laude

Rogis Anti-Ongedierte

Recommended Posts

Knoflook tegen spint. Ga je dit proeven/ruiken in je eind product?

 

knoflook-rogis.jpg

 

Ik zag het laatst liggen in de gs en heb wat lichtelijke spint ontdekt onderin een paar planten maar ga niet spuiten met troep.

 

Ze zeiden dat de spint direct wegloopt van de planten met dit goedje want ze vinden het dan niet meer lekker. Dit geef je met het voedingswater mee.

 

Iemand ervaring met dit?

 

Gr, Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de fles open laten staan.

Alles is nu weg. Bedankt mensen.

 

Maar raad het niemand aan.

 

:lol:

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat bedoel je is nu al je ongedierte weg of de hele straat :rofl :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op den duur zie ik door de bomen het bos niet meer met al die middeltjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo.Vanwege de vele onwetendheid hierover even een korte uitleg. De garlic komt via de sapstroom in de plant terecht.

De sap-suckers (oa spint, trips ) vinden dit niet meer te eten en zullen hun heenkomen ergens anders zoeken.

Ze stoppen dus met eten. En in de natuur geldt...wat niet eet..stopt met eitjes leggen/voortplanten.

Na een dag of 5 is het compleet opgenomen door de plant en zult u ook niets meer proeven in het eindproduct.

Dit is ook de reden dat u dit wekelijks dient te herhalen (100 ml per 100 liter)

Veel succes er mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat spul stinkt enorm maar bij mij werkte het helaas niet.

En is niet te ruiken in het eindproduct.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat vind ik heel jammer Wesleyy maar net als bij zoveel producten hangt of staat alles bij een goede toepassing van het geheel.

De reden dat het niet werkte kunnen diverse redenen zijn.

Vaak zijn er een aantal dingen niet goed gegaan of niet goed begrepen.

Zo is het bijvoorbeeld zaak om Rogis garlic een maal per week met het voedingswater mee te geven in de verhouding 1 ml per liter water, en indien men al een besmetting heeft de eerste keer 5 ml per liter water te geven (shockbehandeling) en daarna terug te gaan naar 1 ml per liter en dan wekelijks volhouden tot ongeveer 10 dagen voor de oogst.

Omdat de garlic na een dag of 5 -7 volledig door de plant is opgenomen is het dus belangrijk om dit iedere week te herhalen.

Veel mensen denken dat de spint doodgaat....dit is niet waar...de spint stopt met eten en gaat op zoek naar nieuw voedsel...als de spint niet weg (kan) komen zal ie gewoon stilzitten op de plant maar de plant verder niet meer aantasten. Als je dan met een vergrootglas kijkt lijkt het dat de spint er nog zit.. maar hij beweegt niet meer... Je zal dan zien dat op de nieuwe blaadjes geen aantasting meer te zien is van de spint.

 

Een tip (ontvangen van een oudere hippie-kweker).... hang een door midden gesneden krop ijsbergsla tussen je planten....als je Rogis gaat geven aan je plantjes zal je zien dat het grootste deel van de spint in die krop sla kruipt..(die je dus na een paar dagen uit de ruimte weghaalt en in de vuilnisbak gooit waarmee je het grootste deel dus al te pakken hebt.) Evt nog een keer herhalen.

Ook zal je zien dat als je bamboe-stokken tussen de planten zet dat de spint op het uiterste bovenste topje van de bamboe-stok gaat zitten en daar blijft zitten...(makkelijk te verwijderen) of zelfs op de ophangbeugels van de lampen gaat zitten.

 

Doordat na de toediening van garlic het ongedierte weg wil van die omgeving en uit alle hoekjes en gaatjes kruipt, is het ook heel goed toe te passen als je toch op een andere manier spint wilt bestrijden (bijvoorbeeld door toepassing van chemische gewasbestrijding of biologische bestrijding) omdat de spint dan beter te bestrijden is

 

Ik hoop dat je eens goed kijkt wat er misschien fout is gegaan en het een nieuwe kans wilt geven...het is een van de oudste middelen op aarde die door mensen gebruikt wordt tegen allerlei ongedierte en puur biologisch is.

 

veel succes in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...