Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Michael1986

Orientatie Voor Buitenkweek 2015

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben alweer een beetje aan het nadenken over wat ik volgend jaar buiten van plan ben...

 

Ik wil eigenlijk zaadjes gaan halen en daarvan een stuk 5 of 10 moeders maken, zodat ik rond half april zo'n 150 stekken heb.

 

Nu moet ik daarvoor wel de juiste soort kiezen, dus hier komen mijn vragen:

 

Ik wil de moeders binnen in huis voor het raam gaan kweken, het liefste al eind februari ontkiemen, zodat ik na een maand aardige moeders heb, welke soort zou je zo vroeg kunnen kiemen?

 

Het liefst gefeminiseerde zaadjes?

 

Daarnaast moet deze soort ook makkelijk te stekken zijn?

 

Graag ook nog vroeg oogsten, half sept, eind sept, begin okt, binnen deze peridode?

 

En ook een goede opbrengst en niet teveel blad?

 

Klinkt een beetje te kritisch, maar ik wil gewoon eens kijken welke soorten het beste overheen komt met mijn criterium...

 

Ik zat zelf te denken aan Hollands Hoop, maar zijn deze makkelijk te stekken etc?

 

Ik zou zeggen brand los....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in februari wil beginnen in je raam/vensterbank,dat gaat niet lukken omdat de dagen dan nog te kort zijn,en ze dus gelijk gaan bloeien.

In mei komen de dagen pas op 16 uur daglicht,dan zou het eventueel kunnen,voor die tijd zal je toch echt een tl of zo moeten gebruiken om ze voor te kunnen groeien.

 

Stekken maken.

http://www.wietforum.nl/topic/40461-stekken-snijden/

 

Ik zou zeggen kijk hier eens,lees topics door en kijk welke planten vroeg klaar waren en of het wat voor je is.

 

http://www.wietforum.nl/forum/32-outdoor-kweekverslagen-fotos/

 

http://www.wietforum.nl/forum/75-guerilla-corner/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken doen het helaas niet zo goed voor het raam, een goedkope oplossing is een kastje inrichten als propagator en hier dan tl buisjes in te hangen.

voor 150 stekken ga je er wel een stuk of 4 nodig hebben, met een lichtsterkte van minimaal 6500k en het liefst 8000k.

 

als soortje kan ik je goldrush aanraden,

die is heel snel klaar (begin september) en vind ik zelf ook erg mooi groeien!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok,,, Denk dat ik dan maar gewoon wat TL balken op zolder hang met een tijdschakelaar ertussen...

 

Ik heb 2 18 watt Phillips TL balken... Kleurcode 828....

 

Kan ik hier wat mee?

 

Ik ga ook nog wat meer rondlezen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 18 watt is prima voor zaden op te laten komen en voor groeien de eerste paar weken.

Maar als je echt Flinke moeders wil maken zal het beter gaan met een hoger wattage.

 

Ik denk dat je met jou plannen beter een hok kan bouwen of een tent kopen met een HPS erin,daar je moeders in zetten en de stekken onder de 2 x 18 watt TL.

Edited by achterlijkeharry

Share this post


Link to post
Share on other sites

828 = 2800kelvin, dat is te warm, je hebt tl ook in 4000k (veel te krijgen) of 6500k die zijn wel geschikt voor het groeien

 

 

(ik heb zelf ook wel eens wat plantjes gekweekt met 2700 ipv een groeikleur, het kan wel, maaaar als je twee hokjes hebt, een met groei en de andere bloei en toch een groei dag/nacht ritme aanhoud, zal je toch zien dan de groeikleur mooiere planten geeft)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga de stekken dan onder mijn huidige 828 groeien, heb ik voorheen ook gedaan...

 

Hoeveel balken en wat voor merk en type TL raden jullie aan voor 6500K om mijn moeders te groeien?

 

En welke grond en voeding moet ik mijn moeders geven?

 

Die goldrush lijkt me wel wat....

 

Hebben jullie nog wat andere soorten aan te raden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moeders kun je het beste onder een metal halide lamp groeien, dit witblauwe spectrum doen ze het zeer goed op.

Onder TL kan ook wel maar dan moet je wat low stress training toepassen, zodat de hoofdstam horizontaal gaat groeien en de nieuwe stekken (groeischeuten) groeien dan naar de lamp toe. Dit omdat de planten het 't beste doen ongeveer 10cm onder de lamp.

6500k is goed, maar stekken kun je beter onder 9500k groeien. Bij je moeders raad ik je aan om en om 6500 en 9500 te doen.

Reken ongeveer een armatuurtje met twee buizen (minimaal 55 watt) per moeder als je het op de manier doet die ik hierboven heb beschreven.

Als voeding geef je ze gewoon groei voeding, afhankelijk van waar ze om vragen.

Ook kan ik je nog aanraden je moeders in smartpots te groeien, hierdoor raken de wortels niet verstrengeld.

 

Een ander soortje wat ik je nog aan kan raden is de guerilla gold, daar is mijn oog laatst nog op gevallen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou een moeder onder 250 hpi of 400 hpi doen.....kweet nie hoeveel stekken je wil ?

 

 

 

je kan heribei nemen...medio feb ontkiemen....en stekken van af half mei naar buiten......ivm daglicht lengte...

 

maar ik had ook Dame Blanche...danish gold.....henkes.....royal dane...

 

een verslagje zou leuk zijn.......reken maar op veel respons als je topic maakt in guerilla...

 

gr :dope:

Carpe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou wietforum uitpluizen....

Zelfde als 2014 ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik probeer deze topic nog 1x leven in te blazen....

 

Ik ben van plan gold rush en heribei aan te schaffen...

 

Er kan nog 1 soortje bij...

 

Heeft er iemand nog echt een duidelijke aanrader...???

 

Hij moet makkelijk te stekken zijn, hoge opbrengst en vroeg af bloeien...

 

Kom maar op, vielen thanks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die zoek ik ook, liefst ook nooit rotten. Minimaal 1 kilo per plant en toppen zonder blad. Compact is ook 1 van de vereiste.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stekken doen het helaas niet zo goed voor het raam, een goedkope oplossing is een kastje inrichten als propagator en hier dan tl buisjes in te hangen.

voor 150 stekken ga je er wel een stuk of 4 nodig hebben, met een lichtsterkte van minimaal 6500k en het liefst 8000k.

 

als soortje kan ik je goldrush aanraden,

die is heel snel klaar (begin september) en vind ik zelf ook erg mooi groeien!

 

Bedenk je wel wat dit geen solide strain is. Er zal zeker selectiewerk aan te pas komen vanwege de fluffy pheno's, neem een kijkje bij de guerilla kwekers die ze hadden staan. Enkele leuke maar de rest ruk.

 

Als je een beetje rot geen probleem vind, ookal vind je dat wel daar omkom je niet aan hier in NL dan kan je Heribei pakken van Sannie. Geen fluffy pheno's. Ze zijn wel paars. Anders pak je Easy Sativa van Female Seeds

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees dat easy Sativa toch wel een beetje een laat bloeier is.... Wat ik een belangerijk punt vindt in vergelijking tot afgelopen jaar... Hele hoop naar de klote gewaaid...

 

Ik ga het gewoon proberen, 4 x heribei en 4 x Goldrush...

 

Goldrush lijkt mij namelijk een interessante soort... En Heribei om het toch ook wel aan de safe kant te spelen...

 

Wat betreft de lampen etc, ga ik voor een goedkope optie... Gewoon wat kleurcode 828 TL balken...

 

Het is allemaal een beetje tryout, als het lukt is het een mooi stekken verslag...

 

Zo niet, dan bestel ik wat zaden in April en kan ik alsnog aan de gang, en weet ik hoe het niet moet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een deftige indoor uitrusting is toch wel vereist als je geen herma's wilt dus ik zou voor een 250watt lampie gaab.

Easy Sativa is wat later dat klopt maar beter late mooie wiet dan een vroege fluffy bende.

Deense rommel komt er bij mij niet meer in, zijn ook niet de beste soortjes om stekken van te snijden sommige kunnen er al niet tegen dat ze getopt worden. Canadese soortjes hebben mijn aandacht geteokken.

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ok, welke canadese soorten heb jij geprobeert dan?

 

Met hermas bedoel je travestieten?

 

Ik denk dat het een klein tentje wordt met wat TL balken... denk dat dat wel moet lukken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

met herma's bedoel ik herma's, zoek maar op.

Tl om moeders groot te brengen, pak een 250watt ben je

ongeveer evenveel aal stroom kwijt wat al peanuts is.

Als je goed wilt doen maar niet kunt moet je er niwt aan beginnen.

 

Canadese soort die ik heb geprobeerd is Guerilla Gold#2.

Wel vanuit zaad dus geen stekken. Ik heb ook nog wat Mighty Mite kruisingen liggen die ik ook ga proberen.

 

Greetz.

Edited by cannabusinesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ok, Ik snap het Ghost...

 

Dus misschien moet ik er maar gewoon niet aan beginnen...

 

En gewoon wat zaadjes bestellen in April, ik heb er eigenlijk ook geen tijd voor...

 

Ik zou het graag goed willen doen, maar daar gaat mijn ouwe heer niet blij van worden...

 

Verdomme, maar ik wil wel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je tl kan hangen kan je ook een 250watt pakken. wilde je die tl undercover hangen en denken dat ie er niet achter komt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is de manier van denken bij die ouwe... Hij ziet een grote lamp en denkt, oh shit dit is foute boel...

 

TL balken denkt ach, dat kan geen kwaad...

 

Als ik het ga uitleggen aan hem krijgen we ruzie... hahaha

 

Ik zaden besteld, als het niet lukt, jammer dan... Heb ik het in elk geval geprobeert...

 

Ik heb alleen Heribei bestelt, hoelang denk je dat ik ze moet groeien?

 

Tot welke maand voordat ik kan gaan snijden?

 

En dan zouden de stekken pas half mei onder het kunst licht vandaan kunnen?

 

Thanks voor alle hulp Ghost, ik stel het zeer op prijs..

Maar ik ben wel een beetje een hobbyis geen pro ofzo..

Dit project is meer een beetje voor de lol...

Share this post


Link to post
Share on other sites

250watt is niet echt pro, de aanpak en kennis van je kwekerskunst dat maakt iemand pro.

 

Een 250 watt lampie dan zeg je toch gewoon dat het kwekers TL is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...