Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrblonde01

Bladprobleem Kush & Litemix

Recommended Posts

Ik zit met het volgende probleem, ik zit momenteel op dag 36 van de kweek met een Special Kush #1 kweek onder 600 watt (60cm afstand), temp rond de 20-27 graden, LV rond de 40 en op Janeco Litemix (Kweekverslag hier). Ik ben te laat begonnen met voeding, ongeveer 3 weken geleden zag ik de eerste tekenen van geel blad komen en ben ik voorzichtig met voeding begonnen (Hy-Pro Terra: http://www.hy-pro.nl/terra.html). Ik gebruik nu gewoon de voeding zoals is aangegeven, 5ml op 1 liter water. Ik heb een EC en PH meter besteld, maar die zijn nog niet binnen. Ik heb begrepen dat het water hier in de buurt best hard kan zijn, en dus een iets hogere PH. Nu, 3 weken later ziet het er zo uit:

 

l1YMl0g.jpg

 

Hoe kan ik dit het best aanpakken?

Ziet dit er erg zorgelijk uit?

 

Detail:

 

GsLeO5P.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken mij nogal droog....

 

(edit) Zit ff verslag terug te lezen.... hoeveel water geef je ze nou? Want het is al vaker aangegeven..

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken mij nogal droog....

 

(edit) Zit ff verslag terug te lezen.... hoeveel water geef je ze nou? Want het is al vaker aangegeven..

 

Ze staan zeker niet droog, het zijn flinke potten, het kan zijn dat de rand wat droog lijkt maar het voelt altijd vochtig genoeg als ik in de grond woel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer tussen de 200 en 500ml per dag, is dat okee denk je?

 

Ik heb de PH van het water gemeten, het lijkt me duidelijk dat dit veel te hard was! De meest rechtse strip laat zien hoe hard het kraanwater van zichzelf is, de middelste na een paar druppels PH- en de meest linkse na nog wat druppels, ik denk dat ik in totaal ongeveer 2 ml PH- heb moeten gebruiken op ongeveer 6 liter water.

 

uA4jjc1l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 liter potten, 200 -500 ml per dag? beetje heel weinig! hetgene wat je in je potten voelt is geen vocht maar kou en klammigheid..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk een ph probleem ja. Altijd als je vreemde tekorten ziet dan kun je vaak wel zeggen dat het een lockout is door de verkeerde ph.

In dit geval een Magnesium tekortje denk ik.

 

Gewoon je voeding blijven geven maar met de goede ph en ec. Dan worden de nieuwe bladeren als het goed is wel weer groen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

200 ml per dag op zulke mediums lol.

 

Veels te droog = oplopende EC = hoge PH = blokkades

 

En dag 36? Waar zijn je toppen?

 

Gr, Cum Laude.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

te droge aarde, (waardoor ook te wienig voedings opname) enorme behoefte aan vocht en voeding , mogelijk getriggered door te droge luccht

 

oplossing : luchtbevochtiger erbij

en meer water geven, al dan niet met wat voeding erin

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal! Wat vreemd dat de aarde dan nog zo vochtig aanvoelt. Hoeveel zouden jullie ongeveer per dag geven met deze potten?

 

misschien heb je hier wat aan!

 

gallery_41643_17556_155943.png

 

Thanks man! Dit verduidelijkt heel veel :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is hoe het er nu voorstaat. Hoe snel zou je resultaat moeten zien, nu de PH al een week omlaag is van 7.0 naar ongeveer 6.0? Ik kan me voorstellen dat de blaadjes die al geel wilde worden, daar niet meer mee stoppen. Maar dit baart me toch ook wel een beetje zorgen. Het groeit wel, maar de gele blaadjes gaan niet weg.

 

Hebben jullie tips?

 

KWDVCpul.jpg

 

0FensXFl.jpg

 

rlt2A69l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als 1e je ventilatie checken en ook de materialen rondom de tent waar je lucht vandaan haalt (zie bouwdooss hoek sticky)

Nat of droog (elke dag 500ml.. ik gaf 1.5ltr om de dag op een 26ltr smart...) maakt nog niet dat de bladranden zo opkrullen van onder in de plant en een ph probleem met water uit de kraan van rond de 7 (je weet echt niet wat het in de aarde bij wortelkluit is).

 

Laat me raden.. na ontkiemen en zaailing stadium af een week of 5 oud?

Dan begint vaak de opsgeslagen troep via blad zichtbaar te worden en dit lijkt mij wel wat jaartjes terug toen ik maar niet kon achterhalen wat de bottleneck nu precies was in mijn setup en keer op keer alles kapot ging.

 

Straf klimaat doet met niet zo verse lucht flike duit in de zak, de lv meter, wat geeft die aan hoger in de tent geplaatst?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild, bedankt voor je reactie. Vanaf zaailing is de kweek nu 6 weken oud. Ik heb een klein kamertje waar de tent in staat met 2 aanzuigpunten open, en daarin staat een raam op een kiertje, waar de verse lucht vandaan komt, deze wordt weer uitgeblazen via een gat in de muur (oude airco plaats). Dit lijkt me wel okee toch?

 

De 'verse lucht' invalshoek heb ik nog niet eerder gehoord. Is dit dus ook een mogelijke reden dat de plantjes het zo slecht doen? Ook vind ik de grond vrij vochtig overkomen, ik vertrouw het gewoon niet, hoe kan de plant zo weinig drinken? Ik ga in ieder geval het raam wat verder open doen, al ben ik benieuwd of ik dan de temperatuur rond de 20 kan houden als de lamp uit staat.

 

Ik zal vanavond de lv meter wat hoger plaatsen, dit is echter waar de afzuigfilter zit dus ik verwacht daar geen groot verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 liter potten, 200 -500 ml per dag? beetje heel weinig!

 

 

Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Mijn indicaatje, een Herijuana, drinkt 2 liter per dag in een smartpot van 11 liter....

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb een EC en PH meter besteld, maar die zijn nog niet binnen.

 

200 ml per dag op zulke mediums lol.

 

Veels te droog = oplopende EC = hoge PH = blokkades

 

En dag 36? Waar zijn je toppen?

 

Gr, Cum Laude.

 

Dit is hoe het er nu voorstaat. Hoe snel zou je resultaat moeten zien, nu de PH al een week omlaag is van 7.0 naar ongeveer 6.0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cum Laude, ik ben nog maar 2 weken op 12/12, de toppen beginnen al wel te komen. Ik begrijp verder niet echt wat je met de quotes wil zeggen :) Weet jij misschien wanneer een correctie in PH een zichtbaar resultaat zou kunnen geven?

 

@Vinnividivici, Ik begrijp dat 200ml te weinig klinkt, het was ook maar een indicatie. Als de grond droog was, gaf ik wat extra's. Ik geef de laatste tijd sowieso meer, ik schat dat ik zo rond de halve liter per dag zit momenteel. Als ik te weinig water zou geven, zou de aarde toch droog aan moeten voelen en de planten slap hangen? DIt is beide niet het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Straf klimaat doet met niet zo verse lucht flike duit in de zak, de lv meter, wat geeft die aan hoger in de tent geplaatst?

 

Vanochtend (lamp was al een paar uur uit) was de LV bovenin 70% en onderin bij de plantjes 65%. Ik heb het raam wat verder op een kier gezet en een extra inlaat open gezet. De tent trok niet hol trouwens...zou hij niet hol moeten trekken als hij een tekort aan verse lucht zou hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 liter geven nu

200 ml is belachelijk weinig

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cum Laude, ik ben nog maar 2 weken op 12/12, de toppen beginnen al wel te komen. Ik begrijp verder niet echt wat je met de quotes wil zeggen :) Weet jij misschien wanneer een correctie in PH een zichtbaar resultaat zou kunnen geven?

Ik bedoelde te zeggen via die quotes dat je PH in het begin te hoog is (krijg je een telraam van problemen van). Wat je nu ziet is het resultaat.

 

Hoe krijg je die hoge PH? Je medium veel en veels te droog laten staan en niet EC meten en wortelstimulator erbij..

 

Zet ze maar goed nat zoals Jansen zegt.

 

En ik had het ook al eens eerder tegen je gezegd.

 

200 ml per dag op zulke mediums lol.

 

Veels te droog = oplopende EC = hoge PH = blokkades

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 liter geven nu

200 ml is belachelijk weinig

@Cum Laude, ik ben nog maar 2 weken op 12/12, de toppen beginnen al wel te komen. Ik begrijp verder niet echt wat je met de quotes wil zeggen :) Weet jij misschien wanneer een correctie in PH een zichtbaar resultaat zou kunnen geven?

Ik bedoelde te zeggen via die quotes dat je PH in het begin te hoog is (krijg je een telraam van problemen van). Wat je nu ziet is het resultaat.

 

Hoe krijg je die hoge PH? Je medium veel en veels te droog laten staan en niet EC meten en wortelstimulator erbij..

 

Zet ze maar goed nat zoals Jansen zegt.

 

En ik had het ook al eens eerder tegen je gezegd.

 

200 ml per dag op zulke mediums lol.

 

Veels te droog = oplopende EC = hoge PH = blokkades

 

Bedankt voor de reacties, ik gaf echter al een flinke tijd geen 200ml meer. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de grond zo nat leek te zijn, maar goed. Ik heb een EC meter trouwens, maar die geeft alleen een μS waarde, en ik krijg niet echt duidelijk antwoord of ik dat naar een normale EC waarde kan converteren.

 

Anyway, ik hoop dat het nog bijtrekt nu ik de PH gecorrigeerd heb en meer water geef.

 

De bladeren die geel gingen worden, die blijven geel worden toch? dat proces stopt niet meer? Ik vraag dit omdat ik wil weten of het corrigeren van de PH effect heeft. De nieuwe blaadjes zijn goed groen, maar dat was altijd al het geval, ze werden dan later pas geel, dus ik kan het niet echt betrouwbaar aan de nieuwe blaadjes zien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 uS = 1 mS = 1 EC

Share this post


Link to post
Share on other sites

1000 uS = 1 mS = 1 EC

 

Hey thanks! heb je hier een bron van toevallig? Ik heb me echt suf gezocht maar deze info heb ik niet kunnen vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de volledigheid moet ik nog melden dat het mS/cm (milliSiemens per centimeter) is.

 

Sorry, ff geen bron. Maar er zijn vast wel forumleden die dit kunnen bevestigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 liter geven nu

200 ml is belachelijk weinig

@Cum Laude, ik ben nog maar 2 weken op 12/12, de toppen beginnen al wel te komen. Ik begrijp verder niet echt wat je met de quotes wil zeggen :) Weet jij misschien wanneer een correctie in PH een zichtbaar resultaat zou kunnen geven?

Ik bedoelde te zeggen via die quotes dat je PH in het begin te hoog is (krijg je een telraam van problemen van). Wat je nu ziet is het resultaat.

 

Hoe krijg je die hoge PH? Je medium veel en veels te droog laten staan en niet EC meten en wortelstimulator erbij..

 

Zet ze maar goed nat zoals Jansen zegt.

 

En ik had het ook al eens eerder tegen je gezegd.

 

200 ml per dag op zulke mediums lol.

 

Veels te droog = oplopende EC = hoge PH = blokkades

 

Bedankt voor de reacties, ik gaf echter al een flinke tijd geen 200ml meer. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de grond zo nat leek te zijn, maar goed. Ik heb een EC meter trouwens, maar die geeft alleen een μS waarde, en ik krijg niet echt duidelijk antwoord of ik dat naar een normale EC waarde kan converteren.

 

Anyway, ik hoop dat het nog bijtrekt nu ik de PH gecorrigeerd heb en meer water geef.

 

De bladeren die geel gingen worden, die blijven geel worden toch? dat proces stopt niet meer? Ik vraag dit omdat ik wil weten of het corrigeren van de PH effect heeft. De nieuwe blaadjes zijn goed groen, maar dat was altijd al het geval, ze werden dan later pas geel, dus ik kan het niet echt betrouwbaar aan de nieuwe blaadjes zien...

Bedoelde eigelijk je PH was nog niet helemaal goed wakker.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...