Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

shelby

Shackzilla, Bio Voeding, 600 Watt Lumii

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ga bijna starten met mijn eerste ronde.

 

Ik heb flink gehamsterd en bijna alles bij elkaar verzameld. Het is het volgende geworden:

 

- Mammoth darkroom 100 (100x100x200)

 

- Lumii DIGITA ECO 600 Watt, met Lumii sunblaster lamp en diepstraal kapje. De volgende ronde komt er waarschijnlijk wel een andere kap, maar voorlopig zijn de centjes even op..

 

- 500 kuub softbox, met 500 kuub phresh filter

 

- Fancontroller

 

- Davin schakelkastje

 

Ik moet nog een brandblusser, thermo/hygrometer en ik zit te twijfelen of ik er een scrog net in moet hangen of dat ik ze deze ronde gewoon top en verder een aantal bamboestokjes om de planten te ondersteunen als ze groter zijn.

 

Nu heb ik 10 Shackzilla zaden, mini propagator (zo'n grappig dingetje dat ik hem voor de fun in de kamer heb gezet (zitten nog geen zaadjes in)) en het 4 StappenPlanVoedingsGebeuren van Sannie.

 

Zijn er dingen die ik nu al verneukt heb, of zeker zal gaan verneuken met deze opstelling of kan ik vol goede moed de eerste zaden laten kiemen? Laat het me weten aub! :huh:

 

Gr, Shelby

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er opzich wel goed uit, alleen is de afzuiging misschien wat te klein. De regel is eigenlijk 1 kuub afzuiging per watt. Je zal hierdoor een wat hogere temperatuur krijgen in je kast, maar dat zal niet voor veel problemen zorgen als de temp onder de 30 graden blijft.

 

Ik zou beginnen met een 7 tal plantjes, zonder scrog, om de eerste kweek mee te starten. Zo leer je ook wat er mis kan gaan met de voeding, licht, warmte, lv, en .. .. .. Misschien de tweede ronde 3 plantjes lang laten groeien en scroggen :jump: ?

En nu die zaden ontkiemen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie set up om mee te beginnen.Bij greensell geweest/besteld?

 

Afzuiger gaat prima hoor, draai 825W op een 500m3 boxje gedimt tot 45%.

 

Shackzilla is een mega groeier. 10 stuks kiemen mooiste 9 in definitieve pot zetten en na een weekje aanslaan klok naar 12/12.

 

Succes!

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf denk ik dat 9 stuks best veel is in een dr 100.

 

ik had er 4 stuks in een dr 120. das 1.5 keer zo groot.

 

45 liter cementkuipen met lightmix, plant per pot.

 

10 dagen groei gegeven tot de eerste 5 vingerige bladeren er waren.

 

Uiteindelijk werd het alsnog prop vol.

 

Voor een eerste keer zijn denk ik 4 grote kuipen ook makkelijker kweken, beetje lightmix van goldlabel daar zit aardig wat voeding in en dan na een week of 5 echte bloei een klein beetje voeden met wat bac bloei.

 

Niet te moeilijk maken.

 

5 zaden kiemen in spongepots en dan de 4 mooiste direct in de 45 liter bakken.

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reacties!

 

@ Lemonade:

In eerste instantie zou het hokje iets kleiner blijven met een 400 watt lampje. Dus daar had ik de softbox op gemaakt en het filter voor besteld, maar toen werd ik sterk aangetrokken door de set van Lumii en daar kreeg ik een 600 watt lampje bij, mocht ik het niet gaan redden qua temp. kan ik de evsa omzetten naar 400 waat en er een ander lampje in doen.

 

@ Worm:

Een groot deel komt inderdaad van Greensell. Ik vond het tijdens zoektochten naar informatie en dergelijke een fijne site en ik hoorde op het forum ook veel goede dingen over hun, dus vandaar! Ben er zelf ook goed over te spreken trouwens!

Ik denk dat ik dan inderdaad ga voor hopeliijk 9 plantjes. Ik heb al wel een beetje ervaring met palmen en ander spul te laten kiemen en groeien, maar dit is toch net weer iets anders. Dus zal er waarschijnlijk nog wel een paar om zeep helpen voor het einde van deze ronde :wacko:

 

@ Predator:

Misschien dat ik er spijt van krijg, maar zoals ik hierboven al zei ga ik toch voor 9 stuks.

Loopt dit helemaal fout ga ik de volgende ronde jou manier, met minder planten en grotere potten proberen!

Ik heb het voedingspakketje van Sannie en daar zit ook een schema bij, ik ga me netjes aan dat schema houden. Als/zodra er iets mis gaat kan ik op deze manier hopelijk iets makkelijker verschillende factoren uitsluiten....

 

Volgende vraagje:

Klopt het dat ik de plantjes straks vanuit de propagator direkt onder de 600 watt mag zetten? De Lamp zal dan de eerste dagen toch zeker tot tegen het plafond moeten hangen?

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shackzilla hebben we lang niet gezien op WF, nice.

Ik ben het wel eens met Predator, dit zijn rigoreuze groeiers, direct op 12/12 vanaf ontkieming is je enige optie met die aantallen.

Succes iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... begin ik toch weer te twijfelen na de reactie van Krasi.

 

zal ik dan toch beter maar 5 potten neerzetten en dan scrog? Of doormiddel van buigen proberen het hokje vol te krijgen?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 Stuks kan wel, lekker vroeg op 12/12....that`s all.

5 potten kan ook, grotere potten en dus planten, toch is dan een week tot 10 dagen voorgroei genoeg, scrog of croppen kan allebei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiem alle 10 je zaden en zet ze in 1 liter potjes.

 

Je hebt dan waarschijnlijk een stuk of 6 die t beste presteren en daar neem je na een dag of 10 de 4 beste van.

 

4 planten vind ik persoonlijk makkelijker dan 5.

 

http://www.puksupport.eu/Smart-Pots/smart-pot-41-liter

 

4 van die smartpots en in iedere smartpot een zak goldlabel lightmix.

 

In het begin van boven watergeven en later van onder dat voorkomt overbewatering omdat de plant die meer drinkt het teveel opdrinkt van een plant die minder drinkt.

 

Met 4 stuks is de dr 100 in mum van tijd bommetje vol.

 

Ik zou de hoofdtop laten zitten bij de shackzilla maar wel meerdere keren pletten en knakken dan komen de zijtakken al snel op gelijke hoogte.

 

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt weer voor de reacties!

 

@ Predator:

 

Ik had (helaas) al kleinere potten gekocht en ga deze eerste ronde toch ook maar met de kleinere potten beginnen. Dan kan ik ook de potten eens optillen en een beetje meer gevoel krijgen voor de hoeveelheid water die ze gaan gebruiken.

Deze ronde zal ik ongetwijfeld erg veel fouten maken, dus leek het me handig om mijn kansen te spreiden over twee kweekjes ;)

 

Ik heb nu 5 Shackzilla's en 1 Jackberry X Shackzilla (freebee van Sannie) in de propagator zitten.

Hieronder de foto's waarop je nog niks kunt zien :likken:

gallery_42313_17584_1691023.jpg

 

gallery_42313_17584_1059533.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker soortje, Shelby!

 

Mijn Shackzilla was een slow starter, en werd niet al te groot.

Maar wel heel dik en lekker.

 

gallery_1115_3541_174696.jpg

 

Ik heb nog steeds een moedertje van mijn Sz, en geniet er anderhalf jaar van.

Ik kreeg van een vriend ooit ook twee stekken van Shackzilla's. De ene was wat groter, de andere nog kleiner dan mijn plant, dus er zitten wat verschillen tussen de individuen.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er erg goed uit FoolOnTheHill !

Ik hoop dat het er bij mij ook zo uit gaat zien. Als ik niet vroegtijdig alles in de ton moet smijten weet ik waar ik me op kan verheugen... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm... Voorlopig hoef ikme nog nergens op te verheugen ben ik bang.

 

Vorige week zaterdag zijn de zaden in de propagator gegaan. Vorige week woensdag ontvouwde de eerste zaailing haar blaadjes, maar dat is ook de enigste. Vrijdag was ik er redelijk van overtuigd dat de rest waarschijnlijk niet meer zou komen en heb toen de rest van de zaadjes op de "ouderwetse" manier tussen vochtige watten gelegd.

Hier is tot op heden ook nog steeds niks van uitgekomen. De zaden heb ik in de koelkast bewaard tot ik ze ging zaaien/kiemen en de zaden hebben daarna continu op 24-24,5 graden gestaan.

 

Ik heb mijn zaden altijd laten kiemen tussen de watjes en eigenlijk zelden dat er eentje niet uit kwam. Dus waarom het nu volledig mis is? geen idee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel en veel te nat. Die spongeplugjes zijn helemaal doorweekt en dan ook nog eens in een super vochtige propagator.

 

In een glas met water gooien, wachten tot je dat ie uit komt en dan als ie een minimaal worteltje heeft in een ingewaterde en uitgeknepen spongepot doen. Werkt voor mij 95% van de keren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Johnny!

 

Ik heb het gedaan zoals ze beschreven op de site van Sannie. Bacto oplossen in een liter water ruim over spongpot gieten, uitlekken, gaatje prikken, zaadje erin, lichtjes toedekken, perliet ook vochtig maken met de bacto oplossing, spongepots erin en wachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

beter luister je naar johny.

toen ik voor het eerst met spongepots werkte mislukte het ook.

die keer daarop eerst laten ontkiemen in een glas water ,

zodra hij een kein worteltje had in de spongepot gestopt.

en zie daar ze kwamen allemaal boven

Share this post


Link to post
Share on other sites

of gewoon tussen nat keukenpapier op kamertemp.

werkt voor mij altijd binnen 24u zijn ze uitgekomen!

 

succes met je ronde :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

Volgende ronde gaan ze ook weer gewoon allemaal tussen het papier en dan later zoals jullie adviseren in de spongepots.

 

Ik heb net even gekeken en de methode tussen de watten/keukenpapier werkt, er is een heel klein beetje wit te zien.

Ik de zaden die niet uitgekomen waren in de propagator opnieuw in de spongepots gedrukt, ik ging er van uit dat ze het niet meer zouden redden en heb ze daarom bijna verzopen in het water. Ik heb een klein glaasje water lauw warm water over de zaden gegooid en een laagje water onderin de propagator laten staan. Ook hier zie ik nu dat er toch nog leven in zit! Oohja, ik heb de temp ook een stukje omhoog gezet, deze staat sinds gisteravond op ongeveer 26 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is zover!

 

Ik heb net de tent gevuld met 5 Shackzilla's en 1 Jackberry X Shackzilla (freebee) Dit zijn de zaadjes die ik tussen watten heb laten kiemen en vervolgens in de spongepots heb gezet om te wortelen.

 

Nu heb ik voor dit moment alleen nog de vraag of ik de ventilator (clip-on in het tentje) enkel aan moet zetten als de lamp ook brand of moet deze continu draaien?

 

Foto's komen straks.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's...

 

gallery_42313_17584_990169.jpg

 

gallery_42313_17584_80128.jpg

 

gallery_42313_17584_2601292.jpg

 

gallery_42313_17584_666628.jpg

 

gallery_42313_17584_567817.jpg

 

Dit is de Jackberry X Shackzilla:

gallery_42313_17584_1917618.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar staan ze dan... :)

 

ik heb 2 ventilators, 1ntje continu, 1ntje die met de lamp mee geschakeld word.

als je er maar 1 hebt zou ik deze wel continu laten draaien.

 

is je inlaat passief?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Sensi!

 

Ik heb er tot nu toe inderdaad maar eentje. Ik heb deze nu zo bevestigd dat hij precies voor een gat in de tent zit, maar dit zal denk ik nog wel onder passief vallen?

Dan ga ik hem ook maar continu mee laten draaien.

 

 

Gr, Shelby

Share this post


Link to post
Share on other sites

als hij niet actief word ingeblazen is hij passief ;)

als het nog jonge spruiten zoals nu zijn heeft dat ook allemaal nog niet heel veel belang.

vooral als er al wat gewas is word nit belangrijker.

 

ik weet niet helemaal hoe het zit met zo'n tent(ik heb een hok)

maar je hebt meerdere luchtgaten in een tent, toch? daar gebruik je er wel meerdere van of maar 1ntje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie dat ze een beetje strekken .

vraagje op hoe hoog heb je je lamp hangen ,

als je hem te hoog hebt hangen gaan je zaailingen naar het licht doe strekken :)

als dit niet het geval is ff inplanten tot de kiemblaadjes,

betrefende je luchtinlaat even slang erdoor ,

als het goed is zuigt je afzuiger dan wel verse lucht aan ,

en je ventilator tussen lamp en gewas doorlaten waaien.

dus niet op gewas of op de lamp.

veel succes verder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Sensi:

 

Ik heb onderin alle gaten opengezet. Twee van die slurven en twee grote roosters.

 

@chucha:

 

Ik heb de lamp nu op ongeveer 80 cm. hangen en de temp. strak boven de potten is nu 28 graden als de lamp aan is. Ik heb de poten nog niet tot bovenaan gevuld met aarde, dit wou ik pas doen op het moment ze iets meer zijn dan een heel dun sprietje, geen idee waarom, maar dit had ik mij zo bedacht...

 

De ventilater blaast op ongeveer 20cm. boven de plantjes en 50/60 cm. onder de lamp.

 

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...