Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Johnny_Sack

Bierumer Wiet Proces

Recommended Posts

Misschien voor sommigen onbekend maar naast Doede en een aantal andere zaken heeft dit stel ook geprobeerd om via de rechtsgang de stap naar legalisatie te zetten. Het zijn altijd maar die noordelingen. ;)

 

Artikel van Rob Zijlstra over de zaak in Dagblad van het noorden:

 

https://robzijlstra..../proceswiet.pdf

 

Artikel van vandaag over de eis van het OM:

 

http://www.dvhn.nl/n...n-11738743.html

 

Live volgen via de Twitter van Rob:

 

https://twitter.com/zittingszaal14

 

Uitgebreid artikel:

 

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/haalt-bierumer-wietproces-de-geschiedenisboeken-11738453.html

 

Interessant aan de zaak is dat volgens de kwekers de politie en de belastingdienst op de hoogte waren van de kwekerij.

 

 

In een notendop, OM vind niet dat er door de rechtelijke macht veranderingen aan het beleid doorgevoerd kunnen worden maar de 2e kamer. OM zegt dat dat ondanks de bedoelingen van het stel ze toch strafbaar bezig zijn geweest, eist werkstraffen. Advocaat van het stel gaan in het nog komende pleidooi vragen om geen strafvervolging.

 

 

Jammer dat ik niet wist dat vandaag was, anders wel emm naar stad gereden.

 

Even wat zeer intresante Quotes die voor anderen denk ik ook wel waardevol zijn:

 

- Bierummer wiettelers: sinds 2009 - 7 invallen met arrestaties, maar nooit volgde uitnodiging voor rechters te verschijnen

- B.wiettelers betalen belasting. B.dienst: Hoe iemand aan geld komt, interesseert ons niet, 't gaat ons alleen om het geld.

- Rechtbank uit kritiek op jolige foto’s van politiemensen in ontmantelde wietkwekerij in strafdossier (Wat een mongolen die blauwen)

Edited by Johnny_Sack

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe iemand aan geld komt, interesseert ons niet, 't gaat ons alleen om het geld.

 

En daarom zeg ik altijd: de 'belastingdienst' is uitgevonden in Sicilië ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus de shops mogen nog steeds een voorraad hebben, deze vervoeren maar deze voorraad komt nog steeds uit de lucht vallen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het tijd dat wij deze even helpen met uit de lucht vallen, het nederlandse klimaat was wel niet geschikt voor paddo's ( http://www.encod.org/info/NL-PADDOVERBOD-IS-KLINK-KLARE.html ) maar hennep zal sowieso prima urban gezaaid worden, heeft iedereen een pollenfilter in zijn intake? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil best vanaf morgen belasting betalen, ook wil ik wel met de belastingdienst praten over de afgelopen jaren.

 

Maar wat ik lees is dat de belastingdienst nog steeds meldingsplicht heeft dus je bent totaal overgeleverd aan de good will van een ambtenaar. Nou daar zit ik niet op te wachten. Als ze dat nou zouden laten vallen wil ik best belasting betalen net zoals ieder ander bedrijf en ik denk velen met mij.

 

Of het buiten of binnen is ik lever ook een mooi verantwoord product voor en door een roker. Ik zie niet in waarom ik niet een coffeeshop zou mogen bevoorraden, die moeten juist blij zijn met kwekers zoals mij en dat zijn ze ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijk! Geen straf ! Hoe voelt het Ivo? Om nu voor lul gezet te worden? Sta je dan in je hempie he!

 

Dit kut beleid is toch niet meer te houden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dit de eerste keer dat er geen straf wordt opgelegd in een cannabis gerelateerde zaak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bij het vonnis aanwezig geweest. Halverwege de uitspraak begon ik mij al danig op te winden, maar tot ons aller verrassing maakte de vrouwelijke rechter een u bocht en kwam tot deze verheugende uitspraak, waarbij zij liet blijken o.a. het kwaliteits aspect belangrijk te vinden.

Wij begroeten de 'historische' uitspraak met luid applaus. Het greep ons emotineel behoorlijk bij de strot en eens te meer werd ik er mee geconfronteerd, hoe ik als een hond behandeld ben.( niet zoals mijn honden trouwens).

Het biedt zeker perspectief voor de toekomst.

 

Voor volledige informatie zie;

http://www.voc-nederland.org/2014/10/rechtbank-groningen-zet-achterdeur-open-geen-straf-voor-modelkwekers-john-en-ines/

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ik ben bij het vonnis aanwezig geweest. Halverwege de uitspraak begon ik mij al danig op te winden, maar tot ons aller verrassing maakte de vrouwelijke rechter een u bocht en kwam tot deze verheugende uitspraak, waarbij zij liet blijken o.a. het kwaliteits aspect belangrijk te vinden.

Wij begroeten de 'historische' uitspraak met luid applaus. Het greep ons emotineel behoorlijk bij de strot en eens te meer werd ik er mee geconfronteerd, hoe ik als een hond behandeld ben.( niet zoals mijn honden trouwens).

Het biedt zeker perspectief voor de toekomst.

 

Voor volledige informatie zie;

http://www.voc-nederland.org/2014/10/rechtbank-groningen-zet-achterdeur-open-geen-straf-voor-modelkwekers-john-en-ines/

 

Doede,

 

Kan je deze zaak niet meenemen in jou hoger beroep?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zal nog wel een hoger beroepje worden denk ik en dan alsnog straf krijgen want dit laat het OM/Ivo vast niet over zijn kant gaan. En een ontneminkje er achter aan? Ze weten ook precies hoeveel er is geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele feiten; Bij john en Ines ging het om meerdere arrestaties en 2500 planten (reken maar uit hoeveel lampen) en 900 stekken. Bij mij ging het om 170 kasplanten en 128 stekken, op duurzame, biologische wijze gekweekt. Omdat ik dus een meer uitgesproken politieke stellingname hanteer, moet ik de grond ingetrapt worden.

 

Nee want doede heeft alles zwart in zijn zak gestoken.

Moet je d'r even bijzetten ; openlijk, via kortgeding ,krant en televisie in z'n zak gestoken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Feit blijft dat je iets hebt gedaan wat niet mocht.

 

Deze lui hadden de zaakjes beter voor elkaar.

 

Jij wil alles in je zak ...dan zit je nu op je zak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

feit blijft dat hoe je het ook doet, het altijd illegaal is, en laat dat nou DE kern van het probleem zijn; het MAG niet legaal, en zo vormt het verbod een argument voor het verbod (snap jij het nog?)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zulke anonieme figuren als jij winnen we de oorlog wel, dan heb je geen vijanden meer nodig.

 

Ik bedoel met bovenstaande natuurlijk M(e)urdoch.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bij het vonnis aanwezig geweest. Halverwege de uitspraak begon ik mij al danig op te winden, maar tot ons aller verrassing maakte de vrouwelijke rechter een u bocht en kwam tot deze verheugende uitspraak, waarbij zij liet blijken o.a. het kwaliteits aspect belangrijk te vinden.

Wij begroeten de 'historische' uitspraak met luid applaus. Het greep ons emotineel behoorlijk bij de strot en eens te meer werd ik er mee geconfronteerd, hoe ik als een hond behandeld ben.( niet zoals mijn honden trouwens).

Het biedt zeker perspectief voor de toekomst.

 

Voor volledige informatie zie;

http://www.voc-neder...s-john-en-ines/

Wie is wij? Is dat Pluralis Doedels?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enkele feiten; Bij john en Ines ging het om meerdere arrestaties en 2500 planten (reken maar uit hoeveel lampen) en 900 stekken. Bij mij ging het om 170 kasplanten en 128 stekken, op duurzame, biologische wijze gekweekt. Omdat ik dus een meer uitgesproken politieke stellingname hanteer, moet ik de grond ingetrapt worden.

 

Nee want doede heeft alles zwart in zijn zak gestoken.

Moet je d'r even bijzetten ; openlijk, via kortgeding ,krant en televisie in z'n zak gestoken.

 

Openlijk of niet, zwart wordt dan niet inééns wi(e)t. Eénzelfde redenering als: Bedrijven, multinationals en coöperaties hebben een brievenbusfirma in Amsterdam om zo weinig mogelijk belasting te betalen, dit is fout, tenzij ze het openlijk doen!? Nee, het is per definitie fout. Wat niet wegneemt dat deze bedrijven er jaren mee weg kunnen komen als ze het slim en clever aanpakken. Soms wordt het een halt toegeroepen en moeten de bedrijven megaboetes betalen ( Starbucks in UK bijv.), risico van deze werkwijze. Starbucks is in dit geval hier natuurlijk hartstikke bewust van. Ik weet zeker dat ze nu nog steeds amper belasting betalen in the UK. Dus eigenlijk maar 1 optie Doede: die hele kas weer volgooien en op dezelfde manier verder als je achter je eigen verhaal staat. Daar komt bij dat je nu al helemaal niks meer te verliezen hebt.

 

Misschien is de Starbucks vergelijking wat ver gezocht, maar zo zit de wereld in elkaar. Take it or leave it.

 

In deze moet ik het helaas ( helaas omdat Doede een sympathieke kerel is) eens zijn met Murdoch, goed regelen of niet goed regelen. De middenweg is blijkbaar geen optie, daar kun je lang over zeveren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze het goed geregeld hadden dan hadden ze ook niet voor de rechter gestaan. Het is lef hebben belasting betalen maar volgens mij ook jezelf in de voet schieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...