Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zundappks80

Kromme Blaadjes

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik zit even met een vraagje:

de blaadjes van mijn planten trekken een beetje krom.

Het zijn super critical plantjes. Ze staan sinds 21-9 onder een 4oo watt hps lamp.

De planten staan in 11 ltr potten, gevuld met plagron terra lichtmix. Vanaf dat ze onder de 400watt staan, voeg ik plagron grow toe aan de voeding. De ph van het water,inclusief de toevoeging is 6,1 Ik geef ze nu 500ml voeding per dag. Ook staat er een ventilator in mijn

kast, die de plantjes lekker laat dansen. Wie kan mij helpen?, en kan dit kwaad?en wat moet ik doen?

Bedankt alvast.

gallery_42503_17537_395312.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te warm. Te hoge lv. Fan te hard op de plant. Teveel voeding. Dat kunnen volgens mij een beetje de hoofdoorzaken zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zundappks80,

 

Met Lightmix kan je wel even aantal weken zonder voeding.

 

Ik weet niet hoelang je voorgegroeid heb in deze potten.

 

Tevens denk ik dat je ze TEVEEL (+voeding) water geeft!

Ze verbruiken zeker nog geen 500 ml per dag.

 

Ik zou naar mijn mening 2 dagen niks geven en daarna in ieder geval alleen water de eerste keren. Om de dag zowieso.

 

Misschien komen er nog meer tips!!!

 

Mvg Hs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk daar heb ik wat aan😃. Ik heb de ontkiemde zaadjes op 8-9 in deze potten gedaan. 2 dagen later kwamen de eerste groene steeltjes voor de dag. Ze hebben toen tot 21-9 onder 4 tl lampen gestaan. De ventilator draait zachtjes over de plantjes heen. Ik ga ze nu 2 dagen geen water geven, en dan daarna alleen water zonder voeding. Ik heb mezelf denk ik teveel aan het kweek schema gehouden. Maar ja. Alles moet de eerste keer zijn. Van fouten leert men. De temperatuur is met de lamp uit +-22 graden en met de lamp aan +-30 graden. De lv schommelt tussen de 50 & 70%. Dit zijn toch goede waardes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Lightmix kan je echt niet weken zonder voeding ik denk dat je in de war bent met de special mix. De light is een licht bemeste grond deze heeft genoeg voor je stekken om voor te groeien maar dan moet je ook weer niet 2weken voorgroeien. Dan moet je ook al weer bij voeden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi lion,

Ik heb de zakken op gezocht en heb toch wel de light-mix. De volgende ronde maar de special-mix. Op het kweekschema stond dat ik de 1e week 25 ml groei moest toevoegen op 10 Ltr water. De 2e week 50ml op 10 Ltr water. Ze bedoelen toch, dat deze weken gaan tellen vanaf de planten onder de 400 watt staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lion

Een Aantal is ook geen 10 weken+,

 

Maar pas na 2 weken beginnen met voeding had geen kwaad gekund.

Nu is de pot aardig verzadigd met overvloed aan voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste, ik ga jullie raad opvolgen. Ik geef ze twee dagen geen voeding. Daarna rustig opbouwen met water zonder voeding. Ik hou jullie op de hoogte. Is dit erg schadelijk voor mijn plantjes? En hoe snel kan ik verbeteringen verwachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de lightmix van plagron heeft voor 1 week voeding ( volgens hun, staat op de site)

de growmix van plagron voor 3 weken

 

ik zou als ik jou was een tensiometer aanschaffen. heeft bij mij erg geholpen. Niet jezelf er precies op aanhouden natuurlijk, maar geeft wel een erg goed inzicht.

Nu ik die gebruik merk ik meteen dat ik zonder die meter ook teveel water gaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maikel,

Ja daar ga ik me eens even goed in verdiepen. Heb er al veel over gelezen, en de meningen lopen uiteen. Is voor een beginneling als mij, denk ik een verstandig idee om er 1 aan te schaffen

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog even hoeveel planten heb je totaal?

 

En geef je per plant 500ml totaal?

of 500ml verdeeld over 5 plantjes dan is dat 100 ml per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

Ik geef/gaf inderdaad 500ml per plant. Verdeeld over twee x. Als de lamp net aan is, en een uurtje voor hij uit gaat. Staat nog op 18/6. Ben er wel achter dat dit veel te veel is. De grond moest toch vochtig zijn? Maar ja. Voor alles is een eerste keer. Ik ben allang blij met jullie reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Zundapp,

 

Inderdaad voor alles moet de eerste x zijn:

Bij mij ook een van de eerste keren fout gegaan.

gallery_35259_15206_2686676.jpg

Gelijk gaan bijvoeden en dan is dit het resultaat na aantal weken bloei.

 

Ik zou gewoon lekker ontspannen met een jointje wat verslagen doorlezen hoe ze het vanaf het begin doen.

Er is veel van te leren ook wat betreft watergiften en het opbouwen daarvan.

 

Ook kan je het gewicht van de potten voelen, en hier een beetje op af gaan.

Tevens als het mogelijk is om een tensio aan te schaffen, is een redelijke leidraad wat betreft waterbeurten.

 

Zeker de eerste week wat droger om wortel ontwikkeling te bevorderen, te nat staan kan wortelrot tot gevolg hebben, en dus slechte opname van voedingsstoffen uit de aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He bedankt,

Ja dat ga ik zeker doen. Heb er al veel van opgestoken. Een meter ga ik ook zeker aanschaffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hasjies,

hier een foto van mijn plantje.

gallery_42503_17558_2221884.jpg

Het gaat super ermee. Ik geef ze nu om de dag 200 ml water. Denk dat ik ze volgende week op 12/12 ga zetten. Ze staan dan 3 weken onder 18/6.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heyy zundap,

 

Gaat een stuk beter!

 

Heb je misschien een foto zonder Hps??

 

Zijn de nerven nog geel?

 

Welke afstand gebruik je tussen de lamp en plant.

 

Gr H.s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb even een nieuwe foto gemaakt. Denk dat je het nu beter kan zien.gallery_42503_17561_336054.jpg

Ik zit alleen te tobben met die foto's toe te voegen. Ik krijg het niet voor elkaar om meerdere foto's toe te voegen.

De 400watt lamp hangt 40 cm boven de toppen van de plant. Ze zijn nu 40 cm hoog. Ik ga ze denk ik volgende week op 12/12 zetten voor de bloei periode. Is dit

goed??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat de goede kant op.

 

Hoe warm is het is je hok?

 

Zorg dat ze het niet te warm hebben,

Tussen de 25 en 27 graden met lamp aan.

 

Ventilator tussen de plant en lamp laten blazen,

niet direct op de plant zelf.

 

En voorlopig de dagen alleen water.

Dan kan je als de dames er beter uitzien volgende week,

ze in de bloei zetten.

Maar eerst even uit de stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

Het is tussen de 23 en 28 graden met de lamp aan. Als de lamp uit is, zakt het tot 20 graden. Ze gaan al mooie kroontjes maken. Ik geef ze nu om de dag ongeveer 250 ml water. Het gaat gelukkig de goede kant op😃😃

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weegschaal gebruiken, dan kun je goed zien wat ze verbruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe werkt dat dan precies met een Weegschaal? Ben wel aan het zoeken geweest, maar kan hierover eigenlijk niet zoveel vinden. Gewoon elke dag je potten wegen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je pot op tillen als ze droog staan dan voelen als je ze net gewaterd hebt een paar x doen en je weet het

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op grond hief ik iedere pot op voordat ik een glas voeding er in kieperde.

Als een pot loeizwaar was dan kreeg die gewoon niks.

Of misschien een halfje, als ze me lief aankeek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...