Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Coops

Graag Advies Voor Optimale Hps Setup.

Recommended Posts

Graag hoor ik hoe jullie over onderstaande setup denken!

E komen maximaal 5 planten in te staan.

Mocht ik fouten maken of dingen vergeten hoor ik graag jullie opbouwende advies, dan leer ik er ook weer van!

Ben tenslotte een beginneling die het alleen van het inlezen en advies hier moet hebben, al doende leert men.....

 

1: Mammoth 150Q tent (150x150x215).

2: Dimlux expert series 1000W DE EL UHF lamp / Of de Gavita 1000W DE, welke is beter?

3: Combi pack 1200m3, bestaande uit:

- Phresh filter 1500m3.

- S-vent automatische trafo regelaar 1.5A.

- Stalenbox Torin 1200m3.

4: Mabo automatische blusser.

 

Voor dit samen kom ik uit op zo.n 1400€.

Wat mis ik dan nog of pak ik verkeerd aan, buiten PH/EC meters en overig klein spul?

 

Puk Support bied aan op hun site voor 1299,-:

  • Mammoth Elite 150Q 1.50x1.50x2.15M Mobile Climate Room
  • Gavita 1000watt , instelbaar van 600 t/m 1000 watt en boost functie .( stekker klaar )
  • Puk 1000w schakel kast op maat , met kachel functie en tijdklok .
  • Stalenbox Torin 750m3
  • S-Vent temperatuur gestuurde trafo regelaar 1.5A
  • Presh filter 1000m3 , de beste filter in zijn soort .
  • Combi slang 6mtr + slangklemmen .
  • Door de extra hoogte nog beter te beheersen!

Toen ik hun mijn genoemde setup doorstuurde, kreeg ik bovenstaande aanbieding terug, deze zou compleet aan mijn wensen voldoen.

Maar de stalenbox en filter hebben minder capaciteit!

 

Bij filter en afzuiging adviseren ze normaal toch minimaal het gelijke aantal m3 aan de aantal W verlichting te nemen of heb ik dat mis? In dit geval is dat totaalpakket van PUK te min??

 

Bij die opstelling zal ik het in de tent moeten hangen toch? Iets wat bij Presh inline filters niet noodzakelijk is. Sorry hier hoor ik graag meer over want dat begrijp ik nog niet.

 

Graag jullie mening en advies! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smellowmellow; hoe groot zou je me adviseren?

 

@Lion61; Hier zijn de meningen geloof ik gedeeld over? Van horen zeggen weet ik dat er bij zijn die een wat grotere filter en afblaascapaciteit zouden nemen.....

 

Bedankt en ik hoor graag meerdere meningen/tips!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de setup is niets mis tenzij jij je verse lucht niet van buiten haalt.

Maar dan ligt het aan de kweker en dan moet je idd aanpassen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top 5 planten want dat mag natuurlijk in ons land

.

.

.

Niet als er een lamp boven hangt.

 

Als het je eerste ronde is die je probeert zet dan gewoon die tent met 10 of 20 planten neer lees komando z'n topic en copy paste !

 

Gr

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Just made it; ik begrijp wat je bedoeld, maar ik ben niet van plan om te kweken voor de verkoop.

Het zullen medicinale soortjes zijn voor eigen en andermans gebruik. Verder ga ik er olie en dergelijke van maken, ook voor mezelf en anderen. Als er overblijft ken ik genoeg mensen die ik er blij mee kan maken tegen een geringe vergoeding.

 

Wellicht dat het ook met een mindere opstelling zou kunnen, maar ik ben nu eenmaal zo; als ik het doe, wil ik het goed doen!

Ik snap dat 5 ook niet geheel toegestaan is, maar meer heb ik niet nodig dus is dit voldoende voor me dus waarom zou ik meer doen. Dit zal eerder min of meer gedoogd worden zonder dat er een straf aan vasthangt dan wanneer ik er 10/20 neerzet. Dat is niet meer uit te leggen als eigen gebruik!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke setup, die door mij samengesteld of door PUK???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand andere die zijn mening er nog over wil geven?

 

Zelf denk ik dat de opstelling van PUK goed is met als aanpassing een 1500 filter en 1200 stalenbox ipv een 1000 filter en een 750 stalenbox.

 

Lees dat er gisteren weer iemand gepakt is van het forum en hij adviseert een overcapaciteit op de filter en afzuiging te nemen.

 

Is die 1200m3 afzuiger met loshangende motor? Zie dat nergens vermeld staan namelijk op hun site......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe waar je je zelf goed bij voelt... Lekker slapen is ook veel waard...

En overcapaciteit is in mijn opzicht altijd goed ook handig als je tentje om wat voor reden te warm word.. Maar pas op voor storm in je hok.. Krijg je klauw van.

En je kan ten alle tijd dimmen.. Maar je kan um niet opvoeren..

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja daar heb je gelijk in, nu kan ik de keuze maken....

 

Is het veel handiger om te gaan voor een inline filter die je buiten je tent kunt plaatsen?

Kan iemand me uitleggen hoe dat precies werkt?

 

Kun je een normale filter eigenlijk ook buiten je tent plaatsen, zodat de lucht van bovenin je tent eerst door een stuk afzuigbuis afgezogen wordt, dan door de filter gaat en vervolgens afgezogen wordt naar buiten?

 

Sorry, ik heb daar echt geen idee van en ik zie bij de kweekverslagen vaak een filter in de kweekruimte hangen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe kan je ook blazen door je filter. Ik ben dr geen voorstander van maar t werkt wel. Inline filter is een overmaatse tube waar een filter inzit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Agent Orange, kun je dat een beetje uitgebreider uitleggen aub?

Zoals gezegd ben ik een leek en probeer ik het te snappen.... Thnx.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu ook een 150x150x200 tentje staan met dimlux 1000watt erin, 1200afzuiger van puk en een 1500 presh filter..

 

nergens last van;)

 

dat gezegd hebbende zou je evt wel voor een 1500 afzuigen kunnen gaan(ik had deze nog liggen daarom gebruik ik de 1200), als het bijv warmer gaat worden buiten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk bij een grow shop naar inline filter dan zie je het verschil op youtube staan ook promo's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke thanks, dat zal hem waarschijnlijk worden met de 1200m3 afzuiger en 1500m3 filter!

 

Maar heeft nog even tijd dus mochten er nog mensen zijn die hun mening erover willen geven dan hoor ik dat graag!

 

@secret Jardin; is die Dinlux fijner dan de Gavita of waarom heb je die??

 

En wat zou jij in mijn geval doen qua afzuiger, want standaard zit er bij die tent maar een 750 en 1000 filter bij. Volgens hen voldoende maar ik hoor hier andere geluiden en ga daarom liever voor safe met 1200 afzuiger en 1500 filter.

 

Maar jij zou toch de 1500 afzuiger pakken? 1200 moet ook zat zijn toch als ze 750 erbij leveren?

 

Is dat een geheel stille set?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag in een growshop hier in de buurt geweest.

Daar adviseren ze om een tentje van 1x1x2 meter te pakken omdat alle lampen toch maar een vierkante meter belichten zeiden ze daar.

 

Dit is wel erg klein ondanks dat ik maximaal maar 5 planten wil kweken voor mezelf of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor 1 lamp wel ideaal... maar net een maatje groter kan geen kwaad... 120 of 150 is ook mooi.. als het wat groter is is de temperatuur ook wat makkelijker onder controle te houden. Anders hadden we allemaal 1000 watt in een klein ikea-kastje gehangen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik was inderdaad ook aan de temperatuur aan het denken!

Volgens mij had Krasi een 1000W in een 120 hangen en was dat al vrij krap.

Dan zou 150 beter zijn idd wat temperatuur betreft.

 

Maakt het overigens nog uit voor de petten wat voor lamp je gebruikt als ze bij je uitkomen?

Ik ben misschien niet forumwaardig volgens sommige kwekers hier, aangezien ik maar voor Max 5 plantjes eigen gebruik ga maar wil graag weten hoe dat zit......

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 planten.. gedoogd.. inleveren en klaar.. zodra er ook maar iets van een lamp ofzobij komt kijken kan je de pineut zijn.. en dan maaak het niet uit of het er 5 of 50 zijn..

 

Edit. bestaat een heel mooi lijstje voor..

Edited by smellowmellow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mag niet nee, ik weet het......hoe belachelijk dat ook is voor eigen (medicinaal) gebruik vind ik!

Maar toch denk ik dat je hiermee nog enigszins wegkomt ten opzichte van 50 planten, al mag het gewoon niet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De setup zoals ik hem nu in gedachten heb van 2 verschillende aanbieders: (weet niet of ik namen mag noemen hier)

 

Aanbieder 1:

 

Mammoth Pro 150

Dimlux Expert Series 1000W DE EL UHF

Softbox Nicotra 1500m3 MDF Fluisterstil

Presh inline filter 2000m3

Schakelkast DV-K 1200

Cli-mate analoog 7 amp klimaatregelaar

Mabo automatische 1kg brandblusser

Combiconnect 254mm slangen

Slangklemmen van 6cm tot 52,5cm

Gavita Light hanger/filter hanger

 

Aanbieder 2:

 

Mammoth Pro 150

Dimlux Expert Series 1000W DE EL UHF

Softbox Torin 1500m3 Fluisterstil

Presh inline filter 2000m3

Schakelkast 1000W

S-Vent trafo regelaar 1.5A

Mabo automatische 1kg brandblusser

Combiconnect 254mm slangen

Slangklemmen van 6cm tot 52,5cm

Gavita Light hanger/filter hanger

 

Voor welke opstelling zouden jullie kiezen of welke aanpassingen zouden jullie nog doen om het zo goed mogelijk te doen?

 

Er zit natuurlijk niet heel veel verschil in, maar ik ben vooral benieuwd naar de volgende dingen:

 

- Verschil tussen Nicotra softbox en Torin softbox kwalitatief?

- Welke schakelkast neem je het beste voor deze Dimlux 1000w lamp? Is 1x 1000w beter dan 2x600w en zijn beide genoeg voor een lamp tot 1200w?

- Welke klimaatregelaar komt het beste uit de bus? Of is Uniteck bijvoorbeeld beter?

 

Wil de puntjes op de i zetten en dan overgaan op aankoop, alle tips zijn welkom.....

 

Bedankt alvast!

 

Groeten Coops.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik voor aanbieder 1 gaan heeft overal iets meer over en zit je nergens op het randje..

 

Gr Just made it

 

En nu die bende kopen en draaien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...