Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Tilla0314

Mannetje Ineens Weer Vrouwtje? (Autoflower)

Recommended Posts

Ik zit hier met een heel apart verschijnsel waar ik raad voor nodig heb.

Heb afgelopen zomer 3 royal haze autoflower zaden gekocht. Deze zijn allemaal uitgekomen enhebben op een balkon gestaan. Op een gegeven moment begonnen er 2 te bloeien maar de 3 e bleef achter. Toen deze er ook anders uit zag kwam mijn maat tot de conclusie dat dit een mannetje zou zijn. Deze is vervolgens in een bos gezet en paar weken later wezen kijken. Nog steeds niet veel veranderd. Nu zijn de andere 2 al zo'n 2 weken geleden geknipt en gingen we gister weer eens kijken he die erbij zou staan. Tot onzr verbazing was die heel groot geworden en was hrt toch echt een vrouwtje. Het lijkt dat ie ongeveer zon 2/3 weken in de bloei staat. Hij staat in een aardig dicht bos.

Mijn vraag is, hoe kan dit en wat kunnen we hetbeste doen als je rekening houdt met weer en lichturen?

Alvast bedankt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien hebben de kabouters in het bos de plant omgetoverd tot een vrouwtje :whistle: . Wat waren de verschijnselen in het begin toen je dacht dat het een mannetje was?

 

Lichturen zal niet veel uitmaken bij een autoflower in de natuur.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuhm ten eerste dat ie niet bloeide en hij zag er ongezonder uit en de bladeren lagen verder uit elkaar.

Dacht sat het misschien geen auto zou zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gok dat je de voorbloei in de oksels (calyx) aan zag voor een man.

bladeren zeggen niks over wel of geen auto.

 

Anders even fototje.

 

Kuro.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto niet nodig, is gewoon een mooie plant mrt dikke witte stampers nu.

Denk dat ik hem gewoon laat staan en uitbloeien, denk dat dan wel goed komt. Blijf hrt apart vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenwijsheid is het niet, foto heeft geen toegevoegde waarde en staat ook paar kilometer verderop.

Voorstellen zou ik nog doen;)

 

Stel het is geen mannetje geweest? hoe kan het dan dat dir niet bloeide in het begin en pas na 10 weken terwijl de andere onder dezelfde omstandigheden het wel deden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de reacties. Heb hem naar een brtere plek in de natuur gebracht.

Enigste kutte is dat een groot deel van de stam is omgebogen/geknakt in de auto ondat ie zo groot is. Hij zit nog wel gewoon vast en is nirt gescheurd, dus ga zo kijken of die nog te repareren valt. Iemand daar nog tips voor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er bestaat planten wonden troep soort balsem als ze gebroken of gescheurd zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stok naast gezet en spalken bij de breuk.

Balsemm zou kunnen maar vertrouw eerst op de natuur :)

Denk dat het wel goed komt. Ondertussen al dik een meter hoog en zitten dikke stampers op. Weer is ook mooi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...