Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hellboy

Narijpen Na Oogst?

Recommended Posts

Er gaan hier deze week drie stuks Critical Kush tegen de vlakte. Ik check momenteel bijna dagelijks de kleur van de Trichomen en mik op een 70% Amber(bruin) en 30% Milky verhouding. Op dit moment is dat nog andersom.

Moet ik, nadat de planten zijn omgehakt, nog rekening houden met narijpen van de toppen. In de zin van dat de Trichomen nog een tint donkerder worden? Ik wil uiteraard nog wel íets effect voelen dus graag niet alles bruin.. Of wordt dat verkleuringsproces juiist gestopt doordat ze geen licht meer krijgen?

 

Oh en mijn stampers worden amper donker? Wazdat? Ga ik te snel? Ik weet dat de Trichoomkleuren het belangrijkst zijn als leidraad voor oogst maar toch raar toch? Oh en verder ben ik heleMAAL niet nerveus.. Echt! :dribble:

 

Oh en dit; Ik ga nat knippen. Vóórdat ik ze te drogen hang dus. Hoeveel blad wat uit de top steekt laten jullie zitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

70/30 Is wel heel scherp gesteld en ook nog eens tricky.

Je moet er idd rekening mee houden, dat ze nog ietsjes na rijpen en dat gaat harder, of meer zo je wil, dan je denkt..

 

Nat knippen ben ik zelf niet zo'n fan van, al heb ik dat ook wel gedaan.

Maar let maar eens op je vingers hoeveel lekkere plakkerigheid er aan kleeft.

Dat heb je liever in je wiet toch?

Maar als je het dan toch doet, dan gaat het er om, dat je de trichomen lekker laat zitten.

Dus bij het ene is dat meer dan bij de andere soort/oogst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je trichomen zo wel goed zijn; laat je het langer staan heb je alleen maar meer risico op toprot. Indicaatjes met van die compacte toppies, voor je het weet... :o

 

 

Ik knipte vgoegâh ook nat maar las hier een topic waarin dat ten strengste werd afgeraden. Bij de voet vastpakken, CHOP, omdraaien en ophangen. Niets aanraken, je maakt alleen maar trichomen stuk. Daarnaast veroorzaak je wondjes waar het sap uitloopt waardoor je wiet te snel droogt.

 

Waar ik voorheen met groene plakvingers de groene plakschaar hanteerde en er uren werk aan had, hangen ze nu met blad en al twee weken. Dan pak ik ze uit de droogkast en kan ik de droge toppen er moeiteloos tussenuit plukken. De wiet smaakt ook zachter dan voorheen.

 

Dan moet er echter nog wel een rijpingsproces plaats vinden, officieel. Je zou het een maand of twee minimaal, moeten curen. In een weckpot, in het donker, in het begin elke dag ff omhusselen, die frequentie kan later omlaag.

 

Enne waarom heb je The Great Gonzo in je avatar staan, Hellboy? ;)

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat van die wondjes wat toprot of te snel uitdrogen veroorzaakt heb ik eerder gelezen. Ook gelezen idd dat je wel een deel blaadjes moet laten zitten omdat de planten/toppen dan via de bladeren (dus indirect) uitdrogen waardoor de smaak milder zou zijn later. Ik denk dat ik dan alleen de kleinere dekblaadjes zonder trichoompjes rond de toppen wegknip. De plant in zijn geheel te drogen hangen gaat hem hier ivm ruimtegebrek niet worden helaas. Eerder had ik me voorgenomen om de takken in mijn meterkast in het trappenhuis van mijn etagewoning te laten drogen maar sinds ik gister twee topjes in mijn keukenkestje heb hangen ben ik ivm geur ook daar weer van teruggekomen. Zelfs de postbode gaat dat een paar verdiepingen lager ruiken vermoed ik lol.

Maarrehm, als ze narijpen en na omhakken nog iets verder kleuren gaan ze deze week dus om. De wekpotten hier staan te trappelen van ongeduld, net als ik trouwens. Dank voor de tip.

 

Oh en waarom Gonzo? Ik heb geen flauw idee :D Jeugdzonde waarschijnlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...