Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sjaak zwart

Kweekverslag 10 Amnesia Haze, 5 Special Kush ( 1000W Secret Jardine 150W Ii )

Recommended Posts

Na een hoop ellende van de zomer met een kant en klaar kweektentje van 80x80x180 nu proberen het beter te doen.

 

Opzet:

 

Tent: Secret Jardine tent van 150x90x200

Lamp: BLT VSA, Philips Tson 400 watt en 600 watt ( kan later 2x400Wattt of 2x 600Watt worden )

Bodem : Plagron Light mix

Potten : 15x 11 liter potten

Afzuiging: 1500m3 softbox.

Filter: Phat Rhino 1350

Inblaad: 700 m3 slakkenhuis actieve inlaat, en alle passieve inlaten met een stuk slang geopend.

Helaas geen verse lucht van buiten.

 

Mijn eerste kweekje was dus met 4x Cheese in een 80x80x180 van homebox. Midden in de zomer. Resultaat was geloof ik 0,55 gram de watt. Leuk project maar veel problemen met temperatuur.

 

Deze kweek hoop ik de temperatuur beter op orde te hebben. Als ik "droog" draai in een lege tent met de afzuigen op minimaal dan blijf ik op 31 graden hangen. Met de planten er bij hoop ik dit wat te verlagen. Anders kan er harder afgezogen worden.

 

Ik was van plan om een digitale frequentie controller aan te schaffen van cli-mate maar ik heb geen gebrom als ik dim met mijn goedkope dimmers.

Waar ik wel last van heb is de luchtstroom. Die maakt veel herrie. Maar met de deur dicht niet heel erg hoorbaar.

Op de laagste stand van de controller blaast hij nog flink.

Omdat "men" zegt dat de boxen zichzelf moeten koelen en dus niet lager dan 40 % mogen draaien zit ik er aan te denken toch maar een cli-mate te kopen. Misschien kan ik nog wel wat dimmen en zo geluid besparen.

 

De soortjes worden wel een uitdaging ! Ik ben me bewust van de krappe ruimte. Heb veel verslagen gelezen, en hoop door op tijd te schakelen en eventueel te knakken de boel te controleren. Volgende ronde misschien weer een nieuwe soort. Maar deze had ik nog liggen.

 

Het ligt een beetje aan het tijdsschema maar ik zou graag stekken willen maken van deze soorten in mijn 80x80 om zo zelfvoorzienend te zijn.

 

Vandaag de 15 zaden onder vochtig toilet papier laten kiemen.

 

En meteen al een vraag. Wat is gezien de stroomkosten wijsheid.

Even in kleine potjes onder een 200 watt stekkenlamp plaatsen en dan op de 11 liters zetten, of gewoon gelijk planten in de 11 liters en met 1000 watt aan de slag ?

En dan doel ik even met name over het stroomverbruik van 200 of 1000 watt ?

 

Mijn verslag is met name om te leren van mijzelf en jullie ervaring, hoop dat jullie me een beetje kunnen bijsturen waar nodig.

 

En wat is een verslag zonder foto,s....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga je nu op stroom besparen met 200watt stekken lamp?

Ik zeg, aarde afdekken en>>Meteen die 1000watt er op!!

 

Licht verandering +Overpotten = kans op stress

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi, 1000 watt it is :)

 

Groot aantal zaden is al ontkiemt. Morgen planten dus.

Heb veel zaad verslagen gelezen van amnesia van RQS. Hoop dat ik er wat van opgestoken heb.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zijn 5 kush zaden, en 8 amnesie haza zaden gekiemt. De 2 niet gekiemde zaden heb ik toch maar geplant. Mochten ze niet kiemen heb ik nog 3 nieuwe zaden op de week liggen.

 

Potten zijn gevuld met 12.5 liter light mix van plagron.

 

Vandaag ook een irrigatie systeem gebouwd. Enerzijds als luiheid, andere kant omdat mijn kleine tentje altijd erg geurde als ik deze open deed om te wateren. Nu hoef ik dus alleen een kijkgaatje te maken om te checken.

En natuurlijk altijd leuk om zo iets eens zelf te bouwen. Vat is een grote ton van 70 Liter met een flinke vlakzuiger die zweeft aan een balk.

 

T stukje met eindstop, de andere kant gaat via 2 mooie knietjes netjes de tent in. Hoop dat de hoofdleiding wat minder stug word zodat deze wat minder krom komt te staan.

 

Potten zijn ingewaterd met water van ph 5.8

Medium heeft EC 1.2

Afgezuurd water heeft een EC 0.2

 

Als het goed is zit ik dus nog volgens schema op 1.2/1.4

 

Potten zijn met 1.25 l met de hand ingewaterd ( 10 % van het medium )

 

Volgende waterbeurt geef ik een klein beetje wortelstimulator mee volgens schema.

 

Potten staan nu afgedekt met folie te wachten tot de zaden kiemen. Momenteel 1x 600 watt om het lekker warm te maken. Als de eerste scheuten boven komen ga ik naar 1000 watt.

 

 

 

 

 

 

Slangetjes worden nog een beetje netjes weg gestoken tussen de potten als ze wat flexibel zijn geworden door de temperatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De special kush is een "opvullertje" voor mijzelf. Mochten alle 3 de amnesia kiemen dan gaat er 1 kush de stekkentent in als moeder.

De enigste reden dat ik amnesia plant is eigenlijk dat ik heel veel kweekverslagen heb waar ik mezelf aan kan vasthouden :)

 

Bedankt voor het volgen. Ik hoop dat het de moeite waard wordt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste kush steekt al boven de grond.

De later gekiemde zaden zijn er ook 2 van de 3 gekiemd. Dus mocht er iets niet op komen dan kunnen die als vervanging dienen.

 

Sinds vandaag draait alles volle bak op 1000 watt.

 

Loop al wel weer te kutten met de temperatuur. Had het idee dat een aanvoer en afvoer op 1 raampartij wel moest lukken, maar dat bleek toch niet zo handig.

Alles passief open en 700 m3 inblazen kom ik op 31 graden.

 

Nu vertrouw in de meter niet echt helemaal omdat dat echt een goedkoop ding is.

Andere kant staan er alleen potten dus verdampen de plantjes nog niet mee.

En als de rits open gaat voor een deel dan gaat de temperatuur al heel snel naar 28/29 graden.

Morgen even een klein 250 m3 buisventilatortje in de tent hangen. Misschien dat dat ook wat helpt tegen het ruisen.

 

"grappig" is overigens de de afzuiger de hele kamer vacuüm trekt. De deur van de ruimte moet je flink hard aan trekken. Ook voel je massaal lucht aangezogen worden via de kieren van de deur. Zal natuurlijk ook voor geruis zorgen. Eigenlijk is dat het enigste waar ik me zorgen om maak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaailingen boeien de temp en LV niet!

 

Beter om af te dekken met zilver of zwart wit folie is om de temp van je aarde niet te warm word en om verdamping van uit je aarde tegen te gaan

Lamp lekker strak er op als ze alle opstaan

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampjes vannacht iets laten zakken, hangen nu ongeveer een meter boven de zaailingen, de 600 watt iets hoger.

Alle special kush staan overeind, en gaan flink hard. Amnesia pas de helft. Maar elke dag komen er nu ongeveer 2 omhoog dus overmogen zal alles wel strak staan.

Ook staan er nog 3 extra te kiemen.

 

Moet nog zien hoe de amnesia het doet, maar daar ga ik er zo veel mogelijk van de 15 van neerzetten. De kush zet ik in de moeder/droogtent. in de bloeitent staan er dan waarschijnlijk nog maar 2, dat is genoeg rookwaar voor mijzelf. En dan mooi stekken + ervaring voor een volle ronde kush.

 

Ondertussen houd ik de toplaag van de aarde een beetje vochtig door om de dag wat te sproeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijverfolie op maat knippen ?

Iedere dag de toplaag beetje sproeien ook een optie ?

 

Vijverfolie kan maar is zwart en houdt warmte vast, wat ik heb gedaan is vijverfolie op maat knippen, daar bovenop radiatorfolie met de zelfde maar aan elkaar bevestigd.

Elke dag toplaag sproeien is een goede optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje over de voeding.

Volgens schema mag er nu al volle bak wortel stimulator bij. Alleen schiet daar de ec niet van omhoog ?

Lightmix is ec 1.2, kraanwater 0.2.

1.4 is week 1 van het schema. Mij is verteld dat een vat voeding maar een week goed blijft, klopt dit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk project ik ben zelf een enorme fan van kush blijf je volgen en voeding bewaar ik zelf nooit langer als 24 uur 😜 groetjes kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog steeds wachten op 4 amnesia's.

Jammer dat het niet allemaal gelijk loopt. Eerste zaailingen krijgen al weer 2e set blaadjes.

 

met het weer van vandaag had ik met gemak 2x 600 watt kunnen draaien. Temperatuur is nu stabiel 28 graden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 6

 

Wat een gekut...

 

4/5 special kush doen het perfect, bijna 10 cm groot.

 

Amnesia haze niet voorruit te branden. 11/15 gekiemd, waarvan 4 stumperds.

 

Worden dus denk ik 10 potten. Groeit wel dicht toch ?

 

Vandaag klein zuchtje water met rizo gegeven...

 

Ph 5.8

E.C voedingswater 0.5

Ec Medium 1.2

Temp. 28 dag 20 nacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 slangetje per pot is te weinig met dit irrigatiesysteem en zulke mediums. Je mediums worden nooit helemaal nat zo.

 

Je hebt een mooi klein tentje en vijferfolie liggen zie ik. Zou gewoon gaan vloeden als ik jou was.

 

Gr. Cum Laude.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt !

 

Ik dacht al is het normaal dat het zo omslachtig lang duurt.

 

Klopt, er ligt inderdaad vijverfolie, alleen geen bak van gebouwd.

 

Zou graag de volgende ronde met kratjes en RFX1 werken. Dat was eigenlijk het idee van de nog te bouwen bak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dag 7

Special kush gaat prima. Begint aan de 2e internode.

Amnesia haze, tsja.... Alles is gekiemt. Laten we het daar bij laten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom er net achter dat ik al 8 dagen 24/7 aan het verlichten ben, blijkbaar heeft mijn schakelklok dus 3 standen ;)

 

Is dit heel erg ? Staat nu weer netjes op 18 uur.

 

Dacht al wat groeien ze snel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 planten met 1000watt in zo een klein hokje? Komen problemen van denk ik ;-) Verder wel mooie opstelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongetwijfeld, maar ik heb hier nog geen kweekverslagen gezien zonder problemen ;)

 

Er zijn daarnaast ook best wat opties die aangepast kunnen worden. Verlichting veranderen is natuurlijk niet echt iets wat onmogelijk is.

 

Paar plantjes minder kan ook altijd nog. Voorlopig zou het me verbazen als het er 15 planten blijven staan. Zowiezo is er 1 kush niet opgekomen. 3 haze gaan het ook niet echt worden denk ik. Daarnaast heeft de kush een veel kortere bloeitijd, dus met wat mazzel hebben de haze de laatste maand lekker de ruimte.

 

Lekker rommelen dus :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik las in je topic dat je twijfelt of je je hok wel vol krijgt. Met 11l potten en 1000watt zal dat zeker geen probleem zijn. Ik zag gewoon dat je potten al heel erg krap staan, het zou zonde zijn mocht je toprot krijgen doordat ze te dicht op elkaar staan. Zelf dacht ik ook in het begin hoe meer planten hoe meer opbrengst. Maar met 10 kan je net zoveel halen als met 15, zeker met jouw opstelling. Hopelijk heb ik het mis over de problemen natuurlijk, veel succes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Ik zal er extra op letten.

 

Ik heb een paar verslagen gelezen waar de zaailingen meteen op 12/12 gingen. Met wisselende resultaten.

 

De special kush mag over een week wel op 12/12. De haze is dan denk ik pas bij de 2e of 3e internode.

Ik weet dat het dan te vroeg is om te schakelen. Maar groeit dat nog mooi dicht ? Zeker gezien het feit dat de kush er over 8 weken klaar mee is, en ze dan dus nog meer moeten opvullen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 9

 

Kush begint aan de 4e internode.

Kleur van de planten mag wat groener, maar dat is op de HPS natuurlijk niet te zien.

 

Ik laat de kush het tempo bepalen denk ik. Als die nog een weekje voorgroei hebben gehad dan gaat alles op 12/12 als het met dit tempo door gaat.

 

IMG_0095.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat denken jullie, maandag op 12/12 ?

 

De kush heeft nu de pot zo goed als gevuld, planten zullen elkaar maandag gaan aanraken.

 

2 soorten in 1 tent doe ik niet meer.

Je merkt een heel andere voedingsbehoefte tussen de kush en amnees. Kan je met een irrigatie systeem dus alsnog met de hand water geven.

 

Kush krijgt nu een EC van 1.7 ( er van uit gaande dat de lightmix nog steeds rond de 1.2 hangt )

De amnees begint kleine tekenen te geven dat 1.7 wat te veel is. Nog niks negatiefs, maar minder vitaal.

Heb denk ik ook 3 verschillende fenotypes staan. De een heeft duidelijk dunner blad, de andere lijkt wel een indica. De stumpertjes komen nog steeds traag mee.

 

Vandaag hebben alle planten een kleine 200 ml water met wortelstimulator meegekregen. De grote kush een zuchtje meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...