Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lemonade

[Stealth] 2X Bigbang Af

Recommended Posts

Hi Wfers,

Na het bouwen van een :ph34r: stealth growroom en het ontkiemen van 2 BigBang AF zaden, heb ik besloten om ook een kweekverslag bij te houden. Aangezien dit mijn eerste kweek is heb ik nog zeker een hoop te leren.

 

Mijn setup

Rhino 300m3 filter

Afzuiging 185m3

Afmetingen kast: 40x60x70 cm (LxBxH)

Effectieve groeiruimte: 35x45x45cm

2x35W T-neon 6500K (groei periode)

2x35W T-neon 2700K (bloei)

Intratuin universele potgrond gemengd met hydrokorrels

Voeding: Plagon grow en bloom

Transparante plantenbak met drainagegaten. Inhoud circa 17L (34x37x14)

Arduino meetappartuur (tempmeter, LV meter, grond vochtigheidsmeter)

 

Fototoestel/telefoon hangt nog aan de lader, maarja er is nog niks te zien buiten het standaard kiemplantje…

 

Ontkiemen

Het was eerst het idee om een Lemon skunk AF en een BigBang AF in de kast te zetten, maar nadat de Lemon zaden niet zijn ontkiemt heb ik besloten om alleen BigBangs te gebruiken.

 

Ik doe het ontkiemen in een glas water, en na circa 36 uur zijn ze ontkiemt en gaan ze direct een kleine pot in met universele potgrond.

 

Nadat ze in de grond zijn gestopt duurt het doorgaans nog 2 dagen voordat ze hun kopje boven de grond durven steken. Tijdens deze gehele periode blijft de grond erg vochtig, maar niet doordrenkt nat.

 

Dag 1 – 25/09

Vanaf de dag dat ze het lef hebben om boven de grond te verschijnen begin ik de dag-telling.

 

Momenteel is er slechts 1 zaadje boven de grond, aangezien de andere later is ontkiemd. Ik hoop dat ze op dag 2 of 3 tevoorschijn komt.

 

De verlichting staat vanaf nu 23/1 aan, zodat ze het lekker warm hebben.

Temp min/max: 22/32 graden

LV min/max: 40/55%

 

Dag 2 – 26-09

De lamp heb ik naar boven verplaatst, waardoor de maximale temperatuur op 28,19 graden blijft steken. Gaat dit problemen opleveren als de planten straks groot worden? Of kan ik beter een netje spannen op zo een 10 centimeter onder de lamp, waar ik ze op laat groeien? Ik wil natuurlijk niet dat ze zichzelf op gaan roken >_>

Temp min/max: 22/28 graden

LV min/max: 40/55%

 

 

Dag 3 – 27-09

Vanmorgen stond de grond erg droog, dus heb weer wat water gegeven. Het tweede plantje is nu ook boven de grond. Ze heeft het voorelkaar gekregen om de zaadschil van zich af te slingeren, en zal dus zonder problemen door kunnen groeien.

 

Het eerste plantje is met schil en al blijven doorgroeien, en ik heb deze dus voorzichtig ervan afgehaald. Nu kan ze met volle glorie genieten van het licht.

 

Voor de grap heb ik ook de grondtemperatuur gemeten, en deze blijft erg stabiel hangen tussen de min/max 21 en 23 graden. Als mijn water ook deze temperatuur heeft, dan is het waarschijnlijk prettiger voor ze.

 

Wanneer geven jullie eigenlijk water? 1x in het begin van de lichtcyclus en dan niet meer? Of is het verstandiger om in het begin alles goed vochtig te houden?

 

De planning

Begin volgende week ga ik de plantjes in de grote plantenbak zetten, en dan laat ik de plantjes 2 weken groeien op 20/4 onder 6500K licht.

 

Daarna stap ik over op 1x 2700K en 1x 6500K lamp, met een lichtschema van 18/4 en kan de groeivoeding ook beginnen. Als er toppen worden gespot stap ik over op 2x2700K lampjes en bloeivoeding. Mochten de plantjes de hoog worden, dan stap ik eerder over op 2x2700K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er leuk uit maar een transparante plantenbak is geen goed idee.

Wortels houden niet van licht.

Dus ik denk dat je beter kan overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en een paar foto`s om het verhaal af te maken zou ook fijn zijn ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de input. Dat wortels niet van licht houden is eigenlijk logisch.. dat ik daar niet aan gedacht heb :P. Vanavond maar ff een nieuwe pot maken.

 

Hier zijn wat foto's van de opstelling.

 

 

De kast

gallery_42587_17509_93819.jpg

 

Binnenkant met verlichting, plantjes en een filterconstructie.

Omdat ik mijn filter genoodzaakt onderaan de kast heb moeten plaatsen ivm ruimtegebrek, is er een plexiglazen constructie gemaakt om toch de warmte lucht van boven aan de zuigen. Eventueel kunnen er nog 2x 80mm fans op geplaatst worden.

gallery_42587_17509_118819.jpg

 

 

 

plantenbakje

 

gallery_42587_17509_26212.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgende keer pot mooier vullen,

en zoals al gezegd is transparante bakken en wortelmilieu zijn niet de beste vrienden

 

dus huphuphup met die nieuwe pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

De originele bak heb ik beplakt met vinyl folie waar totaal geen licht door kan schijnen. De pot moet ik nog netjes afvullen met aarde, maar heb niets meer liggen :thumbsdown:

 

gallery_42587_17509_109632.jpg

 

En zo staan ze erbij op dag 4.

Temp min/max: 22/28

LV min/max: 40/70

 

Die grijze buis is een temperatuurmeter.

 

gallery_42587_17509_50288.jpg

 

En we gaan weer wachten tot het spannend wordt.. :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg een folie op je aarde en snij hier twee gaatjes in waar je kiempjes inkomen, zo voorkom je uitdrogen van de aarde en moet je de eerste week zeker geen water geven, just play the waiting game.

 

Zelf zou ik het licht ook wel wat dichter op de plantjes plaatsen, blijft tenslotte Tneon ;)

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Vena,

 

Dat is inderdaad een goede tip, ga ik doen! Ik heb vanochtend nog eens in de aarde gevoeld, en blijkt dat het toch redelijk vochtig blijft ook al is het oppervlakte droog. Maarja liever geen risico lopen met deze tere plantjes.

 

Het dichterbij plaatsen van de Tneon zit er helaas niet in, dan worden de plantjes naar mijn gevoel veel te warm. Momenteel heb ik de lampen ca. 18cm van de plantjes afstaan. Vandaag was er een piekmoment van 28,5 graden. Ga ik nog dichter erop, dan zal ik tegen de 30-32 graden aanlopen.

 

Ik kan me voorstellen dat die hoge temperatuur de groei niet bevorderd. Als ze te hoog gaan worden, kan ik ze altijd nog op een scrog netje binden, toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes. Denk dat goed gast komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan je planten wat trainen om ze klein te houden, op die manier creer je ook meerdere hoofdtoppen. Ik geef wel de voorkeur aan niet-ruderalis planten, heb het gevoel dat je met autoflowers niet kan 'spelen'(of ik heb het mis kan ook)

 

Wanneer je planten wat groter zijn zou ik +-10cm aanhouden. Je kan eventueel een pc-fan onder de lamp plaatsen voor wt luchtstroom.

 

Veel succes :wave:

Edited by VenaSnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momenteel staan de plantjes er zo bij:

 

Nieuwe opstelling

gallery_42587_17509_12812.jpg

 

Plant #1

gallery_42587_17509_30239.jpg

 

Plant #2

gallery_42587_17509_120963.jpg

 

Temp min/max: 22/29

LV min/max: ca. 50%

 

Beide plantjes zijn nu ongeveer even groot, en zijn begonnen met het aanmaken van de tweede internode.

 

Vanaf vandaag laat ik de lamp steeds een beetje zakken, om te kijken hoe ze erop reageren. Anders heb ik straks een ruimte gebrek. Lamp hangt nu 14cm boven de plant.

 

[EDIT] Het lichtschema is nu aangepast naar 17/7. Als ik op het werk ben gaan ze lekker slapen.. is er gelijk minder risico als er wat mis gaat.

 

Ook een relais (2x wissel 8A :dribble: ) opgehaald die ik via de tijdklok ga schakelen, aangezien ik nu zo een cheapass ding van de gamma heb.

Edited by Lemonade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff tussendoor een kleine update van hoe de plantjes er bijstaan op dag 9.

Lichtschema: 17/7

Temp min/max: 23/30

LV min/max: 45/55

 

Afgelopen dagen is de tweede internode helemaal uitgekomen, en zijn ze hopelijk bezig aan de derde (5 vingerig blad).

 

De lamp heb ik toch nog weer verder van de plant gezet, omdat de temperatuur toch wel opliep. Ik vermoed dat de afzuiging niet sterk genoeg is. Maarja, een grotere afzuiging zit er niet in ivm geluidsoverlast. Buiten dat zijn de planten niet extreem aan het strekken, dus dan zal het wel goed zijn :D

 

Op dag 14 ga ik beginnen met Plagron grow voeding a 1mL/Liter (1:1000) om te checken hoe ze erop reageren. Ik heb gelezen dat de hoeveelheid van 5mL/Liter wat aangegeven staat op de fles overdreven hoog is, of klopt dat niet?

 

Plant 1

gallery_42587_17509_69922.jpg

 

gallery_42587_17509_51799.jpg

 

Plant 2

gallery_42587_17509_112423.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update dag 13

 

Zojuist wat hydrokorrels schoongemaakt en de bak opgevuld met aarde. Een dun laagje hydrokorrels zorgt er hopelijk voor dat de boel niet te snel verdampt.

 

Ze staan er nog netjes bij, en zijn begonnen aan hun derde (of vierde) internode. Ik verwachtte eigenlijk een 5 vingerig blad, maar beide plantjes hebben 2 viervingerige bladen gevormd :thumbsdown: .

 

Plantje 2 loopt iets achter, maar die is dan ook 2 dagen later ontkiemt. Planthoogte is ongeveer 3 centimeter, gemeten vanaf de lobbladen.

 

Morgen, dag 14, begin ik met Plagron Grow voeding 1ml op 1L (1:1000) en kijk ik hoe ze reageren. Dit ga ik langzaam opvoeren tot de 5mL (wat op de verpakking staat). Mocht dit teveel zijn, dan minder ik met de voeding. Bij de bloei schakel ik over op Plagron Bloom. Maar dat duurt nog wel een aantal weken.

 

Naar mijn idee zijn ze erg klein en compact. Hoort dat bij een autoflower of moet ik de lamp iets omhoog plaatsen?

 

Foto's:

 

gallery_42587_17509_98674.jpg

 

gallery_42587_17509_132323.jpg

 

gallery_42587_17509_175758.jpg

 

gallery_42587_17509_81321.jpg

 

gallery_42587_17509_179202.jpg

 

Tot over een weekje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn al mooie plantjes, heb het gevoel dat onder T5neon alles automatisch gaat... Zal hier een eens een foto droppen van mijn kweekje onder 2x36w als je dat niet erg vindt.

 

Strekken gaan ze wel nog doen wanneer je overschakelt op 12/12. Ik zou ze nog wat laten groeien en je planten in de breedte laten groeien zodat je het oppervlak van het kastje mooi vult :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het stelt echt niks voor. Gaat in ieder geval een stuk sneller dan ' achter het raam '.

 

Foto's zijn zeker welkom :).

 

Is het trouwens nodig om een autoflower op 12/12 te zetten, en heeft dat voordelen? Ik dacht dat 18/6 gedurende de hele groei en bloei ok was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er leuk uit maar doe rustig met de plagron grow. Heb zelf de helft van de maximale dosering gebruikt en had alsnog overvoeding verschijnselen. 2tot3 ml per liter is zat.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn al 2 schone autoflowers :verrygood

Heerlijk om nog zo'n stealth kweekje te zien!

wel zoals al vermeld is opletten met voeding, beter te weinig dan te veel.

en hou ze nog maar lekker laag, voor een betere lichtverspreiding.

 

dit kweekje zalk zeker volgen

 

ohja ga je ze toppen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@theholyherb, Thanks! Ben er zelf tot nu toe ook wel tevreden mee. Met de voeding ga ik zeker voorzichtig doen. Heb hier en daar gelezen dat je bij 2 a 3mL per L al teveel hebt, vandaar dat ik ook laag begin.

 

Aangezien dit mn eerste binnenkweek is ga ik ze niet toppen, en laat ze lekker hun gangetje gaan.

 

Misschien is het wat ver vooruit gekeken, maar voor de volgende kweek wil ik 1 regulier, non autoflower, plantje scroggen in de kast. Is natuurlijk net een grotere uitdaging, en zodoende leert men.

 

De temperatuur is wel wat aan de hoge kant omdat mijn afzuiging onderin de kast zit. Hier moet ik nog een goede oplossing voor verzinnen. De filter kan ik niet kantelen, want die past niet naast de lamp :thumbsdown: . Als de lamp op zijn hoogste stand staat kan ik de filter er wel onder zetten, zodat het afzuigpunt toch iets hoger staat. Maar dat moet even wachten totdat de meiden wat groter zijn.

 

[EDIT]

@Tjoe, zie je bericht nu net pas , maar dat is inderdaad wat ik ook gelezen had

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor je volgende ronde zou ik gewoon een fem zaadje pakken want dan ben je iig niet voor niks bezig. Mocht het een ventje zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, ff tussendoor.

 

Donderdag heb ik een blumat tensiometer aangeschaft, zodat ik wat inzicht krijgt in de watergift van de plant. Mijn doel is om na bewatering op ca. 40mBar uit te komen, en voor vlak voor bewatering op 120~140 mBar.

 

Ik geef nu circa 400 tot 500mL water per dag, verdeeld over de hele pot. Dus niet dat 1 stuk bewaterd is en een ander stuk niet..

 

Gisteren had ik wat veel water gegeven, en zakte de meter tot 28mBar :thumbsdown: . Bijna direct erna gingen de bladeren slap hangen zoals je dat ziet bij te veel water. Gelukkig hadden ze zich snel hersteld, en bij 38mBar zagen ze er weer normaal uit.

 

Ook de voeding slaat aan, want de bladervorming en is niet meer normaal :D . Ik geef ze nu onderstaande voeding, gemengd met 500mL water:

 

6 druppels plagron roots (0,35mL, concentratie 0,7:1000)

17 druppels plagron grow (1,00mL, concentratie 2:1000)

500mL spa blauw pH 6 neem ik aan.

 

Ik zie nog geen overvoeding of iets dergelijks, maar ik houd dit voedingsschema nog enkele dagen aan. Daarna ga ik een paar druppeltjes meer geven en weer controleren hoe ze erop reageren.

 

Pics or it didnt happen!

 

Watergift, staat tussen de 2 plantjes in

gallery_42587_17509_80995.jpg

 

Plant 1

gallery_42587_17509_78399.jpg

 

gallery_42587_17509_78197.jpg

 

De stam van plant 1 begint lekker dik te worden :jump:

gallery_42587_17509_35969.jpg

 

Het lijkt erop dat plant 2 een andere pheno is, aangezien deze erg compact blijft en de bladeren en misvormd uitzien >_>. Maarja, voldoende internodes.

gallery_42587_17509_74223.jpg

 

Net een krop sla xD

gallery_42587_17509_60340.jpg

 

Keepin' it low!

lowrider-trucks-chevy-photo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat van die voeding zal wel goed zitten.

zelf geef ik voeding op gevoel. Als ik vind dat mijn meiden nog een slokje voeding verdienen dan krijgen ze dat.

Als ze het niet verdienen ist kinnebakjeklop :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze vandaag nog maar eens wat meer gegeven. Ff afwachten hoe ze erop reageren, maar holyshit de boel groeit nu echt flink rap :D. Zo ongeveer een internode per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool :tu , jammer dat ik het niet kan zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...