Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wietisgezond

Sweet Skunk Automatic, Eerste Kweek (Achtertuin).

Recommended Posts

Moggel.

Een tijdje terug heb ik in de smartshop 3 zaadjes gekocht:

Sweet skunk automatic (royal queen seeds)

Prijs: 3 zaadjes voor 23,- euro.

Opbrengst: Fabrikant zegt 40-200gr. Ik heb uit 2 planten 30gr gehaald. (R.I.P. 3e zaadje)

Groeitijd: 8 weken.

Effect (volgens fabrikant): Cerebral & Uplifting.

(Cerebral betekend meer mentaal.) Het is dus echt een indicaatje naar mijn mening. Dus niet zo heftig maar wel lekker stoned, het is maar waar je voorkeur naar uit gaat.

Dus.

Oja, kweekverslag.

Ik heb ze ontkiemt in een glas water, dat schoot niet echt op maarja.

Vervolgens heb ik 2 zaadjes met uitstekend stengeltje in emmers gedaan, (Onderin gaten geboord, en gevuld met universele potgrond.)

en eentje in de volle grond. Ik had eerst een gat gegraven in de grond, en ook deze gevuld met universele potgrond.

Het zaadje in de volle grond heeft nooit het zonlicht gezien, de arme stakker.

Het PH-gehalte was goed van de grond, ik heb het gemeten met zo'n buisje met tablet (indicator) en gedemineraliseerd water.

Gelukkig zijn Barrie en Hercules wel uitgekomen.

 

27-6-2014 En rechts die niet uitgekomen was.

rau2w2.jpg fbz72o.jpg

 

2-7-2014 < > 3-7-2014

v8j90m.jpg2n84f2w.jpg

 

5-7-2014 < > 14-7-2014

2qkp8ud.jpg 2rzf2hw.jpg

 

24-7-2014 < Boven Barrie, onder Hercules > 31-7-2014

2hgaflf.jpg 2r7am3c.jpg

 

17-8-2014 Hercules (Topjes zijn nu zichtbaar)

5e7szm.jpg

 

Hercules < 27-8-2014 > Barrie (Hercules heeft het altijd beter gedaan dan Barrie, zijn toppen zijn ook wat groter. Het zal hem wel in de naam zitten.)

14t63hu.jpg 168zrpu.jpg

 

1-9-2014 Hercules

11jncjk.jpg au9tf5.jpg

 

3-9-2014, De bladeren worden geel, vooral van die Barrie. Ik heb de gele takken waar geen toppen aan zaten eraf gehaald.

(Ik heb niet alles eraf gehaald, want dan krijgt hij niet genoeg zon.)

Ik heb naast de universele potgrond geen voeding gegeven, daardoor zullen ze wel zo bergafwaarts gegaan zijn denk ik.

 

 

7-9-2014, De weersvoorspelling voor de komende week is belabberd. Sommige draadjes aan de toppen zijn al bruin, maar veel nog niet.

Ik heb gelezen dat als je wat eerder knipt, je wat meer high wordt i.p.v het stoned gevoel. Nou is dit volgens mij wel erg vroeg, maar het is niet anders.

Ik besluit de toppen te gaan knippen. Het is mooi weer, ik zet wat goede muziek aan en pak de schaar uit de la.

16b0gf4.jpge8v0bl.jpg

 

De toppen zijn vrij klein na mijn mening, dit is wel een mooi plaatje van het bovenste stuk van Hercules.

2j0lgg9.jpg

 

Drogen, in de schuur op camping stoelen. Ideale temperatuur: 15-20 graden. Mijn schuur temperatuur, ik schat 's nachts 11, overdag 25 graden... Achja. Omdat er op de blaadjes rondom te toppen soms veel THC zat (ik heb begrepen dat die haartjes THC is), heb ik ze voor een groot deel eraan laten zitten. Anders bleef er ook niet zo veel over, de toppen waren niet zo groot. Is het nog te veel blad?

2413zeo.jpgqrxdtv.jpg

 

21-9-2014, 2 weken gedroogd. Totale opbrengst, 30gr.

fzc7iw.jpg

 

Toen de toppen nog maar anderhalve week aan het drogen waren, kon ik het niet laten om met een maatje voor te proeven.

Heb hem rijkelijk belegd. Het duurde wel ff voordat we hem voelden, maar daarna hebben we wel een anderhalf uur in een deuk gelegen.

2lv08wm.jpg

 

 

De pot vol wiet staat in mijn klerenkast. Een keer per dag doe ik 10 minuten de deksel open.

Ik heb begrepen dat dit ''kuren'' zo ongeveer een anderhalve maand aangehouden kan worden voor het beste resultaat.

Daarna verdeel ik het in van die plastic wiet-zakjes, die heb ik gespaard :P.

 

Dus dat was hem wel zo. Hopelijk wordt door het kuren de kwaliteit nog wat beter.

 

Kortom: Op een beun manier nog best een lekker wietje gemaakt!

Met vriendelijke groet,

Wietisgezond!

 

(Schreef ik op school ook maar zulke verslagen haha)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smakelijk!

Probeer je oogst niet in plastic zakjes te steken ;) liefst een glazen pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal de wiet niet in zakjes doen @Turbo-Dreams, bedankt.

Een paar avondjes gezelligheid verder, kan ik stellen dat het een rustig wietje is.

Je voelt hem beter dan eerst, en je proeft hem een beetje.

Ik wordt er zeker stoned van, maar niet echt space als je snapt wat ik bedoel.

De vreetbuien zijn glorieus, dat wel.

Weet iemand waarom ik van die kleine toppen heb? Of is gewoon omdat het een goedkoop plantje is.

Edited by wietisgezond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...