Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Alchemistic

Binnen Schijnt De Zon Altijd

Recommended Posts

Hallo allemaal !

 

ik ga mijn plantje uit de tuin binnen afbloeien, dit is een powerflower van rqs..

 

tent 1,20 x 1,20 x 2

lamp 600 watt dimbare evsa van gavita

triplestar reflector

 

(filter en afzuiger volgen nog want die ga ik morgen halen)

 

omdat het plantje van buiten komt ben ik toch wat bang voor schimmels en beestjes.. iki heb ze buiten wel ingespoten met bionlx spraymix (op basis van neem olie) maar vraag me af of er tips zijn ?

ik zit zelf te denken aan aptus fungone om preventief te gebruiken...

 

verder kwa voeding de aptus lijn en pk13 14 van atami

 

gallery_41284_17050_1248712.jpg

 

gallery_41284_17050_129438.jpg

 

dit is de plant (klein weekje geleden) en als ik genoeg ruimte heb zet ik er nog eentje naast.. wel ben ik van plan ze in iets grotere potten te zetten...

 

Tips meer dan welkom !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grotere potten gaan ze inderdaad wel fijn vinden.

Zijn mooie planten geworden, mooie stam ook. :P

De planten zien er goed gevoed uit.

Ze staan al in bloei zo te zien?

 

Ik ben benieuwd wat je er af gaat halen.

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag naar de GS geweest.. de evsa is inmiddels binnen het is een gavita triplestar 600 kap met een gavita digistar 600.. maar ik was de bulb vergeten dus die bij een andere shop gehaald..

 

ze hebben me een philips green power mee gegeven 400 volt 600 wat !?!??! is dat een juiste combi samen met de evsa ?? want op de verpakking staat dat ik een hoog frequent 230 lamp nodig heb...

 

verder een can filter 700 kuub en een dikke ruk lles wordt aangesloten op een g tools mingrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt idd een 230 volt lamp nodig.... die 400 volt is niet de bedoeling...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke.. minder .. was zelfs nog terug gegaan.. en er werdt gegarandeerd dat het de goede was....

 

kan het kwaad ? wat is het nadeel/gevolg ???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat een ding duidelijke zijn: bent geen elektriciën ofzo.

Maar 400 volt is heel wat anders dan 230 volt.

Je hebt te maken met een hogere amperage bij 230 volt om 600 watt te krijgen.

Je zegt het zelf al: er staat dat je een 230 volt lamp moet hebben, dan moet je er geen 400 volt in zetten...

 

Voor de rest leuk bezig trouwens, mooie planten!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou het tentje staat inmiddels, alles aan gesloten en een 230 volt lamp gehald %$$#%^^%$# weer 40 eu verder... alle plantjes uit de micro en de tuin het tentje in... soort van scrog netje gemaakt om de plant wat uit elkaar te drukken voor betere licht verdeling (van een verf rooster) as ook nodig voor de hoogte....

 

hier de foto's

 

gallery_41284_17527_1826599.jpg

 

gallery_41284_17527_130356.jpg

 

gallery_41284_17527_1381044.jpg

 

gallery_41284_17527_1701674.jpg

 

zal binnenkort ff wat duidelijkere fotos maken...

 

het plan is om een paar toppen te bestuiven met jack berry (van sannie) om wat zaad te maken...

 

de lamp staat nu nog gedimt op 300 watt ff kijken wat de temp doet enzo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat voor tent is dat? Raar kleurtje zo van binnen, dacht dat ze allemaal zilver/wit waren.

 

Grafiekje ziet er leuk uit, waar doe je dat mee als ik vragen mag?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja is een oude tent geleend van een maatje... volgens hem was hij ooit wit....

 

die grafiek haal ik uit dit apparaatje, het is een mooi ding en je kan er meerdere sensors bij aanschaffen draadloos naar je pc met een dongel

 

http://www.conrad.nl/nl/tfa-klimalogg-pro-luchtvochtigheid-temperatuurmeter-thermo-hygrometer-396442.html

 

heb vandaag de dimstand naar 400 watt gedraaid kijken wat het doet met de temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog wat hps foto's het gaat volgens mij wel de goede kant op maar tips of opmerkingen welkom!

Temp met lamp aan rond de 28 graden

Ze drinkt flink en wat me heel erg verbaast is dat ik nog geen beestje gezien heb.

Een van de topjes bestoven met stuifmeel van een jackberry.

 

gallery_41284_17527_33258.jpg

gallery_41284_17527_413084.jpggallery_41284_17527_1774109.jpggallery_41284_17527_966286.jpg

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kom hier ook is piepen grote plant nice veel succes nog he kerel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

die stonden er nog niet op toen ik poste :dribble: ze staan echt mooi bij mij is toch wat minder ... ik moet nog veel leren :) maar al doende leert men he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha grappig ! Is voor mij ook lang geleden dat ik onder hps heb gekweekt en wist toen amper waar ik mee bezig was.... maar ook ik heb nog veel te leren hoor... maar ben zeker niet ontevreden ! Ik wil de lat niet te hoog leggen en hoop op een onsje

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha is bij mij ook zo geen idee waar ik allemaal mee bezig ben maar het is leuk.

ik kijk er echt naar uit om mijn eigen wietje is te kunnen roken al ben ik nog eind af denk ik.

jij hoopt op een onsje en ik hoopte op 2 :dribble: zal mijn lat wat naar beneden moeten leggen B) net paar pic gepost in mijn verslag ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat nogsteeds goed ben alleen bang voor de hoge lv die steigt als de lamp uit gaat...

dit is de grafiek van afgelopen week, de eerste 2 dagen was de lamp gedimt naar 300 watt de laatste dagen staat deze op 400 watt... denken jullie dat hij 600 watt aan kan ?

 

gallery_41284_17527_196294.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit!

Zou oppassen met 600, temp is nu al aan de hoge kant...

Als je dat onder controle krijgt zou het wel moeten kunnen denk ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet het niet precies... omdat ze buiten in de bloei zijn gegaan... Ik denk nog een kleine maand...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minder... net ging ik nog even kijken voordat het licht uit ging.. En ja hoor spint !

Had eigenlijk ook niet anders verwacht met plantjes van buiten...

 

Aangezien ik buiten toch al aan het sprayen was geweest binnen ook maar alles gesprayed met een mengsel van dislike actionspray en Bayer... morgen kijken of het wat heeft geholpen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

14 okt, morgen is al geweest

heeft het geholpen? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

of het heeft gewerkt ? Ja super ! geen spint meer te bekennen alles dood .... en me plant ook :-p

de volgende dag ging ik kijken waren de bladeren allemaal opgekruld en verdroogd... ik heb een half uur voordat het licht uit ging gesprayd... maar het lijkt alsof ie totaal verbrand is..

 

wegens het druk zijn met de buiten plantjes en uren en uren knippen staat de plant nogsteeds in het tentje...

 

hier de foto's (net gemaakt).....(met schaamte...)

 

gallery_41284_17527_1370090.jpg

 

gallery_41284_17527_690004.jpg

 

gallery_41284_17527_2049980.jpg

 

gallery_41284_17527_679085.jpg

 

oohhh ik weett het... het is echt horor... maarja als het goed gaat vind ik dat je het moet laten zien.. als het niet goed gaat ook...

 

de reden waarom het nog draait in het tentje is eigenlijk omdat ik hoop nog wat zaadjes te oogsten van de kleintjes...

 

gallery_41284_17527_373418.jpg

 

gallery_41284_17527_290338.jpg

 

beetje moeilijk te zien maar er zijn meerdere zaadjes aan het vormen... iemand die kan zegen hoe lang dit nog duurt ?

denk dat ik ze onder een tl balk zet en af laat bloeien...want dit is eigenlijk zonde van de ruimte....

 

en dan de keuze uit een nieuw soortje :

 

gallery_41284_17527_789082.jpg

 

er zijn zoveel mooie soortjes maar moet van mezelf eerst de zaadjes opmaken die ik nog heb liggen..

denk zelf aan de royal highnes (het is een verpakking voor 1 zaadje maar ze hebben een foutje gemaakt en er zitten 2 zaadjes in)

en de white strawberry skunk.

 

dus binnenkort nieuwe ronde nieuwe kansen (en zoals jullie zien kan ik alle hulp gebruiken)...

 

Groet !

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja valt wel mee hoor, als je veel spul tegen spint er op spuit snap ik dat je plant dat neit leuk vind :P

er was iemand op dit forum zijn planten zagen er zo uit en die had NIET tegen spint of wat dan ook gespoten :likken: :icecream:

zou gewoon kijken of het nog wat word

 

 

zou willen dat ik binnen kon zetten... lekker eigen soortjes creeren

je hebt wel veel keus hahaha

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja heb stuifmeel opgevangen van een jack berry van sannie en het een en ander bestoven... ben benieuwd !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...