Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
michel t

Slechte Zaadjes/slechte Ontkiemer?

Recommended Posts

hallo,

 

voor mijn tweede ronde in mijn nieuwe kweekruimte had ik zaadjes van Growshop Holland besteld. 5x ww en 5x citral.

na de bijgevoegde gebruiksaanwijzing te hebben gevolgd waren er na 5 dagen nog maar 3 ontkiemt.

 

https://mail.google....w&sz=w1576-h655

 

 

uiteraard een mail gestuurd met mijn bevindingen.

de reaktie die ik terug kreeg wil ik niemand onthouden want ik vind hem wel sterk:

 

Beste Michel.

 

Vervelend te horen dat het niet goed is verlopen.

Echter denk ik dat jou manier van ontkiemen niet correct is, daarom komen ze niet uit.

 

Op het moment dat je de zaden uit de verpakking haalt laat je ze eerst 24 uur in een glas lauwwarm water weken.

Dit doe je zodat het harde velletje (wat het zaadje gedurende de tijd in de verpakking heeft opgebouwd als bescherming)

losweekt. Anders kan het zaadje niet ontkiemen.

 

Hierna leg je de zaadjes tussen een vochtig watje (wc papier voldoet niet want dat houdt amper water vast, dat droogt veel te snel uit!)

in het donker in een propagator/tupperware doosje.

 

We vinden het heel vervelend voor je dat er zo weinig is uitgekomen maar zo te lezen ligt dat puur aan jou ontkiem techniek.

Het gebeurd namelijk zelden dat iemand zo'n slecht ontkiem percentage heeft.

Wij hebben zelf geen voorraad zaden zodat ze niet verouderen. Elke bestelling komt dus rechtsstreeks/vers van de groothandel vandaan.

 

Als je nog vragen hebt of extra advies wil nodig ik je uit langs te komen in onze winkel.

 

Jan tinbergenstraat 17

2811dz reeuwijk

 

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

 

 

Rozanne

 

Tuincentrum Holland

 

 

 

Nu ben ik erg benieuwd naar jullie hiervan vinden.

 

 

groet,

Michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link werkt niet.... Kom zelf ook regelmatig bij deze growshop, altijd voorzien van goed advies...De methode die Rozanne beschrijft is wel de goeie. Ben benieuwd welke manier jij nu aangehouden hebt.. Ben btw niet bekend met de zaden die hun leveren..

 

Grtz Smell

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb de methode aangehouden die op de bijgevoegde gebruiksaanwijzing staat.

dit houd in: uit de verpakking, tussen 2 gelijke schoteltjes tussen nat wc-papier. dit op elkaar op 21 graden in het donker.

na 1-3 dagen resultaat staat er.

 

dit heb ik in het verleden ook gedaan met prima resultaat.

 

maar alle tips aan en opmekingen zijn welkom.

 

groet,

michel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de juist afbeelding van de gebruiksaanwijzing

 

gallery_39650_17516_723248.jpg

 

het zijn white widow en citral feminized van Growshop Holland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powerseeeds dus... heb ik ooit in een donker verleden een keer gehad... kiemde toen ook al slecht.. helaas kan de GS daar oook weinig mee.. die zijn ook afhankelijk van de leveranciers.. de prijs van de zaden is de ook een beetje naar.. hun kunnen er ook gewoon weinig aan doen.. hun voorraad is minimaal.. dus als de zaden ergens verkeerd bewaard zijn is het bij powerseeds..

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nieuwe besteld bij sannies shop, daar heb ik wel vertrouwen in.

 

komen morgen binnen dus dan gaan we weer....

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het enige verschil is het weken in een glas water, zou het niets uit mogen maken, de meeste mensen doen ze gewoon direct tussen twee papiertjes, dat werkt gewoon

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

vind de mail wel lullig, zeker als je bedenkt dat ze weten dat er een gebruiksaanwijzing bij zit. (die overigens wel klopt)

 

dure leerschool.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie persoonlijk niet heel veel mis aan de mail... Maar dat kan mijn opvatting zijn.. Miss mag je blij zijn dat je geen zaden van 20 eutjes stuk had.. (die waarschijnlijk wel waren ontkiemd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat er mis is met de mail is dat er gesteld wordt dat ik het verkeerd doe terwijl ik de instructie volg die bij het produkt zit. het geeft ook aan dat ze wel iets verkopen maar niet weten wat er precies verkocht word. hierbij de reactie op mijn mail.

 

Beste Michel,

 

Bedankt voor je reply!

 

Uiteraard zijn er verschillende opties om te ontkiemen.

Bij de manier waarop wij ontkiemen gebeurd het zelden dat ze niet uitkomen.

Ik zal je eerlijk zeggen dat we de power seeds niet eerder uit de verpakking hebben gehaald dus ook de beschrijving die hierbij zat nooit hebben gezien.

 

Nogmaals, ik snap dat je ons erop aanspreekt echter hebben wij er zelf bewust voor gekozen zaden niet standaard op voorraad te hebben zodat de zaden niet verouderen.

Wij bestellen rechtstreeks vanaf de groothandel als iemand zaden besteld.

 

Ik heb de groothandel gesproken, het gebeurd soms dat er een slechte lichting zaden op de markt komt, maar zij hebben helemaal geen klachten gehad van dit merk.

 

Helaas heeft Power seeds geen ontkiem garantie dus kunnen we je verder niet tegemoet komen.

 

groeten,

 

Rozanne

 

 

gelukkig vandaag de zaden van Sannies gekregen en daar werd ik blij van. deze zien er potent uit, in tegenstellind tot die van growshop holland.

lekker dik en lijken vers. hoe dan ook,

 

we gaan weer :yummy: :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...