Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

HUFFnPUFF

Paar Puntjes Voor Later..

Recommended Posts

ik kweek graag wat groenten maar houd ook wel van een jointje tegen kramp/voor het slapen, nu is het aankloten met groenten altijd wel aardig gegaan maar ik mis zeker de ervaring en theoretische kennis om zo even een wietplant tot een succes te brengen maar op een regenachtige dag wil men toch wel eens wat op papier zetten en kijken wat er gemaakt kan worden met materiaal dat reeds in de schuur ligt..

 

en zodoende heb ik na het hele micro subforum (en wat algemene wiet sites) door te hebben gelezen een soort begin gemaakt om wat cruciale fouten te maken, immers zonder fouten kan men niet leren!

op het moment heb een kastje gemaakt (groentjes stonden altijd in hun eigen kamertje maar ik gok dat dit mogelijk te veel aandacht kan trekken van pottenkijken) van zon 80 hoog, 45 breed en 50 cm diep, dit waren de afmetingen die precies naast de tafel in de computerkamer paste (warmste plek in huis; stabiel 20-22) dit leken mij ook aardige afmetingen voor een groot aantal verschillende soorten en manieren van kweken, ook kon ik hier 4 chiliplanten in kwijt..

kastje is gemaakt van houten frame, reflectie/radiatorfolie aan de binnenkant en piepschuim platen aan de buitenland voor isolatie, mogelijk komt daar nog een houten plaat overheen voor het uiterlijk

op het moment ontbreekt de deur, dus staan er een plaat voor

 

nu weet ik (achteraf) dat een tl hier dus niet in gaat werken (verticaal een optie?) hier zal dus waarschijnlijk een ander kastje voor groeien moeten komen?

luchtfilter, voor één plantje is wat precies minimaal nodig? om eerlijk te zijn heb ik geen trek om een groot filter aan te schaffen, omdat deze theoretische kweek mogelijk mijn enige is, zou het volstaan om kleine plaatjes/stukken filter te gebruiken voor kattenbakken/aquaria en deze desnoods in een airbox te verwerken?

 

dit zijn een paar punten waar ik op het moment mee zit, ik ben lerende dus alle mogelijke tips zijn welkom

 

kwa licht dacht ik aan 20/40/60 watt cfl

 

is het wijs om te wachten tot het najaar om een kweekje op te zetten ivm gratis licht van de zon of heeft dat minimale meerwaarde?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoiets lijkt mij inderdaad mooi om naar toe te werken, boven mijn niveau dus goed voor de progressie :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

iemand een mening over luchtfilters? gaat het zonder professioneel filter op een halve vierkante meter?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles kan maar ruiken zal het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal die brug bouwen als ik zo ver kom..

 

vandaag even reflectiefolie op het "deurtje" geplakt en toch de kast maar verplaatst, stond toch iets te veel op de toch als het raam open stond, mooi voor de zomer, niet zo lekker met de herfst

 

En omdat ik toch niet verder kom zonder iets te proberen één zaadje uit mijn zaadjesstash (voornamelijk badseeds) in een rustig glas water gezet, zodat deze alvast wat natte voetjes kan halen voordat het een vuurdoop krijgt

 

als ik de handleiding van mijn telefoon gevonden heb komen er misschien wat fototjes bij :book:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is groente kweken lastiger dan wiet kweken (Onkruid) Niet te moeilijk denken dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...één zaadje uit mijn zaadjesstash (voornamelijk badseeds) in een rustig glas water gezet...

Bestaan er dan ook ONrustige glazen water? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

jazeker aqua®, maar ik dacht laten we de zeemansbenen niet te veel testen voordat er uberhaupt beentjes gevormd zijn, maar er moet en zal een storm komen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de storm sloeg toe en de drenkeling verzoop al snel, oplettende vissers hebben hem naar boven gehaald en tussen de watten gelegt, hij zal nu even een dagje of twee bij moeten komen, wel heeft hij een bericht naar het thuisfront kunnen sturen en gevraagd om extra materiaal :rtfm:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

de drenkeling staat mooi rechtop zijn beentjes, vond het zelfs te benauwd met zijn lobblaadjes om zich gevouwen dus begon snel aan wat frisse zonvangers, geniet op het moment van virtuele vakantie op een onbewoond eiland in de mini propagator, 5cm afstand voldoende tot de tl?

 

de zaken staan er mooi voor als ik zelf mag zeggen :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mmh paar dagen niet opletten en je kweekt schimmels :thumbsdown: kijken of deze te redden valt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...