Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dopestar1

1 Voor 1 Doodgeknabbeld :(

Recommended Posts

Beste,

 

ben sinds kort een nieuwe ronde gestart: wou 10 pp en 10 kleine autoflowers grootbrengen.

Van die 20 eb ik er nog 5 over, ze worden een voor een opgegeten. Sommige et wortel enal, andere(de grotere) krijgen een neepje in de steel, waardoor ze ook langzaam het loodje leggen.

 

heb m'n kot al 2maal mooi uitgekuist, incl potjes schoonmaken en spuiten met biokill. Tot nu toe aalt 't niets uit, elke of om de dag zie ik er opnieuw verdwijnen.

 

gallery_11824_16858_33014.jpg

 

gallery_11824_16858_11434.jpg

 

gallery_11824_16858_56781.jpg

 

Zonde :( van de royal dwarf en diesel ryder hou ik niets meer over, en slechts 2 pp's.

 

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er in mijn ogen uit als "Damping Off". Dat is een schimmeltje die je stammetje net waar hij de grond uit komt aantast. De oorzaak kan teveel voeding zijn maar ook te veel vocht.

 

Welke voeding geef je en hoeveel water geef je / hoe nat is de aarde>?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miramar,

 

bedankt voor de snelle reactie.

Jouw reactie slaat mogelijk de nagel op de kop, want bij 't inzaaien eb ik veel schimmeltjes gezien op de zaadjes. Dacht niet dat dit zo'n gevolen ging hebben.

 

Water geven doe ik om de 2 a 3 dagen, door 't voelen aan de potjes. Ik hou de bovengrond wel 2 maal daags vochtig. Omdat die rap uitdroogt met de spaarlamp er zo dicht op. Voeding geef ik nog niet.

 

't gekke is, 't lijkt echt op een beet, daar de blaadjes telkens van 't steeltje liggen.Weliswaar verschrompeld en ik zie idd een beetje bruinigheid op 't uiteinde van 't steeltje, dus rot...

 

Wordt een les die me een kleine 100 euros aan zaad heeft gekost :(

 

Bedankt voor de snelle opheldering!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In wat voor grond heb je het staan ? En niet toevallig een slak zien kruipen in je hok ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook wel benieuwd naar je grond en evt. voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeieavond!

 

als grond gebruik ik simpele zaai- en stekgrond van de boerenbond, verbetert met bodemverbeteraar van Plagron.

Als voeding de Terra-growbox van Plagron.

De ontkiemde zaadjes heb ik wel eerst in een coco's sprout pats grootgebracht.

 

't probleem zit 'm volgens mij in de tissues waar ik mijn zaadjes heb laten tussen ontkiemen (nochtans meegeleverd met 't zaad). Al mijn 20 zaadjes onder dezelfde laten ontkiemen, dus eeft er 1 van hebben 't ze bijna allemaal. Zaad die ik laten ontkiemen eb om dit grote verlies op te vangen, ook tussen diezelfde tissues :thumbsdown: , hebben onmdl al een schimmeltje. Mijn frank is (veeeeeels) te laat gevallen :( maar wel een fout die ik nooit meer ga maken.

Dit in combinatie met 't teveel bewateren natuurlijk, al eb ik naar mijn gevoel niet veel meer bewatert dan vorige rondes. En als water gebruik ik bronwater.

 

Plan is nu om een week of 2 langer voor te groeien, en proberen 't kot vol te krijgen met 2 pp's en 1 wrussian.

 

Prettige avond!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo en geen slakken of slakkensporen :) goed op nagekeken.

 

btw Die 2 plantjes die volledig verdwenen zijn, is moeilijk te verklaren met de 'damp off' theorie. Met wortel en al, nergens meer te bespeuren.

En die 1 met een 'neep' ook niet.

De andere resterende: allemaal nog rechtopstaand sleetje, bruin topje, en verschrompelde blaadjes er net naast.

 

Misschien combinatie van de 2 <_<

 

grondige ontsmetting van ruimte, potjes, ... zwaar onderschat ierzo :rtfm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet eens een paar muizenvallen uit, ik heb hetzelfde gehad, muizen waren hier de boosdoeners, ruim 200 euri zaad naar de klotuh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DonBone, 1000 maal bedankt!

 

Ook hier muizen!

Vanavond op de barbecue, muisje gevuld met tapenade van cannabis. Beestje heeft me 'n paar uurtjes werken gekost!

 

gallery_11824_2659_22485.jpg

 

¨Prettig weekend!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou voorlopig eventjes vallen blijven zetten, tip wit brood met pindakaas en hennepzaad werkte hier mega goed.

 

hier zijn het ook die kleine veldmuisjes maar ze vreten als bouwvakkers :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je geen loslopend konijn

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dopestar , je bent weer terug zo te zien !

Hoe is je vorige ronde verlopen?

 

M.v.g Grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...