Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
amatorski

Kleine Knoppen

Recommended Posts

 

Hallo!

 

Ik heb sinds mei m'n allereerste plant bij wijze van test. We zijn nu eind september en hij bloeit wel maar de knoppen blijven klein. De eerste knoppen kwamen er eind augustus. Het is amnesia haze en reken dus op een bloeiperiode van 12 weken. Ik heb steeds stikstof voeding gegeven, sinds een drietal weken mee gestopt en heb na vertraging biobizz grow, bloom en topmax geleverd gekregen vandaag. Ik merk dat de knoppen overwegend witte (maar ook al wat bruine) draden hebben maar dat het volume van de knop laag blijft.

Heeft de biobizz nog zin en kan ik nog wat ondernemen om de kwaliteit en de grootte van de toppen te verhogen?

Zal ik gewoon nog wat geduld uitoefenen of zijn het de beginnersfouten die me parten spelen?

 

Ter verduidelijking hierboven in mijn album 'eerste buitenplant' nog wat foto's:

 

Bedankt voor jullie tips...

Edited by amatorski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten ben je afhankelijk van de zon meer licht meer toppen.

Voeding geven heeft zin tot tot 1 a 2 weken voor het einden.

 

Als je de mogelijkheid heb kijken als je een afdakje kan maken.

 

En wie weet slim om de zij takken te ondersteun.

 

De pot/bak waar die instaan zitten gaatjes in?

 

Op nog een mooie nazomer :)

 

 

Fijne dag.

Kuro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de afbeeldings-link kopieert ipv de bb code komt de hele afbeelding in je topic.

gallery_42544_17513_543546.jpg

 

gallery_42544_17513_1649795.jpg

 

gallery_42544_17513_1451190.jpg

 

Je zou idd de takken die laag hangen kunnen ondersteunen door een paar bamboe stokken in je pot te zetten en dan je takken vast binden aan die stokken.

Als je plant straks verder is zullen de takken die laag hangen op de grond komen en rot krijgen.

 

Aangezien ze nog 8 weken ongeveer zou moeten zou je over 4 weken misschien ripen (http://nl.eurohydro.com/ripen.html)kunnen geven om er toch nog wat rookbaars vanaf te halen,want tot eind november gaat ze niet halen omdat het dan te koud en vochtig is en je te weinig zon heb.

 

Een afdak zou ook niet verkeert zijn,hoe langer je haar droog kunt houden hoe langer ze het vol houd.

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie antwoorden.

 

Er zit inderdaad een groot gat onderaan de bak zodat overtollig water en/of voeding kan weglopen.

Ik ben begonnen met biobizz maar merkte vandaag na drie dagen dat sommige bladeren wat bruin uitsloegen. Ik heb dan maar gespoeld met wat extra water zonder voeding. Aangezien ik geen maatbeker heb voor zulke kleine dosering, is het een beetje met de natte vinger dat ik de voeding toedien. Ik geef dagelijks ongeveer een 9 liter water dus probeer de voeding te vermenigvuldigen met 9. Dus ongeveer 9ml top max per dag (1ml/l/dag). Klopt dit of is dit toch wel sterk spul??

 

Van dat afdakje zal ik zeker werk maken op het moment dat het slecht weer wordt.

 

Ik heb eens opgezocht over ripen en dat kan ik idd beginnen toedienen eind oktober. Combineer ik dat dan nog met de voedingsmiddelen die ik nu toedien? Je sprak over rookbaars maar daar vind ik niets van terug. Geen idee wat je hiermee bedoelt ;).

 

Het zal erop aankomen om tegen eind oktober te oogsten, denk ik.

 

Extra tips zijn uiteraard erg welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...