Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

denduts

Ongedierte Op Mijn Eerste Kweek Trips?

Recommended Posts

hoi iedereen ben hier nieuw en hoop wat advies te krijgen van jullie. Ik heb dus 4 plantjes hebben altijd buitengestaan maar heb dan toch besloten om ze binnen af te bloeien (weinig privacy in de tuin) . ze staan nu een weekje al in een dr150 tent met 600 watt lamp en bloeien nu allemaal maar heb nogal wat last van ongedierte.

Ik heb zeker 50 groene nupsen gevonden maar paar weten mij nog steeds te onstsnappen :thumbsdown: en ik denk ook trips na het lezen van de uitgebreide info hier en nog wat zwarte vliegjes ofzo die vind ik enkel op de strip terug. heb al roofwants besteld 100 stuks is dit een goeie keuze geweest enzo ja laat ik die allemaal los in mijn tent?

 

deze denk ik trips

 

gallery_42578_17511_946051.jpg

 

 

nog eentje

 

gallery_42578_17511_1549867.jpg

 

 

de ergste bladschade

gallery_42578_17511_2265301.jpg

 

die zwarte vliegjes

gallery_42578_17511_231415.jpg

 

en hier is allemaal samen

gallery_42578_17511_1339259.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vliegjes (rouwmuggen) heb ik ook op mijn chilis zitten, houden van aarde maar ik heb geen filters dus ze vliegen er zo in en uit, tasten je worteltjes aan dus ik zuig ze er regelmatig uit met de stofzuiger

 

die wantsen werken dacht ik het ebste preventief

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trips ja...

 

Action fles tegen veel insecten 2,50 ofzo.. natuurlijke vetzuren en werkt prima dat spul!

Share this post


Link to post
Share on other sites

huffnpuff : bedankt voor de info :book:

 

delta 9 : ik twijfel er niet aan dat zulke dingen werken maar rook je dan geen vergif? Maar zal wss toch moeten want heb vandaag ook voor het eerst een wit vliegje in mijn tent gezien.

Ik verwacht morgen die roofwant orius laevigatus maar als ik wil spuiten zal ik dit wss nog eerst moeten doen en mss paar dagen wachten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ik hou het in gedachte had ook al aan spruzit van eco style gedacht maar ik denk toch dat ik de orius een kans ga geven.

ik hoop deze week enkele pics te kunnen posten als ze aan het werk zijn, .

Al twijfel ik nog steeds hoeveel ik er zou los laten in de tent 5- 10 m² zoals ze aanbevelen of tch iets meer ?

de vrouwtjes bloeien wel nog vrij goed denk ik

enkele pics

 

cheese van sweet seeds dun plantje wel dikste toppen.

gallery_42578_17511_622290.jpg

 

nog eentje

gallery_42578_17511_2814583.jpg

 

early skunk sensi seeds

gallery_42578_17511_4496095.jpg

verder heb ik nog 1 f1 cheese van sweet seeds

en 1 lemon haze plantje die lopen een beetje achter kwa bloei op deze 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat hier effe weten dat alles eigenlijk vrij goed gaat weinig ongedierte nog te zien soms zie ik nog 1 of 2 witte vliegjes trips vindt ik niet meer terug .

wat de rol van de roofwant hier in geweest is moeilijk te zeggen.

ik persoonlijk denk dat je ze beter niet in de bloeifase nog uitzet aangezien ik er toch 10 tallen dood gevonden heb in de topppen ze lijken wel vast te kleven maar ik kan mij vergissen

1 keer die neem olie op de grond spuiten heeft ook goed geholpen tegen de rouwmuggen.

cheese en skunk zijn al gedroogd en heb er 25 en 60 gram mooie toppen aan over gehouden. de andere 2 staan nog onder de lamp.

 

de super lemon haze nog is

 

gallery_42578_17511_401929.jpg

 

de stram wordt hier wel rood moet ik mij hier zorgen om maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is te koel je moet zorgen dat je de temps tussen de 20 en 28 graden houdt.

tussen 21 en 26 is nog mooier

want als het teveel afkoelt en dan weer heel warm word kun je last van rot krijgen

en de aanmaak van thc word ook minder geloof ik...

verder smakelijk wietje trips zijn helemaal verdwenen nu ?

grtz Smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup je zal gelijk hebben ik zet die verwarming al effe niet meer aan, koelt dus af tot 17 graden nu.

mijn elektrisch vuurtje verbruik namelijk750 watt op de laagste stand hier

wat dus meer is dan de lamp vond het het dus beetje te gek maarja rot wil ik nu ook wel niet krijgen :wacko: zal toch mss toch weer moeten overwegen voor de laatste weken .

bedankt voor de info smoke

 

oja van de trips wel nog wat bladschade gevonden dat leek op wat de trips deden maar vind er geen onderaan de bladeren mss te warm bovenaan in die toppen bladerdek 29 graden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_42578_17511_10963293.jpg

 

de laaste dagen ben nu 5 dagen aan het spoelen om de 2 dagen 5 liter afgezuurd water is 10 dagen al voldoende?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...