Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rudi

Is Dit Een Goeie Actie? Complete Tent Voor 1300 Euro

Recommended Posts

afzuiging mag wel een tikkeltje groter met die 1000w er in. voor de rest goede materialen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd goeie materialen, goeie klimaatregelaar met trafo, heb ik ook,, scheelt een hoop gebrom. voor de rest ja als je heeeel goed kweekt 1 kg

maar zal eerder 800 gr worden fzo, gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees mijn topic, heb er een kg mee behaald

Is zeker te overtreffen als je het goed aanpakt

 

Zou een 1000m3 afzuiger en 1000m3 filter bij nemen

 

En als ik nu de keuze had, had ik ipv de gavita de 1000w dimlux genomen. Win je ook weer 15cm mee

Mja zijn wel extra kosten weer, dus moet je voor jezelf bedenken of dat haalbaar is. Het kweekt wel makkelijker als je een soort hebt die flink de hoogte in wil

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees mijn topic, heb er een kg mee behaald Is zeker te overtreffen als je het goed aanpakt Zou een 1000m3 afzuiger en 1000m3 filter bij nemen En als ik nu de keuze had, had ik ipv de gavita de 1000w dimlux genomen. Win je ook weer 15cm mee Mja zijn wel extra kosten weer, dus moet je voor jezelf bedenken of dat haalbaar is. Het kweekt wel makkelijker als je een soort hebt die flink de hoogte in wil

 

Hoi komando, jouw topic heb ik gisteren gelezen ja haha, wel anderhalf uur ofzo. Ik heb een aantal vragen.

 

Als je het over zou kunnen doen met je ervaring en kennis nu wat zou je allemaal anders doen?

 

Stel dat je er de ruimte voor hebt, wat vind je van het idee om 2 van deze tenten in een om en om setup te gebruiken, dus ene tent lichten aan andere uit, warme lucht uit de aan-tent in de uit-tent blazen, zou je dan iets veranderen aan de onderdelen?

 

Welke dimlux bedoel je, deze? http://www.puksupport.eu/Dimlux-Expert-Series-1000W-DE-EL-UHF

Wat is het voordeel van de dimlux tov gavita? Stel dat ik voor autoflowers ga, wil ik mn lichtbron dan niet lager zetten? Ik las dus dat jij je lichtbron niet hebt verzet.

 

Ik wil je nog meer vragen maar ik kom er nu niet op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom zou je een mooie setup neerzetten om vervolgens autoflowers te gaan zetten..lijkt mij een beetje t zelfde als een strakke porsch te kopen om m vervolgens als boodschappen auto te gebruiken of alleen woon werk verkeer ofzo .... je wilt kweken ga dan ook kweken

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees mijn topic, heb er een kg mee behaald Is zeker te overtreffen als je het goed aanpakt Zou een 1000m3 afzuiger en 1000m3 filter bij nemen En als ik nu de keuze had, had ik ipv de gavita de 1000w dimlux genomen. Win je ook weer 15cm mee Mja zijn wel extra kosten weer, dus moet je voor jezelf bedenken of dat haalbaar is. Het kweekt wel makkelijker als je een soort hebt die flink de hoogte in wil

 

Hoi komando, jouw topic heb ik gisteren gelezen ja haha, wel anderhalf uur ofzo. Ik heb een aantal vragen.

 

Als je het over zou kunnen doen met je ervaring en kennis nu wat zou je allemaal anders doen?

 

Stel dat je er de ruimte voor hebt, wat vind je van het idee om 2 van deze tenten in een om en om setup te gebruiken, dus ene tent lichten aan andere uit, warme lucht uit de aan-tent in de uit-tent blazen, zou je dan iets veranderen aan de onderdelen?

 

Welke dimlux bedoel je, deze? http://www.puksuppor...1000W-DE-EL-UHF

Wat is het voordeel van de dimlux tov gavita? Stel dat ik voor autoflowers ga, wil ik mn lichtbron dan niet lager zetten? Ik las dus dat jij je lichtbron niet hebt verzet.

 

Ik wil je nog meer vragen maar ik kom er nu niet op

 

ik heb op 11 liter potten gekweekt, daar was ik niet heel ontevreden over, maar bij het watergeven kijkt het iets nauwer en je planten willen meer de hoogte in (ik had veel planten per m2). Ik had dus moeite om de planten in bedwang te houden en te zorgen dat ze niet te dicht op de lamp kwamen, wat dus bij een aantal wel het geval was. Daarom raad ik jou ook die dimlux 1000W aan, die kun je 15cm hoger hangen.

Daarnaast ga ik nu dus in 18liter potten kweken met minder op een m2 en ik ga mijn plantjes toppen

 

en als je de ruimte hebt voor 2 tentjes, dan zou ik een 3,00 x 1,50 tent nemen...

 

en wat agent zegt; geen autoflowers

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooie tent maar brandgevaar is nooit uitgesloten als je kweekt, dus dát vind ik een non argument wat mij als klant stoort.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

brand gevaar is zowiezo nooit uitgesloten in een woning niet alleen als je kweekt je kan wel het risico zo laag mogelijk houden maar dan nog de liksem kan ook voor een fikse brand zorgen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had laatst gehoord dat auto's het beste zijn als je commercieel denkt, ik weet niet of dat zo is, de reden dat ik dat vraag is omdat ik niet zeker weet wat mn uiteindelijke setup zal worden (zo winstgevend mogelijk) dus vraag ik me af of de setup makkelijk veranderbaar is, dan zit je minder snel helemaal fout.

Maar ik besef me dat het niet een doordachte vraag is.

 

Om en om kweken (volgens sommige forumleden gunstig), hoe werkt dat eigenlijk? in de groei geef je 18/6 en in de bloei geef je 12/12, hoe werkt dat dan in de groei? 18 uur licht geven gevolgd door 18 uur donker en in de andere tent andersom? Stel dat die planten prima overweg kunnen met 18 uur geen licht, gaat het zo niet veel langzamer? Een week is 168 uur, bij 18/6 is dat 126 uur licht per week en bij 18/18 is dat 84 uur licht per week tijdens de groeifase. Oftewel bij om-en-om kweken duurt je groeifase 50% langer, en in je bloeifase geen verschil in tijd tov 1 tent maar wel warme lucht recyclen. Die lucht die uit de licht-aan-tent de licht-uit-tent inkomt is koolstof arm, heeft dat geen negatief effect? Bij auto's duurt de groei 3 weken ongeveer, en bij reguliere zaden kies je dat zelf maar gemiddeld is dat iets van 4-5 weken? Gevolgd door een aantal weken bloei voor auto en regulier. weegt een 50% langere groeifase op tegen de stroombesparing op temperatuurregulatie tijdens licht-uit?

 

Vraagje, zijn er soorten die je tijdens de groei constant of bijna constant onder licht kan zetten waardoor je een kortere groeiperiode krijgt? Dat zou wel handig zijn, een week of twee non-stop knallen, daarna 12 uur om-en-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een mooie tent maar brandgevaar is nooit uitgesloten als je kweekt, dus dát vind ik een non argument wat mij als klant stoort.

 

waar verwijs je naar? ik volg je niet

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een mooie tent maar brandgevaar is nooit uitgesloten als je kweekt, dus dát vind ik een non argument wat mij als klant stoort.

 

waar verwijs je naar? ik volg je niet

Onderaan de advertentie waar staat:

 

Kan het ook goedkoper ...antwoord is ja , door diverse chinese producten te gebruiken , wij kiezen bewust voor CE gekeurde producten om brand gevaar uit te sluiten !

 

Hiermee wordt e.e.a gesuggereerd waar ik me niet in kan vinden en angst is nooit een goede raadgever.

 

brand gevaar is zowiezo nooit uitgesloten in een woning niet alleen als je kweekt je kan wel het risico zo laag mogelijk houden maar dan nog de liksem kan ook voor een fikse brand zorgen

Natuurlijk wil je het risico zo laag mogelijk houden op brandgevaar, maar het lijkt mij stug dat de enige methode daarvoor is door je spullen bij Puksupport te kopen.

Edited by dilago
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met voeding van puk schijn je ook als enige je planten groen te houden.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ben ik toch weer te pessimistisch dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of je je spullen nu bij puk koopt of welke andere shop dat maakt natuurlijk niets uit voor je brand veiligheid de enig die daarvoor kan zorgen is de instalateur van het geheel.. en ook gewoon je instalatie regelmatig controleren en kabels voelen e.d

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...