Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
shelby

400 Watt Hokje En 500 Kuub Softbox)

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Het is zo ver, ik ben begonnen met bouwen.

 

Als eerste heb ik een softbox gemaakt van stukken betonplex die ik nog had liggen. Dit was een heel gepuzzel aangezien er gaten in de platen zaten en ik het zo uit moest mikken dat die gaten op de gewenste plaats in de box kwamen.

 

Ik heb de ventilator aan haken opgehangen en deze haken kan ik van buitenaf stellen mochten de rubbers na verloop van tijd een beetje uitrekken.

 

Kijk zelf maar, domme gelul zitten jullie toch ook niet op te wachten? hahaha

 

20140922_145819.jpg

20140922_145825.jpg

20140922_145842.jpg

20140922_150010.jpg

20140922_150018.jpg

 

En het begin van mijn hok. Nu enkel nog een paar domme balkjes aan elkaar....

Aan de buitenkant komt geschilderde mdf en aan de binnenkant beplak ik alles met orca folie

 

20140908_101802.jpg

20140908_101822.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn er meer mensen die hun box op deze manier gebouwd hebben?

Normaal zie je altijd dat ze er bij de uitlaat ook nog weer een slang aan maken, maar aangezien ik toch in de ruimte uit ga blazen hoeft dat bij mij niet. Dit scheelt volgens mij veel in het drukval verhaal???

 

Oohja, ik ga geen kast bouwen. Ik dacht de kast wel te kunnen camoufleren, als ze voor onderhoud aan de ketel en dergelijke komen, maar de kast word zo groot dat mij dit niet verstandig lijkt.

Daarom ga ik nu voor een tent. Deze kan ik dan makkelijk even opruimen als er mensen boven moeten zijn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo shelby,

 

al wat aangeschaft?

 

Goed idee om over te gaan. Gezien jou situatie is dit een betere oplossing.

Rolletje orca kost net zoveel als n enkel redelijk klein tentje.

 

Je home-made softbox ziet er prima uit toch, makkelijk dat je ze strakker kan zetten, want denk als je gaat draaien en de behuizing wat wordt warmer dat indd je rubbers mischien wel wat kunnen gaan rekken :tu .

 

En gaan........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry voor de late reactie...

 

Ik heb in principe alles compleet om te kunnen starten, maar de veiligheids voorziening (brandblusser) is nog niet binnen. Dus moet ik nog even wachten.

 

De kosten voor een tent in dezelfde afmeting (zelfs 20 cm. hoger als wat de kast zou worden) vallen heel erg mee. Daar kun je zelf eigenlijk geen kast voor gaan bouwen. Als je ziet wat er stiekem allemaal bij komt als je zelf een kast bouwt... Het hout is niet helemaal voor jan l*l aangeschaft, omdat ik hier een drooghokje van ga maken. Deze wil ik dan naast de tent neerzetten en de inlaat van de tent op het hokje plaatsen. Dat zal volgens mij toch goed moeten kunnen. Heb ik in iedergeval geen twee afzuigsystemen nodig.

 

Dat verhaal met de te stellen ophangrubbers is een goed idee gebleken. Nu hij een tijdje heeft kunnen hangen was hij al een beetje scheef gezakt. Binnen twee tellen weer exact recht voor het gat kunnen draaien! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit de uitblaasmond van de fan aan je box vast?

Ook met rubbers?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is twooba.com

 

verder vraag ik me af waarom je een eigen ontwerp hebt gemaakt van je box ?

 

dat gat zit misschien ook wel te laag .. als je flens past,dan weet ik zeker dat de slang erg veel geluid gaat maken .

dan gaat t schuim ook nog erg indeuken aan de uitlaat kant .

 

ik zou zeggen .. fix ff een goede box volgens bekend ontwerp ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doordat de fan schuin in de hoek bevestigd is met de rubbers drukt deze door de zwaartekracht tegen het schuim. Er komt geen flens meer op of aan. Ik blaas vanuit de box gelijk uit.

 

Twooba is een site voor het uploaden van foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx...

Maar liever de foto's op wf ... Dan blijven de topics waarde houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...